Aviseringar
Rensa alla

Betalat hyra sen jag var 13år


Ämnesstartare

Har sen jag var 13år fått betala hyra. När jag fyllde 18 så fick jag veta att jag får barnpension fick egentligen 4000kr i månaden med studiebidraget och barnpensionen, men betalade hemma 3000kr till min mamma i hyra efter många bråk fick jag ner hyran och började betala 2000kr varje månad.

När jag bodde med min pojkvän i lägenhet så var jag tvungen att betala hyra då också även fast jag inte bodde hemma 6-7 månader. Men fick ändå betala 2000kr varje månad. Även fast jag tvättade, köpte egen mat och det i lägenheten.
Dom 2000kr som jag fick över gick till mat och interneträkning, hade nästan aldrig kvar pengar när halva månaden hade gått.
Räknade ihop att jag betalat 12000kr - 14000kr fast jag inte bott hemma. Det känns inte rätt, och skolan ville många gånger anmäla min mamma, men sa att dom inte fick.
Men nu har det här med hyra kommit upp igen, har bott hemma 3månader och hjälpt till att köpa mat och så när det inte har funnits.

Vad ska man göra? Är arbetssökande och min mamma vill att jag går till socialen bara så att hon kan få pengar igen av mig. Men tycker dom 6månaderna jag inte bodde hemma räcker???

Om jag ska gå till socialen är det väl lika bra att säga hur det ligger till... och be om en lägenhet och försöka hitta ett jobb?0


   
Citera

Din mamma har begått lagbrott om hon krävde pengar av dig innan du var myndig och när du inte bodde hemma. Skulle rekomendera att du anmäler henne så kanske du får tillbaka en del av pengarna hon lurat från dig.


   
SvaraCitera

Du är vuxen och skall inte behöva bo hemma länge, alla har inte de bästa föräldrarna.
Min mamma kastade ut mig som 15åring för att jag inte passade in i hennes liv.


   
SvaraCitera

Nu vet jag inte hur retoriskt begåvad du är. Men för guds skull du måste kunna förklara för din mamma att hon är en idiot och att hon har fel! Inser hon inte detta är det något seriöst fel på henne.

Jag hade bett henne hålla tyst i fem minuter och förklarat allting precis som det är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Uranus:

Din mamma har begått lagbrott om hon krävde pengar av dig innan du var myndig och när du inte bodde hemma. Skulle rekomendera att du anmäler henne så kanske du får tillbaka en del av pengarna hon lurat från dig.

Har många gånger tänkt det. Är nog så det slutar... om hon inte ändrar sig...... vilket jag inte tror


   
SvaraCitera

stronger89:

Har många gånger tänkt det. Är nog så det slutar... om hon inte ändrar sig...... vilket jag inte tror

Men det är ju sjukt att behöva anmäla sin egen mamma. Försök snacka lite vett med henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

In Repair:

Nu vet jag inte hur retoriskt begåvad du är. Men för guds skull du måste kunna förklara för din mamma att hon är en idiot och att hon har fel! Inser hon inte detta är det något seriöst fel på henne.

Jag hade bett henne hålla tyst i fem minuter och förklarat allting precis som det är.

Att förklara till min morsa skit lätt... bråkat med henne om det hur mycket som helst, försökt förklarat med det har slutat i bråk. Eller att hon skulle kasta ut mig. Hon tycker inte att hon har gjort nå fel som skulle ha hyra av mig fast jag inte bodde hemma.


   
SvaraCitera

du borde faktiskt kontakta socialen, för det din mamma gjorde är olagligt.

Om du vill så kan du ringa BRIS 0200-230 230 och be de om råd (de har tystnadsplikt, så de kommer inte att anmäla utan ditt tillstånd)

[smile]


   
SvaraCitera

stronger89:

Att förklara till min morsa skit lätt... bråkat med henne om det hur mycket som helst, försökt förklarat med det har slutat i bråk. Eller att hon skulle kasta ut mig. Hon tycker inte att hon har gjort nå fel som skulle ha hyra av mig fast jag inte bodde hemma.

Kan inte jag få ringa och prata med henne. Jag är helt seriös. Jag gör det utan problem. Bara du ger mig lite mer fakta om hur allt ligger till. Så kan jag nästan garantera att jag kan framföra ett budskap, utan att vara otrevlig [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

In Repair:

Men det är ju sjukt att behöva anmäla sin egen mamma. Försök snacka lite vett med henne.

Jag vet det känns inte så kul om jag skulle göra det. Kan inte snacka vett med henne ingen i min familj kan det hon lyssnar inte, hon tycker det är bara gå till sos så hon får in pengar från mig.


   
SvaraCitera

Varför fortsatte du att betala? [tard]


   
SvaraCitera

Nintendo:

Varför fortsatte du att betala?

Sant. Strunta bara i det [party]


   
SvaraCitera

MEN SLUTA VARA OT [mad][no-no]


   
SvaraCitera

Uranus:

Din mamma har begått lagbrott om hon krävde pengar av dig innan du var myndig och när du inte bodde hemma. Skulle rekomendera att du anmäler henne så kanske du får tillbaka en del av pengarna hon lurat från dig.

Tror inte det är så lätt att bara gå och anmäla en familjemedlem, även om det är helt sjukt att TS mamma krävt henne på hyra från 13 års ålder så tror jag att det finns en känslomässig spärr att anmäla sin egen mamma.


   
SvaraCitera

fraulinefrontline:

Tror inte det är så lätt att bara gå och anmäla en familjemedlem, även om det är helt sjukt att TS mamma krävt henne på hyra från 13 års ålder så tror jag att det finns en känslomässig spärr att anmäla sin egen mamma.

Om det är uppenbart för en att morsan har gjort fel så tror jag inte det är några problem.


   
SvaraCitera