Aviseringar
Rensa alla

Bi, men pappa homofob


Ämnesstartare

Jag är en tretton årig bisexuell tjej, jag försöker komma ut o.s.v. Jag har berättat för min mamma och några vänner men jag vill berätta för min pappa ,men grejen är att han e homofob, och jag tror att han inte kommer älska mig på samma sätt om han får reda på det. Jag kan inte dölja halva min sexualitet för honom, vad ska jag göra?


   
Citera
Ämnesstartare

Sluta upp med tramset.


   
SvaraCitera

ägd höhö [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du är inte bisexuell på riktigt, du är det bara för att det är mode och att du vill känna dig speciell [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du är inte bi. Det går över.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du blir snart frisk ska du se


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Strandros:

, och jag tror att han inte kommer älska mig på samma sätt om

Klart han kommer. Annars är han en jävla idiot. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Föräldrar brukar oftast vara rätt bra när det gäller. Visa att du verkligen menar det, kanske vänta några år till och med?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Strandros:

Jag är en tretton årig bisexuell tjej

Du är bara ett litet förvirrat barn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dölja halva din sexualitet? Du är 13 förfan... du ska dölja hela [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du är bi för att du vill ha uppmärksamhet, sluta med det[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oggelgoggel:

Dölja halva din sexualitet? Du är 13 förfan... du ska dölja hela

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

Du är inte bi. Det går över.

[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Strandros:

Jag kan inte dölja halva min sexualitet för honom, vad ska jag göra?

Jag tror inte din far bryr sig lika mycket om du är tjej faktiskt. Skulle tro att det är samma som hos de flesta killar, att det är fobi för manlig homosexualitet primärt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Självklart vet du bättre än alla andra här ifall du är bi eller inte.

Om det är viktigt för dig, så berätta för honom i alla fall. Han kanske blir chockad, arg, ledsen eller säger som en del andra här; "det går nog över". Han kanske till och med tar det bra? Många har lätt för att uttala homofobiska åsikter, men när det väl kommer till kritan så kanske det inte spelar så stor roll i alla fall. Du får ta hans reaktion som den är, men han lär komma över sina negativa känslor efter ett tag. Du ska absolut inte tillåta att han behandlar dig illa på grund av din sexualitet. Då får du säga ifrån, och kanske prata med din mamma.

Annars kan du bara låta bli att berätta, i alla fall om det inte blir aktuellt att presentera en flickvän eller så.

Jag hade en kompis som var jätterädd för att komma ut som flata, eftersom hon trodde att hennes pappa skulle ta det väldigt dåligt. Han sa bara ungefär "all kärlek är bra kärlek och behövs i den här världen" och accepterade det fullt ut.

Lycka till!


   
SvaraCitera