Aviseringar
Rensa alla

Bevis på att Islam är rätt


Ämnesstartare

jag vet 😉


   
SvaraCitera

Det finns ingen "rätt" religion [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hey_ya:

asså kvinnor är lika värda som männen i koranen.
men det finns vissa muslimer som har sina egna tolkningar. dom behandlar inte kvinnor så bra som dom borde behandlas. men i koranen har dom lika rättigheter som männen!

ja det är sant[smile]. man skulle ju kunna ändra lite på sättet att se på det också. religionen är bra, men majoriteten av folket som utövar den tolkar koranen på ett annat sätt än det som bokstavligen skrivs.

någon som håller med mig?


   
SvaraCitera

knorrisän:

hur kommer det sig att Islam är den snabbast växande religionen, inte bara i mellanöstern utan även i västvärlden

Den snabbast växande "tron" i världen borde ju egentligen vara ateism, dessutom är troligtvis buddism den religion som får mest ökat inflytande i västvärlden. Jag skulle tro att fler än 20000 konverterade till buddism i USA t.ex. men jag kan ha fel.

knorrisän:

Det finns tusentals vetenskapliga bevis i Koranen

Att selektivt välja ut vissa delar och sedan tolka dem så att man får fram det man vill är inte ett vetenskapligt bevis.

knorrisän:

men inte ett enda fel har hittats i Koranen

Beror på vem du frågar.

http://skepticsannotatedbible.com/Quran/contra/by_name.html


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

0100:

någon som håller med mig?

håller med dig!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

knorrisän:

Det finns massor av fler bevis i Koranen som inte går att förneka, det är en av anledningarna till att jag vet att Islam är den rätta religionen. 🙂

Vad roligt, så länge det fungerar bra för dig. Dock lyckades du inte lägga fram särskilt starka bevis för att Islam skulle vara "rätt" religion, texterna är alltför "flummiga" för att man ska kunna säga att det handlar om t ex Big Bang. Utöver det finns det helt klart en del textstycken inom Islam som går att diskutera, som berör kvinnors rättigheter, homosexuella mm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

knorrisän:

Ständigt får man höra negativa och falska saker om Islam

Själva grejen är att de inte är falska, och inte negativa utan helt sanna och sanning. Om någon säger: "Alla manliga muslimer dödar sina fruar", så skulle någon säga: "Eh, nej, det är inte sant, var har du fått det ifrån, men vad säger du om, hur menar du när du"... Osv. Men snälla, vi har sett, vi hör och vi vet. Isreal-Palestina-konflikten, Pakistan-Indien-konflikten... Make your choice.

knorrisän:

speciellt från media

Var annars? Så vadå, eftersom det är negativt så är det alltid fel, bla bla bla, propagande, osant osv. Eller hur?

knorrisän:

förknippas med terrorism, våld, män värderas högre än kvinnor osv men detta är inte sanningen.

Imamer säger själv att mannen och kvinnan skapades inte likadan. Det står själv att kvinnor är dumare, citat från Muhammed han själv.

Teorrism = ta reda lite på vilka det var som flög in flygplanen i USA. Vi ser inte buddhister spränga hus...

Våld = Ta Afghanistan, deras nya lagar som gäller muslimer.

http://www.aftonbladet.se/wendela/article4784796.ab

Sen har vi ju de länder som har sharia som huvudsystem, som Iran, Sudan, Afghanistan... Där går det ju bra jämfört med Kina, Sverige, Danmark, vilka är bland de mest sekulariserade landen, visst? Få U-länder finns bland de mest sekulariserade länderna, gissa varför?

knorrisän:

Om detta stämmer

Det gör det.

knorrisän:

hur kommer det sig att Islam är den snabbast växande religionen

1. Lämnar man islam skall man enligt Sharia bli mördad.
2. Man får inte tala, tänka eller kritisera islam, alltså inga reflektioner.
3. Man ska sluta tala med de som lämnar islam och de som inte är muslimer.
4. De förökar sig mest i U-länder.
5. Ja, du har ju en poäng, hur kommer det sig egentligen att den är det? Tror absolut inte du är den enda som frågar sig det kan jag lova [wink].

knorrisän:

inte bara i mellanöstern utan även i västvärlden

Eftersom det pågår en invasion, som videon Sherrifen bifogade visar. Det är en helt annan sak om en kristen säger vi, har en kristen familj, helt plötsligt hittar ljuset, islam, och sedan byter. Men det är inte samma sak som att det kommer miljarder asylsökande homosexuella, folk som har brytit mot sharia, pussat en man bakom huset osv. Sen kan man ju fråga varför det är just så många från Mellanöstern som kommer till Europa, trodde vi var deras fiende men visst...

knorrisän:

I USA konverterar cirka 20000 människor till Islam varje år trots amerikanernas dåliga bild av Islam, denna siffra ökas ständigt.

