Aviseringar
Rensa alla

Bevis för att man utger sig för att vara någon annan som har blivit avstängd...?


Jenny Oh:

Om en användare här på um råkar använda en bild som en tjej "äger" som uttryckligen har bett om att inte användas av andra användare så är det väl kutym att en moderator påpekar detta för användaren (som med största sannolikhet ej är medveten om situationen) med ett meddelande och sedan en varning innan denne låses för 3 år..?

till 2019 är det först o främst...

men sen tror jag knappast att chansen att han "råkar" ta en bild som föreställer just DEN tjejen är är så stor.. den är liten.
Sen hans sätt o skriva och att alla hans trådar handlade om sex, sex och sex är bara något som visar mer på att det borde vara karatekatten som är bannad från sidan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Thundercracker:

Jag överlämnar detta till Crypto eftersom att det är den aktiva moderatorn i fallet.

Ajdå...

Anarkandi:

Lider med dig. Vem är han, på riktigt?

Om du börjar med att berätta vem du är "på riktigt" så kanske jag berättar...

Crypto:

till 2019 är det först o främst...

Det var ju ett lindrigt straff... baserat på luft...

Crypto:

men sen tror jag knappast att chansen att han "råkar" ta en bild som föreställer just DEN tjejen är är så stor.. den är liten.

Nu menade jag inte att KK "råkade" ta just den bilden. Jag menade att KK råkade använda en bild som en annan tjej "äger" och som uttryckligen har bett er om att den inte ska användas av andra användare.
Betänk: om Kapten Kool inte är Karatekatten så kan Kapten Kool omöjligt veta om situationen.
Fattar du?

Crypto:

Sen hans sätt o skriva och att alla hans trådar handlade om sex, sex och sex är bara något som visar mer på att det borde vara karatekatten som är bannad från sidan

Hans sätt att skriva? Hur då menar du?
Det finns många som enbart eller till största delen hänger i sex-forumen. Det i sig är ett av de svagaste argument du kan använda dig av.

MEN FÖR ATT SUMMERA:

Kapten Kool blev avstängd - utan några som helst förvarningar - till år 2019 på grund av:

1. Han använde en bild som har använts av en tidigare användare.
2. Han sätt att skriva påminner om en annan användare.
3. Han skrev enbart i sex-forumen.

* Avsaknaden av bevis var total?

Stämmer det Crypto? Något du vill tillägga?
Är du nöjd med din insats?


   
SvaraCitera

Jenny Oh:

Kapten Kool blev avstängd - utan några som helst förvarningar - till år 2019 på grund av:

Han får väl komma tillbaka då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jenny Oh:

* Avsaknaden av bevis var total?

Nej.

Jenny Oh:

1. Han använde en bild som har använts av en tidigare användare.
2. Han sätt att skriva påminner om en annan användare.
3. Han skrev enbart i sex-forumen.

Är bevis. Det är de bevisen som har använts när användaren stängdes av. Bara att lyckas pricka in samma avtar utan dessutom ha ett väldigt likt beteende är ganska så… svårt, och om man nu inte är den avstängda personen så borde det vara ganska lätt att hävda det och få sitt konto upplåst.


   
SvaraCitera

xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Är bevis.

Det enda bevis som existerar är att Kapten Kool använde samma bild som en tidigare användare.

Punkt 2 och 3 kan på sin höjd beläggas med lösa indicier.

Och detta berättigar en avstängning (utan några förvarningar!!) till år 2019.......? (PS en extremt retorisk fråga)

Hampie:

och om man nu inte är den avstängda personen så borde det vara ganska lätt att hävda det och få sitt konto upplåst.

Hur då?


   
SvaraCitera

Know the feeling, brother.


   
SvaraCitera

Jenny Oh:

Nu menade jag inte att KK "råkade" ta just den bilden. Jag menade att KK råkade använda en bild som en annan tjej "äger" och som uttryckligen har bett er om att den inte ska användas av andra användare.

well first of all
KK och den tjejen som han låtsades vara här på UM var samma person, han låtsades vara hon

Jenny Oh:

Betänk: om Kapten Kool inte är Karatekatten så kan Kapten Kool omöjligt veta om situationen.
Fattar du?

yes jag fattar och fortfarande, chansen att han råååkar ta just DEN tjejens bild är ytterst liten om han inte är KK

Jenny Oh:

Hans sätt att skriva? Hur då menar du?
Det finns många som enbart eller till största delen hänger i sex-forumen. Det i sig är ett av de svagaste argument du kan använda dig av.

Skapar trådar om BARA sex och skriver där, och ja många skriver där och många skapar, men inte i den fart han gjorde de lr KK gjorde det.

