Aviseringar
Rensa alla

Betygsätt hemsidan till projektarbete


färgkombo*


   
SvaraCitera
sadjad
Ämnesstartare

Capture:

Borde du se över.

Tack! det är "minify"scriptet som stökade till det, ska se över det [cheers]

Fingerprints:

Reklamen som ska vara där tog typ 30 sekunder på sig att ladda upp, trodde det var tomt där först.

Det är en bugg i javascriptet som jag jobbar på, det bildas en tom slide som laddar i ca 30sekunder när jag har en <div> bredvid slidern. Men jag vet orsaken och jobbar på det.

Men all klagar på den bruna färgen, vad för färg tycker du att det ska vara på menyn då?

Randroid:

En salig röra av ooptimerad kod, men den verkar få jobbet gjort iaf vad jag kunde se.

Tack! det är "minify"scriptet som stökar till det, ska överväga att ta bort den då den strular till med att stänga diverse <divar> 🙂


   
SvaraCitera

sadjad:

Det är en bugg i javascriptet som jag jobbar på, det bildas en tom slide som laddar i ca 30sekunder när jag har en <div> bredvid slidern. Men jag vet orsaken och jobbar på det.

Men all klagar på den bruna färgen, vad för färg tycker du att det ska vara på menyn då?

Okej vad bra!

Ja, det är för att den bruna färgen är lite random. Du har ju inte brunt någon annanstans, försök kombinera med någon färg som du du faktiskt använder dig av på ett annat ställe så att det inte sticker ut lika mycket.


   
SvaraCitera
sadjad
Ämnesstartare

Fingerprints:

Att den hamnade nedanför de andra, ensam, ser skevt ut.

Vill bara tillägga att det ser ut sådär vara för att jag har så få artiklar på hemsidan men det kommer tiden att fixa 😉


   
SvaraCitera

sadjad:

Vill bara tillägga att det ser ut sådär vara för att jag har så få artiklar på hemsidan men det kommer tiden att fixa 😉

okej, alla nöjda !


   
SvaraCitera
sadjad
Ämnesstartare

Fingerprints:

kombinera med någon färg som du du faktiskt använder dig av

Du har rätt, jag har nu noterat detta i mi anteckningsblock, tack för tipset. Ska tänka över färgkombon! [y] 🙂


   
SvaraCitera

sadjad:

Du har rätt, jag har nu noterat detta i mi anteckningsblock, tack för tipset. Ska tänka över färgkombon! 🙂

najs!
lycka till 🙂


   
SvaraCitera
sadjad
Ämnesstartare

Fingerprints:

lycka till 🙂

Tack så mycket, det kan inget annan än att gå bra efter alla grymma och konstruktiva kommentarer som jag fått! [bigcheers]


   
SvaraCitera

Javascriptet laddar på en gång i Opera iaf.


   
SvaraCitera
sadjad
Ämnesstartare

Randroid:

Javascriptet laddar på en gång i Opera iaf.

Jo det ska jag sist av allt fixa så att Javascriptete laddar sist 🙂


   
SvaraCitera

Färgvalet är efterblivet.
Siten är löjligt långsam.
Skippa "reklamen" bara jobbigt.


   
SvaraCitera

Sidan hämtar http://datahornan.se/undefined i evighet.

aristoteles:

Färgvalet är efterblivet.

Tycker jag inte.


   
SvaraCitera
sadjad
Ämnesstartare

aristoteles:

Skippa "reklamen" bara jobbigt.

Finns ingen reklam på hemsidan, jag gör ALLTID hemsidor utan reklam för att jag hatar reklam!

Långsam är den pga. alla cache, kompress, minify mm -funktioner

Comrade Premier:

Sidan hämtar http://datahornan.se/undefined i evighet.

Det är faktiskt Javascriptet som gör så att det blir så, håller på att fixa det [cheers]

Tack för att du gillar färgerna 🙂


   
SvaraCitera

Bara det faktum att du använder iframes hade gett dig U direkt om det var jag som betygsatte. Hade du fixat det hade jag nog satt ett svagt G, eftersom du uppenbarligen inte bekymrat dig om att observera webstandarder.

Du borde byta ut de enorma kommentarsbubblorna; läser målgruppen din sida för sidans innehåll eller för att få information om att ingen har kommenterat på ett givet inlägg upptryckt i ansiktet i en skrikig färg?

Social media-tramset skulle jag också skippa; ingen bryr sig om vem som like:at en given sida, och ännu färre går in på sidan för att läsa vad sidans ägare skrivit på Twitter.


   
SvaraCitera
Mario

1. Är hemsidan överskådlig?
4

2. Är artiklarna lätta att förstå och följa?
1

3. Vad tycker du om utseendet på hemsidan?
3

4. Vad tycker du om hastigheten på hemsidan(laddar den snabbt)?
4

5. Hur skulle du betygsätta första intrycket av sida (startsidan)?
5

6. Hur var helhetsintrycket (efter att klickat runt på hemsidan)?
3

Mina betyg är i skalan 1-5 där 5 är sämst.

Jag tycker det är dåligt att det är så otydligt vad sajten handlar om. "Datahörnan" skulle kunna handla om allt från telefonkataloger ddata) via datornybörjare till doktorer i datavetenskap. Det framgår inte vad målgruppen är av vare sig namn, slogan eller "Om oss".

Hemsidan saknar normala navigeringsmöjligheter. Jag hittar ingen indelning av artiklar utifrån ämne, operativsystem eller kunskapsnivå (helst ska man kunna sortera på alla tre). Det finns heller ingen sökruta. Kan man verkligen bara läsa i kronologisk ordning?

Att stora delar av gränssnittet är på engelska är bara pinsamt.

Jag vet inte vad det står i din projektplan eller ens vad du själv har gjort, men att bara smälla upp en Wordpress-installation med ett färdigt tema känns väl som lite halvlåg ambitionsnivå. Har du ens köpt temat eller har du piratkopierat det? (Jo, jag vet att teman "ska" släppas under GPL men Boulevard är INTE det)


   
SvaraCitera