Hur många invandrare finns det i USA och hur stor är deras befolkning? Dessutom vill jag gärna ha en källa på att 20,000 konverterar, byter religion, varje dag. Denna siffra ökar ständigt?

knorrisän:

Varför väljer dessa människor att komma till Islam fast än de bor i västvärlden, samt all negativ information de får om Islam av media?

Definera "dessa" människor. Alla vet vi att amerikanerna är helt blåsta i huvudet. Plus så ser de mest ner på ateister, vet du hur många ateister det finns i USA egentligen?

knorrisän:

Det finns tusentals vetenskapliga bevis i Koranen, men inte ett enda fel har hittats i Koranen. Här finns några av bevisen:

Det finns källor på att Muhammed ändrat Koranen flera gånger. Först sa han: "Ja, så här sa Gud till mig"... 2 veckor senare: "Nej förresten, han sa att man kunde ha flera brudar, inte bara en. Så ändra det tack."

Sen har Koranen ändrats fleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeera gånger. Och definera "fel". Den bryter ju i sig mot X antal mänskliga lagar. Så vad menar du med "fel", menar du stavfel, fel?

Och eftersom du saxat hela det här inlägget från Flashback, så kan jag väl saxa några svar, onödigt att skriva något någon redan sagt. Eller hur? [wink]

knorrisän:

"Inser inte de icke troende att himlen och jorden tidigare var en solid massa, som vi lät explodera in i existens? Och av vatten skapade vi alla levande ting. Ska de tro?"

"Det där var en alternativ översättning. I min Koran (som visserligen är på engelska) står det: "Have not those who disbelieve known that the heavens and the earth were joined toghether as one united piece, then We parted them?" Vidare är explosion egentligen inte rätt ord för Big Bang; snarare en expansion. Att Koranens författare hade några kunskaper om Big Bang tvivlar jag starkt på. Att jorden och universum hade blivit skapat någon gång däremot tror jag att han trodde på." Xploit.

knorrisän:

Välsignad är den som placerade stjärnbilder i skyn, och placerade i den en lampa, och en skinande måne"
Vem visste för över 1400 år sedan att månen har ett reflekterande ljus och inte ett eget ljus. Forskare kom fram till att månen har ett reflekterande ljus för cirka 100-200 år sedan, inte 1400 år

Antar att detta kom till araberna från kineserna, som kände till det långt innan Muhammed. Silkvägen kanske? Återigen är det en översättning; i min Koran står det "A moon giving light".

knorrisän:

År 1597 bevisade Francis att jorden inte var platt genom att segla runt jorden. Nu vet man att den är äggformad också.

Den är INTE äggformad. Jorden är avplattad runt polerna, vilket knappat ett "ägg" är.

knorrisän:

Sura (kapitel) 51, vers 47: "Vi konstruerade skyn med våra händer, och vi kommer fortsätta att expandera det."
När fick forskarna reda på att universum ständigt expanderar? Inte i närheten av 1400 år sedan.

Tolkning, sammanhang, tolkning...

knorrisän:

Det finns massor av fler bevis i Koranen som inte går att förneka, det är en av anledningarna till att jag vet att Islam är den rätta religionen. 🙂

Att de människorna som skrev Koranen, säger vi, och jag säger det i plural, var smarta kanske är en sak. Visst, vetenskapliga revolutionära upptäckter, ja visst, det är en sak. Men när kommer Gud in i det hära? Han fyller bara in luckorna, Gud skapade skyn och han kommer att expandera det. Varför/hur den gör det är inte helt säkert, Gud fyller bara in en lucka.

Hela grejen handlar ju om att tro på Gud, att överlämna sig till Allah vilket benämningen på en muslim är. Eller... Islam betyder att "ge sig till Allah".

Så, hela din poäng var: "Islam är rätt". Tror du som saxade texten från Flashback började få tankar, började reflektera och kom fram till, ja, hälften här är ju skitsnack. Så du hittade lite vetenskapliga saker, och sen då? Sen om det var rätt är ju en helt annan diskussion egentligen...

