Aviseringar
Rensa alla

Betyg.


Ämnesstartare

borde fått mvg i varje ämne


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min lärare lovade mig att jag skulle få gå om hans kurs nästa termin, men sedan ångrade han sig och gav ett IG istället. Fast det var mest taskigt.


   
SvaraCitera

Urfbert:

Det var länge sedan jag slutade bry mig om betyg. Det viktigaste för mig är att jag lär mig något, betyg är bara bokstäver på ett papper

jo men bokstäverna visar ju hur bra du har presterat...?


   
SvaraCitera

ohja, fick g i naturkunskap när jag borde fått mvg
pga att läraren var sjukskriven hela våren o vi fick läsa in hela kursen på tre veckor i slutet av terminen
min mamma mailade rektorn (som betygsatte kursen) men hon har ej svarat .. :<


   
SvaraCitera
Gifted

gargamelott:

Han sa att det var precis så att det inte räckte till VG fast jag var den ENDA som lämnade in ALLA matte läxor.

Jag skulle säga att det absolut inte skulle räcka. Det måste vara ett visst mått på kvalité och matematisk mognad för att uppnå de högre betygen. Hur man än vrider och vänder på det, så är det inte god vilja som betygssätts, utan vad man faktiskt klarar av.


   
SvaraCitera

yourmyheroin:

jo men bokstäverna visar ju hur bra du har presterat...?

Hehe, jo, men jag upptäckte att det inte gav mig något att bara plugga för att få högsta betyg så jag bestämde mig för att strunta i det. Jag får medelbetyg men vet att jag lär mig en massa ändå[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gifted:

Jag skulle säga att det absolut inte skulle räcka.

Kolla det var det att jag fick VG på alla matteprov utom nationella där jag fick något poäng ifrån VG gränsen (det var lite surt). Och jag frågade min lärare om nationella proven var dem som vägen tyngst. Han sa att dem väger lika mycket som ett vanligt prov. Han sa även att det var ett plus om man lämnade in många matteläxor.

Men nu när jag tänker efter så var den skolan ganska konstig. För vi var tvugna att rätta läxorna själva och sedan visa för läraren, som då kollade så man hade gjort uppgift 12[confused]. Och skrev sedan MR(initialer) allt innom loppet av några sekunder.

Men jaja jag kom i alla fall in på den linjen jag ville gå på [bigsmile].

l


   
SvaraCitera

Gifted:

matematisk mognad

Fick mig ett gott skratt [bigcheers].


   
SvaraCitera
Gifted

gargamelott:

Men jaja jag kom i alla fall in på den linjen jag ville gå på

Dåså...

EnDumAfrikanskVas:

Fick mig ett gott skratt [bigcheers].

Why? Det är ett vanligt uttryck i min bekantskapskrets...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, jag fick VG i Matematik E, när jag hade 1 poäng från alla rätt på samtliga skolproven, men 1 sol från MVG på det nationella provet.

Sen fick jag E på den äckliga "Rättsvetenskaplig Introduktionskurs", jävla griskurs alltså


   
SvaraCitera

Gifted:

Why? Det är ett vanligt uttryck i min bekantskapskrets...

Lät skitkul, haha.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha, aa jättekul när man sätter nästan alla rätt på nationella i matte men inte får någon sol.... " ja, du fick ju nästan alla rätt, men du visade inga MVG kvaliteer"... har man löst talet har man väl faan löst talet...

Allt känns ju så mycket tyngre iom betygskalan, där det är feta glapp mellan betygen...

i ett annat ämne hade jag suttit MVG på alla prov och hade ett snitt på 91%, råkar floppa sista provet och skriver 78%= snittet föll till 87%, MVG=88% så fick VG i betyg.. lackar ur som faan på sånt... Sifferfacister

Blir nog rättvisare för de som får det nya A-F betygsystemet...


   
SvaraCitera

fick mvg i naturkunskap när jag egentligen borde ha fått vg, högst. detta händer alltid mig. så jävla orättvist!!


   
SvaraCitera
Hando

Varje gång på bilden [no-no] Läraren säger att vissa grejer är de bästa jag har gjort, men får ändå bara G+


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fan. Jag hatar dagens betygsystem. Helt sjuka e dom. Tur att dom ska byta ut dom. Kommer ihåh i högstadiet då man fick G+ och shit på prov. Man kan ju få G på vissa kurser bara för att man går på lektionerna.

Nu ska man ju ha A, B, C, D, E och F. So much better.


   
SvaraCitera