Aviseringar
Rensa alla

Beyoncé appreciation post


Ämnesstartare

formulärett:
Hon är så överskattad jämfört med andra som är minst lika duktiga... Därför vill jag ej hylla det bra hon gör, känns som att hon kan göra något dåligt och bli hyllad för det.

det där med överskattad förstår jag inte för liksom, såklart många pratar om henne när hon har sååå många fans och en 6/5 octave range och 6 album ( om man inte räknar med destinys child) osen är två av albumen visuella men aja. hon gjorde faktiskt CA för inte så länge sen 🙁  iaf jag hyllar inte henne om hon gör något dåligt liksom hon är inte en ''gud'' hon är en människa som också gör fel. men att hylla en sak som en artist gör bra är väl inte dåligt eller?


   
SvaraCitera

Helt vansinnigt att folk kan säga till folk som ej gillar B att de inte är feminister. Som om hon _är_  feminist liksom. Jättebra att hon ser att könen inte är jämställda, vilket alla andra också gör, men det gör väl andra också??


   
SvaraCitera

Nä syftar ju på hennes status som gudinnefeminist nu. När det gäller överskattade musiker så finns det ju otroligt många som är eoner före henne. Dylan, The Beatles, Bowie mfl. 

Sally111:

det där med överskattad förstår jag inte för liksom, såklart många pratar om henne när hon har sååå många fans och en 6/5 octave range och 6 album ( om man inte räknar med destinys child) osen är två av albumen visuella men aja. hon gjorde faktiskt CA för inte så länge sen 🙁  iaf jag hyllar inte henne om hon gör något dåligt liksom hon är inte en ''gud'' hon är en människa som också gör fel. men att hylla en sak som en artist gör bra är väl inte dåligt eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:

Jo det är det väl många som är men just hon verkar ha uppnått gudinnestatus pga det. Hon har ju skrivit pepplåtar om tjejer och bantar sig inte till oigenkännlighet som de flesta kvinnor inom nöjesindustrin känner sig nödgade till för att få stanna kvar i rampljuset. Dock verkar hon ju inom hiphopbranschen där kvinnor ej ska vara speciellt trådsmala utan se ut precis som hon och dansa runt lättklädda bland påklädda män som styr hela situationen och ska framställas som "pimps". Men vem är hon att inte påverkas av samhällsidealen, å andra sidan. 

va?? pratar du om partition eller? jag förstår inte. äre nån låt hon har gjort med jay z ellerrr? liksom hon har ALDRIG sagt åt någon om hur dom ska se ut (vad jag vet jag kanske har fel hhaha) just nu ser hon lite smalare ut för att hon är på sin world tour och hon dansar otroligt mycket oså.


   
SvaraCitera

Det är ju en subjektiv åsikt såklart men nu när det finns fler artister med större talang så kanske man ej ska förblindas av nostalgi


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:
Nä syftar ju på hennes status som gudinnefeminist nu. När det gäller överskattade musiker så finns det ju otroligt många som är eoner före henne. Dylan, The Beatles, Bowie mfl. 

ja jag håller med. beyonce är bra men man kan liksom prata om dom andra legenderna före henne liksom.


   
SvaraCitera

Sally111:

va?? pratar du om partition eller? jag förstår inte. äre nån låt hon har gjort med jay z ellerrr? liksom hon har ALDRIG sagt åt någon om hur dom ska se ut (vad jag vet jag kanske har fel hhaha) just nu ser hon lite smalare ut för att hon är på sin world tour och hon dansar otroligt mycket oså.

Nä pratar inte om någon speciell låt 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:

Nä pratar inte om någon speciell låt 

ahh ok


   
SvaraCitera

Dock så har väl Beyonce typ slopat alla män när det kommer till musiker, dansare och allmänt fölk som jobbar för henne, har jag för mig. Det är ju trots allt ett tydligt statement.


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:
Dock så har väl Beyonce typ slopat alla män när det kommer till musiker, dansare och allmänt fölk som jobbar för henne, har jag för mig. Det är ju trots allt ett tydligt statement.

hennes pappa styr väl rätt mkt fortfarande? 


   
SvaraCitera

vonKissekatt:

hennes pappa styr väl rätt mkt fortfarande? 

Ja, det har jag för mig, eller var inte han ett Schwein som hon typ bröt kontakten med? Jag spekulerar hej vilt här, vägrar googla och kolla upp ren fakta!


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:

Ja, det har jag för mig, eller var inte han ett Schwein som hon typ bröt kontakten med? Jag spekulerar hej vilt här, vägrar googla och kolla upp ren fakta!

Killgissa har jag för mig att det kallas! 
Googlade och det stämmer! Han gjorde ett uttalande om att han alltid gjort sitt bästa för henne men att hon nog har det bra med J-z nu. Som om hennes man ersatte honom uhu.


   
SvaraCitera

vonKissekatt: Googlade och det stämmer!

Typiskt tjejer att googla allltså

vonKissekatt: Han gjorde ett uttalande om att han alltid gjort sitt bästa för henne men att hon nog har det bra med J-z nu. Som om hennes man ersatte honom uhu.

Se, jag hade ju rätt, höhöh. Men ja, den där farsan verkar vara ganska kass som person. Men det är nog samtliga päron som använder sina avkommor som inkomstkälla.


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:

Typiskt tjejer att googla allltså

Se, jag hade ju rätt, höhöh. Men ja, den där farsan verkar vara ganska kass som person. Men det är nog samtliga päron som använder sina avkommor som inkomstkälla.

Ja det och att fråga om vägen är vår eviga last

Ja verkligen


   
SvaraCitera

e d hon som e tsm med jayz? 


   
SvaraCitera