Aviseringar
Rensa alla

betyg och sånt.


Ämnesstartare

thebodyshop:

man kan köpa bodybutter på the body shop.

Jaha. So..?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grodanboll_:

Katten?

kitti


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Erfaren:

"Yes! Idag ska jag få gå till skolan, det är så himla roligt!

Hahah! Mjo, eller hur?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jack0w:

Jag går första terminen i 8:an, alltså är det dags för mina första betyg till julen vilket jag är väldigt skraj för.

Se de första betygen som en lärdom, något som talar om för dig vad du måste bli bättre i.

Att du ens reflekterar över sådant här tycker jag tyder på en samvetsmässig mognad - du har dåligt samvete för att inte få tillräckligt bra betyg och bara det är en bedrift i sig.

Mitt råd är att du går och talar med din klassföreståndare eller någon annan lärare som du känner förtroende för, berätta hur du känner och berätta om din oro. Jag tror, eller, jag vet, att visar man bara sitt engagemang och sin goda vilja brukar man få stor hjälp på vägen också.

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha, det kommer ordna sig. Jag var helt fail i 8:an. Hade ett VG och det var i engelska. Jag frågade kompisar efter ords förståelse och var helt dum allmänt. Var kaxig mot lärarna och hängde med helt fel personer.

Tills när det närmade sig jul. Det hände något konstigt i mig. Jag blev helt plöstligt bra och tog till mig alla ord jag hörde, var vetgirig och lyssnade mycket på lektionerna. Sen blev jag bland de som fick högst betyg. Och fick helt högst betyg i svenska, och jag går absolut inte i någon wanna be klass 9 A. Men jag går ju i 9:an så vi får se hur det hela går.

Förstår faktiskt inte hur vi ska hjälpa dig när du skolkar? Du har ju inte ens ett intresse för det. Och att behöva någon som "pushar" dig, är som att säga att du inte kan stå på egna ben. Du gör det här för dig själv, du säger ju själv att du vill gå på en gymnasie-linje. Kämpa för det då. Du vill bli något, kämpa för det då. Men det är inte försent, så mycket vet jag i alla fall[bigsmile].


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera