Aviseringar
Rensa alla

Bi, hetero, homo


Ämnesstartare

Hejsan!
nu kommer ytterligare en jobbig fråga om sexuella läggningar.. 

Nu är de så att jag vet inte vilken sexuelläggning jag tillhör då jag har haft en flickvän, fick min första kyss av en tjej och blev pullad första gången av en tjej. 

Efter de har jag haft ett antal killar och har alltid ansett mig som heterosexuell. Inge konstigt me de.

Men de senaste veckorna har jag haft drömmar om mig och tjejer i sängen. Jag tycker inte de är konstigt men börjar undra varför jag skulle ändrat sexuelläggning?

Uppskattar svar 🙂


   
Citera

does it matter??????????


   
SvaraCitera

varför började du anse dig själv vara hetero efter att du:

Spoket01: haft en flickvän, fick min första kyss av en tjej och blev pullad första gången av en tjej. 

? såg du dig själv som homo eller bi innan du började ha relationer med killar? nyfiken.


   
SvaraCitera

Även om du ser dig själv som heterosexuell så kan du ändå få fantasier om tjejer, eller kanske kunna bli ihop med en om du skulle träffa någon du verkligen gillade. Det är därför det kan bli svårt att dela in sig i fack som hetero, bi eller homo. I verkligheten så är det ofta mer likt en skala över vad man föredrar, än att man enbart kan tänka sig bli ihop med människor av ett visst kön. 
Jag tycker inte du ska bry dig så mycket om vilken stämpel du sätter på din sexualitet. Du gillar de du gillar. 


   
SvaraCitera

Spoket01:
Men de senaste veckorna har jag haft drömmar om mig och tjejer i sängen. Jag tycker inte de är konstigt men börjar undra varför jag skulle ändrat sexuelläggning?

Uppskattar svar 🙂

Njutningsfulla drömmar eller mardrömmar?


   
SvaraCitera
mens
 mens

Bevara Sverige Svenskt:

Njutningsfulla drömmar eller mardrömmar?

om de vore mardrömmar hade hon nog inte ifrågasatt sin sexualitet


   
SvaraCitera

Det är la bara att välja en.. Heterosexualitet är ett val, det har jag lärt mig av feminismen Tumme upp


   
SvaraCitera

Måste du  ha en?


   
SvaraCitera
Cobrak

Du har de sexuella preferenser du har helt enkelt, inte mer simpelt än så.


   
SvaraCitera

Vilken läggning man har beror inte på vad man har för erfarenhet med de olika könen. En läggning är det man är attraherad av. För att klargöra så kan du alltså vara heterosexuell även om du inte bara varit tillsammans med dudes, så länge du känner att det det är killar du är attraherad av. Eller tvärtom. 

Om jag har uppfattat dig rätt så har du först haft en flickvän, sedan känt dig heterosexuell och nu har du drömmar om haft sexuella drömmar om tjejer? 

Jag vet inte hur gammal du är (förslagsvis 01:a) men jag drar en gissning på att du är tonåring i alla fall. Är du säker på att du verkligen har ändrat din läggning? När man är i tonåren så brukar man experimentera och pröva sig fram lite.. 

Är det viktigt för dig att fastställa vilken läggning du har? 


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Du kanske inte har ändrat läggning? Vet flertalet som har haft perioder då de dragits till det ena könet,och aldrig båda "samtidigt". Undrar också om det är viktigt att tänka över din läggning? Man behöver inte placera sig i något fack om man inte vill! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
does it matter??????????

För mig spelar de roll...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

subhuman girl:
varför började du anse dig själv vara hetero efter att du:

? såg du dig själv som homo eller bi innan du började ha relationer med killar? nyfiken.

Jag trodde det mest var på skoj eftersom vi bara gick i 3an eller 4an då. Ja va 10 när jag fick min första kille och innan det hade jag ansett mig som homo eftersom de va de enda jag kände till 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:
Även om du ser dig själv som heterosexuell så kan du ändå få fantasier om tjejer, eller kanske kunna bli ihop med en om du skulle träffa någon du verkligen gillade. Det är därför det kan bli svårt att dela in sig i fack som hetero, bi eller homo. I verkligheten så är det ofta mer likt en skala över vad man föredrar, än att man enbart kan tänka sig bli ihop med människor av ett visst kön. 
Jag tycker inte du ska bry dig så mycket om vilken stämpel du sätter på din sexualitet. Du gillar de du gillar. 

Vill sätta en stämpel för mig själv. Känner mig obekväm när jag är osäker och umgås med mina tjej vänner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bevara Sverige Svenskt:

Njutningsfulla drömmar eller mardrömmar?

I drömmarna har det vart väldigt mycke njutning men när jag vaknar är jag ofta kallsvettig och har en hög puls och känner obehag 


   
SvaraCitera