Aviseringar
Rensa alla

betyg och sånt.


Ämnesstartare

Jag går första terminen i 8:an, alltså är det dags för mina första betyg till julen vilket jag är väldigt skraj för. Jag kommer inte alls få bra betyg! Jag skolkar ibland, då jag är sjukt trött.. som jag får ångest för. Har nog mer frånvaro än närvaro denna terminen. Jag känner liksom inte att det är någon ide att kämpa för jag vet vad jag vill här i livet men samtidigt vill jag komma in på ett gymnasie sedan (även om alla linjer är ointressanta!). Hur ska jag göra för att fixa betygen? Har inget som pushar mig. Min klass är sjuk i huvudet, det har jag alltid tyckt, och det finns verkligen ingen intressant linje jag vill gå sen. Så känns inte som jag har något att kämpa för.
Sedan har jag stora matteproblem.
HELVETE MED DETTA ALLTSÅ!!


   
Citera
Ämnesstartare

Försök bara, betygen i 8an är typ skitsamma. men skiter du i det får du problem i nian. Orka ha något som peppar om du skiter i din framtid ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag går också i åttan, det är sjukt svårt ibland. Men idag känner jag faktiskt sjukt mycket empati för alla som har det jobbigt eftersom jag hade en sjukt svår vecka allting gick fucked up. MEN SEDAN fick jag alla rätt på ett läxför och allt löste sig igen. SÅ JAG KAN PEPPA DIG 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jack0w:

även om alla linjer är ointressanta!).

Jag tänkte också så ett tag, hade ingen aning om vad jag ville gå. Men gå in på Gymnasieguidens hemsida, där har de tagit med alla linjer i Sverige och det finns ju mer än man trodde, jag visste t.ex inte att man kunde gå en stylinglinje förrän sista veckan i nian - och då var det för sent att söka dit iaf.

jack0w:

Hur ska jag göra för att fixa betygen?

Gå i skolan, koncentrera dig på lektionerna, gör läxorna.

jack0w:

Sedan har jag stora matteproblem.

Jag var verkligen sämst på matte förut men nu när jag börjat vara i skolan ofta och gör det jag ska göra, pluggar massor mm så har jag iaf G nu tror jag. Eller, det går bra iallafall, märkt att det inte är så svårt. Så koncentrera dig på lektionerna och gör det du ska så kommer du lära dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thebodyshop:

PEPPA DIG

Varför heter du Body Shop och har Body Butter som avatar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad vill du göra i framtiden? Försök att bli intresserad av något, då är det roligare och enklare att plugga. Och om det nu inte finns ngt du vill göra får du helt enkelt inse fakta. Plugga - komma in på gymnasiet - skaffa jobb/studera vidare eller bli arbetslös och ångra att du inte tog ditt förnuft till fånga när du var yngre. Det är inte så mkt att välja på.

Försök skaffa lite inspiration. Alla har en hjärna, det är inget fel på dig bara för att du har svårt för matte. Anledningen till att du har problem är ju att du inte går på lektionerna och pluggar givetvis. Du kan också och det är verkligen inte för sent, men verkligen på tiden att du sättwer igång.


   
SvaraCitera

När jag gick i åttan hade jag också panik, pluggade som fan och fick ångest om jag inte fick mvg på allt. Men nu går jag i nian och allt är tvärt om, jag orkar inte göra läxorna och inte plugga inför prov. Fattar inte vad som har hänt :s Jag behöver nog också någon som puschar en..

För att fixa betygen, börja gå på lektionerna. Om man bara går på dom så har man redan ett g, men smöra det gjorde jag (a)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xKiTTiEHx:

Varför heter du Body Shop och har Body Butter som avatar?

man kan köpa bodybutter på the body shop.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thebodyshop:

kan köpa bodybutter på the body shop.

Haha.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grodanboll_:

Haha.

nu var jag visst allt klyftig 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thebodyshop:

nu var jag visst allt klyftig 😀

Njae


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså, det krävs inte mycket för att höja betygen, du behöver inte dö av plugg. Var med på lektionerna, anteckna och repetera mycket. 8ans betyg är inte jätteviktiga 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grodanboll_:

Njae

slår på* du får ju hålla med mig katten [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du måste hjärntvätta dig själv. Varje morgon när du vaknar så ska du tänka "Yes! Idag ska jag få gå till skolan, det är så himla roligt! Och jag älskar matte mer än något annat![love]"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thebodyshop:

slår på* du får ju hålla med mig katten

Katten? [shake]


   
SvaraCitera