Aviseringar
Rensa alla

Bh


Ämnesstartare

Hej alla!
Jag är en tjej som är 14 år och går i 8:an. Jag är nog ganska sen i puberteten men mina bröst har börjat växa lite. Jag använder just nu topp. Alla i min klass använder bh och i skolan när vi byter om inför idrotten så känns det så jobbigt. Eftersom att jag är den enda med topp. Det känns ungefär som att alla kolla på mig och tycker att jag är töntig. Jag tror jag skulle behöva bh men hur ska jag säga till mamma? Vad ska jag göra? Snälla ge mig tips och råd!! 


   
Citera

Ehm, bara fråga?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maymay:
Ehm, bara fråga?

Men det är inte alltid så lätt att bara fråga. Har någon tips på vad man kan säga??


   
SvaraCitera

alicenyberg:

Men det är inte alltid så lätt att bara fråga. Har någon tips på vad man kan säga??

Har inte direkt erfarenhet så nope sorry. Tvivlar på att du bara övertänker det och din mamma kommer inte tycka det är något konstigt.


   
SvaraCitera

Din mamma har väl säkert också bh? Hon förstår nog


   
SvaraCitera

"Hej mamma, om jag inte ska få såna hängpattar som du så är det nog dags att jag skaffar BH" eller något sånt...

Skämt åsido. Är bara att fråga. Inget pinsamt med att ha BH eller? Helt normalt och inget att skämmas över. Bara att fråga så kommer du garanterat att få det. 


   
SvaraCitera

"Hej, jag skulle nog behöva köpa några bh:ar, kan du hjälpa mig?"

Din mamma fattar nog att du kommer vilja skaffa bh nån gång, det är inget konstigt eller pinsamt. Bara säg som det är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för alla förslag och pepp!


   
SvaraCitera

Har du storasyster? Snacka me henne, hon hjälper dig säkert, annars så säg till mamma vad du tycker o känner 


   
SvaraCitera