Aviseringar
Rensa alla

Bevis på att Islam är rätt


Ämnesstartare

Ständigt får man höra negativa och falska saker om Islam, speciellt från media. Islam förknippas med terrorism, våld, män värderas högre än kvinnor osv men detta är inte sanningen. Om detta stämmer, hur kommer det sig att Islam är den snabbast växande religionen, inte bara i mellanöstern utan även i västvärlden. I USA konverterar cirka 20000 människor till Islam varje år trots amerikanernas dåliga bild av Islam, denna siffra ökas ständigt.

Varför väljer dessa människor att komma till Islam fast än de bor i västvärlden, samt all negativ information de får om Islam av media?

Det finns tusentals vetenskapliga bevis i Koranen, men inte ett enda fel har hittats i Koranen. Här finns några av bevisen:

sura(kapitel) 21, vers 30: "Inser inte de icke troende att himlen och jorden tidigare var en solid massa, som vi lät explodera in i existens? Och av vatten skapade vi alla levande ting. Ska de tro?"
Det står alltså om big bang i Koranen som skrevs för över 1400 år sedan.
Vem visste om bigbang för 1400 år sedan?

sura(kapitel) 25, vers 61: "Välsignad är den som placerade stjärnbilder i skyn, och placerade i den en lampa, och en skinande måne"
Vem visste för över 1400 år sedan att månen har ett reflekterande ljus och inte ett eget ljus. Forskare kom fram till att månen har ett reflekterande ljus för cirka 100-200 år sedan, inte 1400 år.

sura(kapitel) 79, vers 30: "Han skapade jorden äggformad".
År 1597 bevisade Francis att jorden inte var platt genom att segla runt jorden. Nu vet man att den är äggformad också.
Ingen visste det under 600-talet, när Koranen uppenbarades.

Sura 21, vers 33: "Han är den som skapade natten och dagen, och solen och månen: var och en av de löper i sin egen bana"
Man har hela tiden trott at solen är stationär, fram till 1980-talet. Forskarna fick alltså reda på att solen och månen roterar runt sin egen axel för cirka 20 år sedan.

Sura (kapitel) 51, vers 47: "Vi konstruerade skyn med våra händer, och vi kommer fortsätta att expandera det."
När fick forskarna reda på att universum ständigt expanderar? Inte i närheten av 1400 år sedan.

Det finns massor av fler bevis i Koranen som inte går att förneka, det är en av anledningarna till att jag vet att Islam är den rätta religionen. 🙂


   
Citera

knorrisän:

till att jag vet att Islam är den rätta religionen. 🙂

Jaha, så spännande för dig.


   
SvaraCitera

bra för dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det finns folk som har hittat fel i koranen och lämnat islam men de flesta av dom blir också avrättade i religionens namn.


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

0100:

det finns folk som har hittat fel i koranen och lämnat islam men de flesta av dom blir också avrättade i religionens namn.

Säg mig vad för fel?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

knorrisän:

Säg mig vad för fel?

nu har jag inte exakt koll men t.ex. guds dubbelmoral i vissa frågor och sånt. jag själv har aldrig läst koranen men här har vi en som har det, dock vet jag inte riktigt hur trovärdigt det är
Hejsan.

Jag har varit medlem här på Flashback ett tag på filosofi-delen men jag har inte berättat om mig själv någonting. Jag är föredetta muslim, varit aktiv i ett antal år och varit bosatt i Egypten samt studerat hos en sheikh i norra Yemen (Damaj). Jag var en salafi och trodde oerhört mycket på Islam, spenderade hela mina dagar med att läsa böcker av bland annat Ibn Taymiyyah med mera för att slå iväg tvivel ifrån sekulära.

Med åren började jag inse att någonting var fel med Islam, jag var tvungen att immunisera min tro ifrån kritik och gjorde en massa ad-hoc hypoteser för att komma undan de vetenskapliga teorierna som undergräver Islam ifrån grunden. Även problem inuti den islamiska teologin fick mig att förstå att religionen inte kunde vara sann. Som tur var åkte jag tillbaka till Sverige och bodde med min familj långt ifrån de övriga praktiserande salafi-muslimerna. Jag insåg att muslimerna gjorde ett antal fel i deras filosofiska diskussioner, Koranen som är full av uppenbara motsägelser sades ha abrogerade delar, tydligare verser som "tog över" andra mer oklara delar. Även själva Gudsväsendet insåg jag var en motsägande metafysiskt hävande som inte hade någon sorts grund varken från förnuftet eller empiri.