Hey_ya:

men i koranen har dom lika rättigheter som männen!

HAHAAHHAHHHAAHAHAHAHHAHHAHAHAHAHAHAHAHAAHHAAHHAAHAHHAAHAHAHHAAHHAAHAHAHHAHAHAAHAHAHH​A, nej.

tramsnisse:

Den snabbast växande "tron" i världen borde ju egentligen vara ateism

I Sverige.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EnDumAfrikanskVas:

HAHAAHHAHHHAAHAHAHAHHAHHAHAHAHAHAHAHAHAAHHAAHHAAHAHHAAHAHAHH​AAHHAAHAHAHHAHAHAAHAHAHH​A, nej.

vadå nej? har du läst koranen eller?


   
SvaraCitera

måste hålla med Vasen här. Iran är beviset. Okej det var inte knappast bra innan den Islamska Revolutionen, men det var mycket bättre än vad det är nu. 16 åriga pojkar avrättas för att dom är homosexuella... Kvinnor måste vara HELT täkta när dom är utomhus.

Du som muslim, har du läst sharia lagarna? Om du har det kan du fan inte säga att män och kvinnor har samma rättigheter... Ifall mannen i familjen dör av någon anledning så får änkan inte ta hand om barnen. Barnens vårdnad ges till en manlig släkting.

Detta var bara en av oändligt många kvinnokränkande lagar inom Sharia.

Och btw, jag tror inte att Islam är den snabbast växande religionen i världen... Folk i dom Sharia styrda länderna tappar sin tro för Islam när dom ser vad som har hänt med sitt fosterland.
Men jag håller med dig att dagens media gör så att folk tror att alla muslimer är som dessa idiotiska imamer. Dom flesta muslimer är ju godhjärtade och har inget med dom idiotiska imamerna att göra.

Det finns en gren inom Islam som heter Darwish. Dessa muslimer är HELT emot imamerna. Det är ganska intressant hur folk inom samma religion har så skilda åsikter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hey_ya:

vadå nej? har du läst koranen eller?

Ja, och kolla på de länder som styrs av den, Iran, Afghanistan, Sudan. Hmm visst, lika mycket rättigheter! Hahahahahaha. Bara ett litet litet exempel är att män får gifta sig med fler kvinnor, men om kvinnor är otrogna blir de stenade. Woho!

Och det finns fler. Varför då? Jo för att Muhammed gjorde det [bigsmile].

Och ja, jag har läst Koranen [rolleyes].


   
SvaraCitera

EnDumAfrikanskVas:

Ja, och kolla på de länder som styrs av den, Iran, Afghanistan, Sudan. Hmm visst, lika mycket rättigheter! Hahahahahaha. Bara ett litet litet exempel är att män får gifta sig med fler kvinnor, men om kvinnor är otrogna blir de stenade. Woho!

Finns anledningar värför det t.ex ser ut i Iran som det gör. Eller Saudiarabien. Intressant blir det när man jämför olika muslimska stater. Och faktiskt ser skillnaden. Fast det blir lite svårt då vissa är så jävla inskränkta att man faktiskt inte ser längre än vad näsan räcker.

Se t.ex Turkiet, väldigt sekulariserade. Se Balkan, där de är i princip likadana som i Turkiet, mycket pga osmanerna etc. Indonesien, som är det mest folkrika muslimska landet i världen m.fl.

Det är rätt lätt att peka på idioter som Ahmadinejad eller annan idiot till fundamentalist och därav bilda sin uppfattning. Som jag skrev i en annan tråd.


   
SvaraCitera

förövrigt hatar jag folk som anser att sin egen religion är DEN RÄTTA och skall ta och pracka på folk allt. Kan ni inte bara ta och dö. Och trådskaparen, jag själv är muslim. Suck.[tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

knorrisän:

Om detta stämmer, hur kommer det sig att Islam är den snabbast växande religionen, inte bara i mellanöstern utan även i västvärlden

Orsak 1: Ute i världen där islam växer så känner inte de flesta till om terrorism och allt negativt om islam, detta är säkert fallet i t.ex. Afrika.
Orsak 2: Det kan även vara att många människor inte har något annat alternativ än att välja islam eftersom de inte missionärer från andra religioner kommit till platsen.
Orsak 3: Finns även de som hotas med dödsstraff om de lämnar islam och länder där andra religioner än islam är förbjuden, t.ex. kristendomen.