Jenny Oh:

utan några som helst förvarningar

rules:
§17. Ungdomar.se förbehåller sig rätten att upphäva din registrering av godtycklig anledning, med eller utan föregående varning eller information. Blir din användare avstängd (bannad) får en ny användare inte skapas. Det är inte heller tillåtet att ha mer än en användare på sajten, upptäcker vi att flera användare ägs av samma person raderas alla utom det mest aktiva .
[y]

Jenny Oh:

Avsaknaden av bevis var total?

Hampie:

Är bevis. Det är de bevisen som har använts när användaren stängdes av. Bara att lyckas pricka in samma avtar utan dessutom ha ett väldigt likt beteende är ganska så… svårt, och om man nu inte är den avstängda personen så borde det vara ganska lätt att hävda det och få sitt konto upplåst.

Om nu Kapten Kool tycker att jag har handlat fel och inte har några grunder på det och kan bevisa att han inte var KK så får han väl maila admin på sidan och säga detta, men jag tycker då inte att det är någon avsaknad av bevis iaf.

Sen att du och Kapten Kool har samma IP gör ju inte saken bättre för dig? 🙂


   
SvaraCitera

Varför blev karaktekatten avstängd från första början?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jenny Oh:

Och detta berättigar en avstängning (utan några förvarningar!!) till år 2019.......? (PS en extremt retorisk fråga)

Vi varnar inte användare vi antar är nya konton av tidigare låsta användare. En låsning betyder att man misskött sig och inte är välkommen tillbaka.

När det gäller återkommande troll så bygger en stor del på om vi känner igen dem. Och det gör vi. Sitter man på forumet och låser tramstrådar och raderar en massa inlägg så lär man sig ganska snabbt att känna igen olika användares mönster.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

well first of all
KK och den tjejen som han låtsades vara här på UM var samma person, han låtsades vara hon

Jaha, ja det är ju bra att du börjar med påståendet.

Crypto:

yes jag fattar och fortfarande, chansen att han råååkar ta just DEN tjejens bild är ytterst liten om han inte är KK

Så det är helt otänkbart att Kapten Kool använde sig av den där bilden EFTER att några började tjata om att han är en o samma som Karatekatten och Gurkmeja... enbart för att tex retas?

Crypto:

Skapar trådar om BARA sex och skriver där, och ja många skriver där och många skapar, men inte i den fart han gjorde de lr KK gjorde det.

Jaha så det var hastigheten av inläggen i sex-forumen som fällde avgörandet? Kapten Kool och Karatekatten klockades på samma tid...?

[rolleyes][rolleyes][rolleyes][rolleyes][rolleyes][rolleyes]

Crypto:

§17.

Jo jag är medveten om den regeln MEN även en inskränkt moderator som du borde inse att den paragrafen inte bör missbrukas.

Crypto:

Om nu Kapten Kool tycker att jag har handlat fel och inte har några grunder på det och kan bevisa att han inte var KK så får han väl maila admin på sidan och säga detta, men jag tycker då inte att det är någon avsaknad av bevis iaf.

Hur motbevisar man något som ej är bevisat?

Crypto:

Sen att du och Kapten Kool har samma IP gör ju inte saken bättre för dig?

Det måste vara ett misstag annars borde ju jag stängas av. [bigsmile]


   
SvaraCitera

Zwift:

Varför blev karaktekatten avstängd från första början?

För att han under en lång tid hade haft ett dubbelkonto där han utgav sig för att vara en annan person.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

När det gäller återkommande troll så bygger en stor del på om vi känner igen dem. Och det gör vi. Sitter man på forumet och låser tramstrådar och raderar en massa inlägg så lär man sig ganska snabbt att känna igen olika användares mönster.

Då är det ju väldigt märkligt att ni inte insåg att Kapten Kool var samma person som tex Shnyps och Svampe MEN INTE Karatekatten och/eller Gurkmeja....

[rolleyes][rolleyes]


   
SvaraCitera

Jenny Oh:

enbart för att tex retas?

då får han skylla sig själv tycker jag

Jenny Oh:

Jaha så det var hastigheten av inläggen i sex-forumen som fällde avgörandet?

[zzz]

Jenny Oh:

Hur motbevisar man något som ej är bevisat?

det fanns bevis som sagt så...

Jenny Oh:

Det måste vara ett misstag annars borde ju jag stängas av. [bigsmile]

går o fixa [wink]

Jenny Oh:

Då är det ju väldigt märkligt att ni inte insåg att Kapten Kool var samma person som tex Shnyps och Svampe MEN inte Karatekatten och/eller Gurkmeja....

och detta vet du hur då isf? [rolleyes]


   
SvaraCitera

nellnellnell:

För att han under en lång tid hade haft ett dubbelkonto där han utgav sig för att vara en annan person.

Gurkmeja eller? [bigsmile]


   
SvaraCitera