Aviseringar
Rensa alla

Bibeln säger att det är Satan som styr vår värld


Gloria
Ämnesstartare

Vad tror du?


   
Citera

jag tror inte


   
SvaraCitera
Gloria
Ämnesstartare

Jagblåserbort:

jag tror inte

Hur ser du på styret?


   
SvaraCitera

Gloria:

Hur ser du på styret?

Jag ser inte


   
SvaraCitera

Gloria:

Vad tror du?

Vi har alla kontroll över våra egna val. Att skylla allt ont i världen på Satan låter som att människorna vill slippa ifrån ansvaret för hur världen ser ut.


   
SvaraCitera

Gloria:

Vad tror du?

Vad i bibeln grundar du det på?


   
SvaraCitera

Satan låter som en häftig filur. Satan var nog bara lite arg o barnslig en dag och Gud var väl lite översträng och hade sin period för tillfället (Vadå Gud kan väl lika bra vara en kvinna, eller det/den?)


   
SvaraCitera

Lucy:

Vi har alla kontroll över våra egna val. Att skylla allt ont i världen på Satan låter som att människorna vill slippa ifrån ansvaret för hur världen ser ut.

Just det.

Detta säger bibeln också.

Visst kan man skylla Satan för att han är den som påbörjade allt ont, men i slutändan är det ändå ens egna, personliga, beslut som gäller.

Med andra ord: man kan inte med all rätt skylla allt på Satan för det dåliga.


   
SvaraCitera

Andra fåren:

Med andra ord: man kan inte med all rätt skylla allt på Satan för det dåliga.

Det är sant. Jag tror dock inte att Adam och Evas val att äta ett äpple skulle ha fört med sig ondskan till världen. Arvssynden är inget jag tror på. Människan har alltid varit både god och ond.


   
SvaraCitera

Jag tror att det är påven.

Jag vet det!

[love]


   
SvaraCitera
Kitten

Gloria:

Vad tror du?

Jag tror inte på det. Till exempel att Satan skulle vara bakom alla religioner förutom de abramitiska verkar lite befängt. Visst, många religioner har samma grundidéer, men jag tror snarare det beror på att vi människor i grunden ofta tänker likadant.


   
SvaraCitera
Gloria
Ämnesstartare

Microwave:

Vad i bibeln grundar du det på?

När Jesus blev frestad av Djävulen, visade D. honom alla riken i världen och erbjöd honom dem "om du faller ned och tillbeder mig". Han hade aldrig kunnat erbjuda detta om han inte ägt denna världens riken.

Johannes sade (1 Joh. 5:19):

"Vi veta att vi äro av Gud, och att hela världen är i den ondes våld."


   
SvaraCitera
Gloria
Ämnesstartare

Lucy:

Vi har alla kontroll över våra egna val. Att skylla allt ont i världen på Satan låter som att människorna vill slippa ifrån ansvaret för hur världen ser ut.

Håller med dig! Vi kan välja. Vi kan välja Satans styre eller Guds. Dessvärre kan vi inte konkurrera mot Satan och rätta till hans vanstyre. Vi behöver Guds hjälp. Vi behöver säga ja till Guds rike om vi vill ha någon värld att leva i!


   
SvaraCitera
Gloria
Ämnesstartare

määki:

Gud kan väl lika bra vara en kvinna

Tror du Satan är en kvinna också?


   
SvaraCitera
Gloria
Ämnesstartare

mopsen:

Jag tror att det är påven.

Jag vet det!

Intressant tanke! Varför tror du det? Porque tiene dinero?


   
SvaraCitera