Aviseringar
Rensa alla

Betygsätt hemsidan till projektarbete


sadjad
Ämnesstartare

Tjenare alla ungdomar, Sadjad här igen :)!

Jag har gjort en mindre hemsida som projektarbete och undrar om ni skulle vilja betygsätta min hemsida efter dessa 6st frågor;

1. Är hemsidan överskådlig?
2. Är artiklarna lätta att förstå och följa?
3. Vad tycker du om utseendet på hemsidan?
4. Vad tycker du om hastigheten på hemsidan(laddar den snabbt)?
5. Hur skulle du betygsätta första intrycket av sida (startsidan)?
6. Hur var helhetsintrycket (efter att klickat runt på hemsidan)?

Ni får bara svara med betygskalan 1 till 5

Tacksam för alla svar!

http://www.datahornan.se


   
Citera
KoerV

Vid första anblick - ser jävligt nice ut 🙂

5a lätt!


   
SvaraCitera
sadjad
Ämnesstartare

KoerV:

Vid första anblick - ser jävligt nice ut 🙂

Oj Tack! Du är den första som givit mig fullpott [cheers]


   
SvaraCitera
höna

hahah läste datahoran[bigsmile][bigsmile]

ne men de ser fint ut, skulle ej kunna göra en sån[blush] du får en 4:a!


   
SvaraCitera

3, vidrig blandning av färgerna. Tekniken bakom ser ok ut.


   
SvaraCitera

- Gillar inte färgerna; seg att ladda; flash; störande font; upplägget överlag, tycker jag inte om.

+ Någorlunda överskådlig.

2/5.


   
SvaraCitera

Skulle väl säga 3, på grund av:

- Designen känns inte enhetlig. Typsnitt och färger i headern och "Tipsa oss"-rutan passar inte in med resten.

- Ska headern verkligen gå ner över menyn så att underrubriken ligger på den? Inte alls snyggt.

- Allt är inte översatt till svenska.

- Själva hemsidetiteln och underrubriken säger inte tillräckligt mycket om vad hemsidan handlar om. Oändligt med kunskap om... data?

- Om oss-sidan känns helt onödig. Dels har du den informationen i footern, dels står det bara en mening där.

- Förstår inte hur du skiljer på tips och trix och guider. Alla artiklar du har skrivit känns för mig som guider. Bättre då att bara ha en kategori, speciellt när du har så få artiklar.


   
SvaraCitera
sadjad
Ämnesstartare

Randroid:

vidrig blandning av färgerna

Tack för kommentaren! 🙂
Vilka färger är du vill du inte tycker om?

passaro:

störande font

Jag kan säga dig att 4 av 5 stör sig på Fonten så den tänker jag ändra direkt imorgon dock vet jag inte till vad men det återstår att se 🙂 Är det rubrik och artikel -fonten som du stör dig på?

Samma sak här, vad är det för färger du stör dig på och vad menar du med flash, har inte någon flash på hemsidan??

Tack för att du tog din tid att kommentera [bigcheers]


   
SvaraCitera

sadjad:

Är det rubrik och artikel -fonten som du stör dig på?

Både och.

Koden dessutom. Dude.


   
SvaraCitera

passaro:

Koden dessutom. Dude.

En salig röra av ooptimerad kod, men den verkar få jobbet gjort iaf vad jag kunde se.


   
SvaraCitera

sadjad:

Vilka färger är du vill du inte tycker om?

Brunt gult smurfblå. :S


   
SvaraCitera

Tycker det var helt okej, simpelt och man fick bra översikt. Men saker jag störde mig på:

Image
Att den hamnade nedanför de andra, ensam, ser skevt ut.

Image
Reklamen som ska vara där tog typ 30 sekunder på sig att ladda upp, trodde det var tomt där först.

Image
konstig färg kombo, 1. det blåa var najs. 2. varför är den där gul?! 3. varför blev den brun?!

får en tvåa, av fem.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
sadjad
Ämnesstartare

passaro:

Både och.

Tack, jag ska snarast ändra fonten och koden är "minimerad" 🙂

Capture:

på grund av:

Tack så hemskt mycket för den kritiken, ska verkligen ta vara på vartenda ord som du sagt!

TipsOss Rutan är bara utfyllnad för tillfället då jag efter en vecka fortfarande inte har någon Jäkla aning om vad jag ska ha där!

Headern ska gå över menyn, tyckte det var "finurligt" och snyggt, du är den första som tycker att det är fult så jag väntar med att ändra på den 🙂

sant, jag använder Wordpress och det finns vissa delar som är på Engelska fortfarande. Det kommer fixas.

<title> ska jag verkligen ändra på och undertiteln ska jag försöka komma på något bättre som tydligare men även kortfattat beskriver hemsidan och dess innehåll.

För att få högre betyg än G måste jag gärna lyda min medbedömare eftersom att han är den kunniga (han är väldigt duktig) och han tyckte att Om oss ska finns i menyn men jag kommer ta bort den lite senare när de är klara med betygsättning 🙂

Tips & Tricks är mer små och korta "guider" medan guider ska vara lite längre och ingående "guider", jag kommer göra det tydligare!

Tack för din kommentar!!!!![love]


   
SvaraCitera

sadjad:

Om oss ska finns i menyn men jag kommer ta bort den lite senare när de är klara med betygsättning 🙂

Om du ska ha kvar den tycker jag att du åtminstone kan fylla på lite mer där. Det som står där nu säger inte särskilt mycket om er. Vilka är ni? Vad har lett fram till hemsidan? Vem riktar den sig åt? Du förstår.


   
SvaraCitera