Men hur kommer det sig att kristendomen är den största religionen?

knorrisän:

Det finns tusentals vetenskapliga bevis i Koranen, men inte ett enda fel har hittats i Koranen. Här finns några av bevisen:

Finns även det i bibeln, vetenskapliga påståenden kallas det om jag ska vara korrekt.

knorrisän:

sura(kapitel) 79, vers 30: "Han skapade jorden äggformad".
År 1597 bevisade Francis att jorden inte var platt genom att segla runt jorden. Nu vet man att den är äggformad också.
Ingen visste det under 600-talet, när Koranen uppenbarades.

Jag har för mig att grekerna under antiken trodde jorden var rund. Genom att titta ut på havshorisonten kan man se att jorden är rund också.

knorrisän:

Sura (kapitel) 51, vers 47: "Vi konstruerade skyn med våra händer, och vi kommer fortsätta att expandera det."
När fick forskarna reda på att universum ständigt expanderar? Inte i närheten av 1400 år sedan.

Detta nämns även i bibeln.

knorrisän:

Det finns massor av fler bevis i Koranen som inte går att förneka, det är en av anledningarna till att jag vet att Islam är den rätta religionen. 🙂

Jag ser att du har goda anledningar. Det vetenskapliga påståendena, i synnerhet det om Big Bang är minsann ett starkt argument. Jag har dock även goda anledningar att tro att kristendomen är den rätta. Det finns en matematisk profetia i bibeln om årtalet för Israels självständighet. Om den profetian är sann och det inte gjorts några fel i resonemanget så förutsåg bibeln årtalet för Israels självständighet 2500 år före det skedde: http://www.alphanewsdaily.com/mathprophecy2.html

Jag har min syn på koranen och bibeln och även om jag anser bibeln vara sann så har jag en ide varför koranen kan beskriva big bang trots att jag inte tror Gud är bakom den.

tramsnisse:

knorrisän: Det finns tusentals vetenskapliga bevis i Koranen
Att selektivt välja ut vissa delar och sedan tolka dem så att man får fram det man vill är inte ett vetenskapligt bevis.

Jag anser att det strängt sagt inte finns några vetenskapliga bevis varken i bibeln eller koranen. Naturvetenskap fungerar så att man observerar i naturen och sedan bygger vetenskapliga teorier på det och inte tvärtom att en helig bok är facit. Däremot finns det ju vetenskapliga påståenden i både bibeln och koranen.

knorrisän:

jag vet att Islam är den rätta religionen. 🙂

Jag har hittat många kristna personer som vittnat att de varit på besök till den himlen och helvetet, här är ett exempel:

Och det finns länkar till fler på min min ungdomar.se profilsida.

Jag har däremot inte hittat muslimer som varit på besök till himlen eller helvetet och det tycker jag är underligt om Islam skulle vara sann.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Finns anledningar värför det t.ex ser ut i Iran som det gör. Eller Saudiarabien. Intressant blir det när man jämför olika muslimska stater. Och faktiskt ser skillnaden.

[tired], de har alla tydliga drag. Men jämför världens mest sekulariserade land, Sverige, och världens mest "islamiska" land, Iran. De har sharialagarna som huvudsystem. Men man märker tydliga drag genom hela Mellanöstern, lek inte ovis.

passaro:

Se t.ex Turkiet, väldigt sekulariserade. Se Balkan, där de är i princip likadana som i Turkiet, mycket pga osmanerna etc. Indonesien, som är det mest folkrika muslimska landet i världen m.fl.

Har inget med politik och göra. I USA är 90 % kristna, men de gör inte värsta ståhejet över aborter. Det har varit "lagligt" sedan lång, lång tid för man måste dra en väldigt stark linje mellan politik och religion. Irans president, enligt det jag har hört, ser ingen skillnad. Och det vet du!

passaro:

Det är rätt lätt att peka på idioter som Ahmadinejad eller annan idiot till fundamentalist och därav bilda sin uppfattning. Som jag skrev i en annan tråd.

Man kollar på befolkningen, politiken, system och allt tillsammans blir ju islam - Iran. En idiotisk fundamentalist som demokratiskt blivit vald, enligt papper, sedan sharia som huvudsystem och ett dominerande islamiskt samhälle.


   
SvaraCitera

knorrisän:

men inte ett enda fel har hittats i Koranen

knorrisän:

och placerade i den en lampa

[bigsmile]


   
SvaraCitera