Efter jag lämnade Islam kontaktade moskén i Skärholmen (den marockanska moskén) en relativt känd sheikh vid namn Ar-Ruhaydaan (student till Ibn Baz) som gav en fatwa att jag skulle avrättas om jag befann mig i Saudi arabien. Något jag inte fick reda på förren långt efter det hänt. Detta vill jag dela med mig utav och jag vill även säga hur olycklig denna religion fick mig att känna mig, i slutet av min tid som religiös var jag bestämd att gå ut i Djihad för att få slippa leva. Jag vill tacka er som skriver emot Islam på detta forum, ni gör det enda moraliska och ni bidrar till att våra barn kan få en säkrare och mer förnuftig framtid. Önskar att det en dag finns en värld där vi alla lever för det här livet endast och att vidskeplighet är ett historiskt fenomen som aldrig kommer upprepa sig.

Jag är bara 19 år gammal och ville dela med mig av det här för att få dem som tvivlar på hur barbarisk Islam är att sluta tvivla, när dödsdomen blev utfärdad var jag bara 18.

Mvh/ en upplyst ateist.

länk: https://www.flashback.info/showthread.php?t=807149


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jaha så det var ditt bevis att Koranen har fel vad har det med Koranen att göra ? Bara en fd muslim så tycker islam inte känns rätt..Erkänn bara att du inte hade nåt fel att komma med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Går alltid att hitta skit i t ex koranen eller bibeln som stödjer den egna tron och som man använder som argument för att just den tron har rätt.

Men om jag skulle vilja kan jag nog hitta bevis för vad som helst i koranen, beror ju bara på hur man väljer att tolka det man läser.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

knorrisän:

Jaha så det var ditt bevis att Koranen har fel vad har det med Koranen att göra ? Bara en fd muslim så tycker islam inte känns rätt..Erkänn bara att du inte hade nåt fel att komma med

jag kan erkänna att jag inte hade något just nu, ja! men jag tror fortfarande inte att det finns någon felfri religion.

Tolkar man islam på ett bra sätt så mår man själv och de i ens närhet bra när man utövar den, MEN, tolkar man den på ett helt annat sätt så kan helvetet brinna lös. Det är många, många varje år som torteras i guds namn för att dom är t.ex bögar, icke religiösa etc. Kvinnor har inte samma rättigheter vilket dom enligt mig borde ha. Börjar folk tolka religionen på ett annat sätt så blir den nog väldigt bra.[y]

kolla själv runt på:
http://www.flurl.com/index.htm
www.liveleak.com
där har ni äkta bevis på hur grymt folk avrättas.

kom inte och säg att det här är fullkomligt normalt

så, tolka om och tolka rätt så har vi en bra religion. enligt mig.


   
SvaraCitera

knorrisän:

I USA konverterar cirka 20000 människor till Islam varje år trots amerikanernas dåliga bild av Islam, denna siffra ökas ständigt.

Om 20000 människor skulle få för sig att hoppa ut för ett stup, skulle du följa efter? Det du tillämpar är ett utbrett argumentationsfel. Att många i vår tid väljer att bli muslimer betyder inte att islam är "rätt". Egentligen säger det inte ett enda skit om islam.

knorrisän:

Det finns tusentals vetenskapliga bevis i Koranen, men inte ett enda fel har hittats i Koranen.

Vetenskapliga bevis? Så fan heller! Koranen är en religiös skrift, inte en vetenskaplig teori underbyggd av bevis. En religiös skrift har ingenting med vetenskap att göra alls.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

knorrisän:

Det finns massor av fler bevis i Koranen som inte går att förneka, det är en av anledningarna till att jag vet att Islam är den rätta religionen. 🙂

håller med dig totaaaaalt!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

0100:

Kvinnor har inte samma rättigheter

asså kvinnor är lika värda som männen i koranen.
men det finns vissa muslimer som har sina egna tolkningar. dom behandlar inte kvinnor så bra som dom borde behandlas. men i koranen har dom lika rättigheter som männen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hey_ya:

asså kvinnor är lika värda som männen i koranen.
men det finns vissa muslimer som har sina egna tolkningar. dom behandlar inte kvinnor så bra som dom borde behandlas. men i koranen har dom lika rättigheter som männen!

Sant


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

knorrisän:

Sant

[wink]
visst blir man så förbannad när folk ser terrorister och sånna personer som för en dålig bild utav islam och tror att alla muslimer är så. terrorister och sånna idioter är fan inte ens muslimer. folk borde läsa lite om islam innan dom drar förhastade slutsatser


   
SvaraCitera