Aviseringar
Rensa alla

Bettskena


Ämnesstartare

Jag har precis fått en bettskena för min hemska spända käke.

Problemet är att den ger mig kväljningar och att jag saliverar extremt mycket när den är i munnen.

Någon med erfarenhet av detta? Hur "vänjer" man sig?


   
Citera
Ämnesetiketter
höna

hade sån också när jag precis tog ur min tandställning, skulle ha den i flera år typ, fast minska ner varannan natt var tredje osv osv, hade den i kanske 3 månader, sen så pallade jag inte mer hehe. men tycker inte den var så jobbig på det viset, va mkt osexig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Osexig är den, helt klart. Men just nu tillåter jag mig osexighet för att slippa denna spänning. Men inte på bekostnad av att jag får kräkkänslor och jag dregglar konstant...


   
SvaraCitera
höna

hahah fresh[blush] men antar att du vänjer dig vid dit, var väl jobbigt första veckan lr sååååå


   
SvaraCitera

pratar vi om en sådan man sover med?

har en sådan då jag gnisslar tänder
tycker man vänjer sig rätt snabbt ändå
fick tipset att sätta i den en stund innan jag skulle somna i början så blev det lättare att somna med den
tycker det är skitjobbigt att sova utan den för jag får ont i tänderna
men sexig blir man ju inte direkt av den...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

pratar vi om en sådan man sover med?

Ja... och när den är i munnen så klöker jag och så dregglar jag sönder kudden och jag svettas och mår allmänt dåligt.

Men jag har extremt ont i käkarna... vi får se. Måste lösa detta på nåt sätt...

Kanske korta intervall på kvällarna (som blir längre) tills jag kan få mig att sova med den i?


   
SvaraCitera

jason:

och när den är i munnen så klöker jag

kände också så i början, men för mig blev det bättre
tipset är väl att försöka att inte tänka på det, för ju mer man tänker på det ju mer kväljd blir man. känner jag att det blir så försöker jag andas lugnt och ta djupa andetag med munnen och tänka på något annat

det händer typ aldrig längre att jag får kväljningar av skenan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan man inte gå tillbaka till tandläkaren om det inte funkar och få en annan sort eller liknande?


   
SvaraCitera

Tennsoldaten:

Kan man inte gå tillbaka till tandläkaren om det inte funkar och få en annan sort eller liknande?

tror inte det har med sorten att göra så mycket som med vanan


   
SvaraCitera

Jag har precis fått bettskena. Eller jag har haft den i två veckor nu. Min pappa är tandläkare och jag frågade honom jättemycket om bettskenan eftersom att jag tyckte att den var jätteobekväm. Jag fick råden att bara slappna av och inte ligga så mycket direkt på rygg. Ligger man på rygg får man tungan i lite i halsen och då ökar klök effekten. Slappna istället av i tungan och låt hela munnen bara va. Om det ändå inte fungerar tycker jag att du ska gå och prata med tandläkaren om problemet. Hoppas du e nöjd med svaret!! [smile]


   
SvaraCitera

Åh vad jobbigt! Jag hade så förr också i början, man vänjer sig. Den jag hade först var dock skit klumpig å satt inte alls skönt så jag googlade runt och hittade en man kan köpa på nätet för 250 kr, ja pröjsade via Paypal å den kom typ efter 3 dagar. Sök på Dexoral bettskena på googel så kommer hemsidan komma upp där man kan beställa. Den är inte alls klumpig å stor å trycker, dessutom har man möjlighet att klippa den kortare om man vill å den är mjuk å grym! Den skulle ja prövat om ja var du! Haare Mycket glad


   
SvaraCitera