Aviseringar
Rensa alla

Betoning på evighetsperspektivet, ett grundargument i Guds frälsningsplan


Ämnesstartare

Satt & skrev ner lite punkter på hur just jag skulle kunna effektivisera mitt andliga ansvar på att sprida Guds ord och på så sätt få fler folk att upptäcka Jesus. När jag skrivet ner sju konkreta punkter så valde jag ut de tre punkter som betyder mest (siffran 3 & 7 är heliga tal). Och efter att jag valt ut tre punkter valde jag ut en punkt för att markera att det bara finns en väg hem (och den går genom Jesus). Jag kom då fram till att det som jag skulle prioritera var att få folk att förstå att själen är odödlig. Varje själ är planerad & älskad, och vi människor har en fri vilja och väljer därför om vi vill komma till himlen eller helvetet. Själen har som sagt alltid varit planerad, och vid befruktningen så skapas själen (som sagt så är själen alltid planerad, men det existerar inte förns ungen blir till). Själen är för alltid, oavsett om man kommer till helvetet och plågas med den djupaste ångest och den svåraste fysiska smärtan eller om själen kommer till himlen och således motsatsen till helvetet (frid, tillfredställelse, spänning, endast önskad rädsla för spänningens skull, allt gott) så kommer själens existens aldrig upphöra. Därför är det ett grundargument i debatten, oavsett om det rör sig om en teologisk diskussion på hög nivå eller om det är en pratstund med en gammal vän på tricken hem in till stan. Så vad säger ni? visst är det viktigt med betoning på evigheten för att få folk att förstå allvaret i vilken väg man väljer. Endast en leder uppåt, och resten leder ner.
Amen/Jesu frid


   
Citera
Ämnesstartare

jag säger som Winnerbäck: ta med mig ner


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bla bla bla blaaa orkar inte läsa ett skit för jag vet redan att det du skriver är dåligt!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är jag den enda som inte vill leva i en evighet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kudde:

är jag den enda som inte vill leva i en evighet?

Det handlar inte om vad man vill, utan hur verkligheten är.
Jesus älskar dig också!:)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

777Jesus777:

Det handlar inte om vad man vill, utan hur verkligheten är.

så din gud tvingar en till att leva i evighet?

777Jesus777:

Jesus älskar dig också!:)

gött, snickarjävel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera