Aviseringar
Rensa alla

Betygsätt Xbox 360


Ämnesstartare

Xbox 360 är en konsol med många grymma spel, Gears of War, Gears of War 2, Halo 3 m.m.
Tyvärr så är konsolen av mycket dålig kvalité. Konsolen kan få RROD, Open Tray-error, E74. Den brummar så in i helvete, men man kan installera spelet vilket kräver ca 7Gb HDD-utrymme[n]
För mer, kolla in Vilken jävla skitmaskin 360 är egentligen.

Betygsätt Xbox 360 utifrån:
*hårdvara
*mjukvara
*onlineläge
*spelutbud
*pris m.m.

Jag ger Xbox 360 en 6a.

ÄNDRAT 2010-01-10 10:32
Xbox 360 repar sönder skivorna!


   
Citera
Ämnesetiketter
Åtta

Xbox N 360:

6 (Du röstade på detta alternativ)

Som du sade så har den en del roliga spel, men hårdvaran har ju visat sig vara av sämsta möjliga kvalitet. Firmwaren är givetvis så låst som den bara kan bli. Onlineläget är helt okej, men månadskostnaden alldeles för hög när man redan betalat typ 600 spänn för spelet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xbox N 360:

8 (Du röstade på detta alternativ)

typ.

tycker iaf att det är den bästa konsolen på marknaden idag. bortsett från att de äldre modellerna blev rrod och att man inte kan spela online gratis ser jag inte något fel med den[y]

dessutom är dom typ löjligt billiga nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Onlineläget är helt okej, men månadskostnaden alldeles för hög när man redan betalat typ 600 spänn för spelet.

Ett riktigt bra online-läge men man vill ändå inte betala så mycket för det[n]

farbror gugge:

dessutom är dom typ löjligt billiga nu.

Men är dom värda priset???[wink]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Behöver fler röster. Come on, people!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xbox N 360:

9 (Du röstade på detta alternativ)

Allt är bra förutom hårdvaran [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajwa:

Allt är bra förutom hårdvaran [y]

[y]


   
SvaraCitera
zIGGE

Xbox N 360:

4 (Du röstade på detta alternativ)

Spelar enbart de stora attraktiva awesome äckligt bra blockbbuster spelen, sen står den och ser fet ut resten av tiden. Dels för att den låter som en frustrerat tjur som inte får upp den efter att fått världens snyggaste vid benen. Konsolens andra funktioner som socialt spelande os.v blir mest utanför och används inte, för att playstation 3 är roligare i det avseendet, och har inte en absurt irriterande månadskostnad efter att betalat 600kr för spelen. Därför kan jag inte ge mer.


   
SvaraCitera

Min har funkat hyfsat sedan starten, dock har har det inte alltid varit så kul när den fryser. Bra spel utbud dock så det väger upp en hel del.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xbox N 360:

4 (Du röstade på detta alternativ)

Det sämsta är självklart att det kostar att spela online.
Gå sönder kan alla konsoler göra.. men visst har xbox ett större problem med RROD än PS3an har med YLOD.

PS3an är däremot rätt instabil inne i spel osv. Åtminstone i NHL10 hänger den sig titt som tätt i liknande situationer för alla i mitt lag.


   
SvaraCitera

Xbox N 360:

7 (Du röstade på detta alternativ)

Sjuan är en 10:a till de 70% som inte går sönder av red ring.


   
SvaraCitera

ps. jag ska köpa en ny pga min gamla gick sönder men vet inte vilken jag ska köpa. ska man köpa elite, eller en vanlig pro? finns ett holidaypaket för 2300 med en elite i, är det den som är mest värd?

notera: det enda jag bryr mig om är att sannolikheten för att den ska braka ihop är så liten som möjligt. skiter egentligen i hårddiskplats och liknande.


   
SvaraCitera

Jag håller nog inte riktigt med.
Jag har xbox och tycker att det är en riktigt bra konsoll dock att alla spottar på den för smågrejer är rätt löjligt.

Jag skaffade konsollen när det kom, någon gång under 2005 och hade den tror det var 1,5 till 2 år innan jag drabbades av RROD.
Det beror ju på överhettning och det var nog mest mitt fel då jag spelat i lite över ett dygn i streck, med dålig kylning/ventilation i rummet.
Så jag är förvånad att den inte pajat tidigare.
Jag lämnade in den och fick en helt ny utan kostnad plus 3 månader guldmedlemskap på live.
Jag har sedan haft konsollen sen dess och har aldrig haft några som helst problem med det, inte ens att bilden frusit eller något.

Sedan när det gäller spelen så har Xbox 360 det bästa urvalet av spel och de lätt bästa exklusiva spelen som Gears of War, Halo ect.
PS har förlorat massor av titlar som tidigare var exklusiva för sin konsoll såsom GTA och Resident Evil och i princip alla spel som finns till PS3 finns även tillgängligt till Xbox.

En övrig grej som jag är glad för på Xbox är att de valt att behålla sladd till Guitar Hero kontrollerna.
Trådlösa kontroller till dessa spel är inte bra. Det har jag märkt på både PS3 och Wii versionerna.

Sist då om att det kostar att spela online.
Visst det kan vara synd men dock är Xbox Live jäkligt bra.
Det flyter på fint och är jäkligt kul helt enkelt.
Sedan dom som klagar på kostnaden är riktiga tards [tard]
Det kostar 600 kr om året, alltså 50 kr i månaden. Otroligt mycket för en välfungerande onlineupplevelse...


   
SvaraCitera

Är det folk som för RROD nuförtiden ens? Måste isåfall vara extremt ovanligt.

FreeWay89:

PS har förlorat massor av titlar som tidigare var exklusiva för sin konsoll såsom GTA och Resident Evil och i princip alla spel som finns till PS3 finns även tillgängligt till Xbox.

Good point. Hela unikheten med Playstation har försvunnit, inte minst så är den dyrare nu. Playstation 1 och Playstation 2 var dock oslagbara på många punkter.

PS3 has no game [cool]


   
SvaraCitera

sylar:

Hela unikheten med Playstation har försvunnit, inte minst så är den dyrare nu.

Ja egentligen finns det bara en anledning att skaffa PS3 och då är det på grund av blu-ray spelaren.
Dock går det att köpa en blu-ray spelare på runt 1000 lappen nu då priserna har rasat så mycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyckte inte de xbox-exklusiva spelen var så bra.


   
SvaraCitera