Aviseringar
Rensa alla

Bidra till Ungdomar.se-boken!


1. Att få kontakt
Enklare än man tror, svårare att få det att bli seriöst och kunna upprätthålla en längre kontakt.

3. Att kyssas
Smaskigt, läskigt (på ett bra sätt) och fint, vad mer kan man begära utav ett par läppar som berörs?

4. Singelliv
Har sin charm då man kan finna sig själv istället för att ägna tid åt/med en annan samtidigt som man knappt vet vad man vill få ut utav livet i övrigt.

5. Sex och samlevnad
Sex med den som man älskar och/eller med den man känner för att ha sex med helt enkelt? Smaken är som baken kan man väl säga här.
Att leva tillsammans med en annan människa är ett väldigt vågat och stort steg då man förmodligen kommer blotta sig helt och hållet för den (både fysiskt och psykiskt), samlevnad rules dock!

7. Hur håller man kvar kärleken
Kommunikation? Ett ord många har hört men få förstår? Varför pratar man inte mer med varandra? Varför vågar man inte lösa problemen innan de etsar sig fast inom en och sprider sig som en hemsk sjukdom tills den är okontrollerbar? Såklart dör kärleken ut till slut om man inget gör så kommunikation är A och O!
(Är man dock i ett väldigt stormigt förhållande där den ena eller båda parterna skadas utav det, gör slut)


   
SvaraCitera

Erik Nahlén:

4. Singelliv

Singelliv som jag ser det är frihet, din egen tid att upptäcka dig själv och livet.

Erik Nahlén:

4. Singelliv

/

Erik Nahlén:

2. Förbjuden kärlek

Kan inte riktigt kalla det kärlek, mer utforskning och spänningssökande. När jag var en nittonårig grabb hade jag under några månader en affär med en 41-årig man. Det togs inte emot väl av de som visste, men det var en fin tid. Han tog mig med på saker jag aldrig fått uppleva annars och det var en riktigt intressant och dramatisk tid i mitt liv. Bry dig inte så mycket om vad alla andra säger, lev livet! Det är för kort för att slösas bort.


   
SvaraCitera

Det HÄR borde varit erat aprilskämt 🙂


   
SvaraCitera

2. Förbjuden kärlek Om det är okej eller ej beror helt på vem man har ett förhållande med. Syskon = inte okej. Stor åldersskillnad = okej (förutsatt att den yngre inte är ett barn).

4. Singelliv Singellivet är underbart. Man har ingen annan än sig själv att ta hänsyn till. Känner du dig ensam? Skaffa en hamster.

6. Svartsjuka och otrohet Om man ska ge den otrogna en chans till beror på vad denne gjorde. Ett hångel må vara förlåtligt, men man kan inte "råka" ha sex med en annan. Det ska inte gå så långt utan att man fattar att det är fel. Hur onykter man än är.
Kan man inte hålla gylfen stängd ska man inte leva i ett förhållande heller.


   
SvaraCitera

Erik Nahlén:

2. Förbjuden kärlek

hur mycket jag än försöker & vill så kan jag inte sluta tänka på honom och allt han gjort och sagt till mig


   
SvaraCitera

1. Att få kontakt
Det viktigaste tycker jag är att leva för stunden. Så om jag ser en person som attraherar mig otroligt mycket, som jag är intresserad av, kanske jag tvekar i någon minut eller två - men om man inte tar kontakt så kanske man aldrig mer får chansen igen, och vem vet vilken plats den personen kan komma att få i ens liv? Man måste våga, oavsett hur det blir så vet man i alla fall att man vågade!

4. Singelliv
Att vara singel innebär inte bara att inte ha ett förhållande, utan också en chans att ta hand om och lära känna sig själv. Jag tror att mina erfarenheter som singel har gjort att jag idag är en stark, oberoende och självständig person, och det tror jag kan underlätta när jag är i ett förhållande.

6. Svartsjuka och otrohet
Jag blir mycket lätt svartsjuk, för att jag är rädd att förlora personen. Ställer dock inga krav eller staplar inte upp regler om hur personen ska bete sig mot det andra könet - för jag vet hur dumt det är att begränsa varandra sådär. Men jag pratar om det så att han i alla fall är medveten om hur jag känner.

7. Hur håller man kvar kärleken
Ibland går det inte att hålla kvar vid kärleken om den helt enkelt inte finns kvar. Men i vissa, underbara fall så kan kärleken gömma sig i något hörn och komma tillbaks. Jag tror allt handlar om att våga bemöta sina problem och svagheter, och försöka göra det bästa av situationen. Behålla spänningen genom dagligt flörtande, även när man väl är tillsammans är flörtande viktigt!

8. Att göra slut
Det viktigaste att komma ihåg när det kommer till att göra slut, är att det inte finns något "bra" sätt. Du kommer aldrig att göra personen glad, eller kunna gå därifrån med gott samvete. Så du får helt enkelt göra så mycket som möjligt för att uttrycka respekt mot personen, genom att faktiskt ta det öga mot öga, förklara grundligt varför du vill göra slut och diskutera kring det och se vad den andre tycker. Börja inte med "Jag vill göra slut", utan börja med att lyfta upp anledningen, så ni kan ha en ordentlig diskussion utan att ha en knöl i bröstet samtidigt. Vem vet - det kanske går att lösa?


   
SvaraCitera
time
 time

Erik Nahlén:

3. Att kyssas

En kyss innehåller 250 av de finaste, godaste och mest fjärilspirrande bakterierna i världen.


   
SvaraCitera

Erik Nahlén:

1. Att få kontakt
Det absolut bästa men samtidigt jobbigaste är att bara gå fram och presentera sig för den man gillar.
Jag brukar stalka snygga människor på facebook...
2. Förbjuden kärlek
Jag e gay men farmor vet inget för då skulle hon bli ledsen...hon tycker inte om "sånna där honomilurer"
3. Att kyssas
Är kladdigt och mysigt...nästan som att ära en slemmig snigel
5. Sex och samlevnad
Ibland har jag sex med killar för att försöka omvända mig till straight...men det har aldrig fungerat särskilt bra, så gör inte det.
Något annat viktigt är att bara göra sådant som du själv gillar och tycker är skönt, inte "ställa upp" för att vara snäll

8. Att göra slut

Mitt sätt att göra slut på är att långsamt avbryta kontakten med min partner. Jag slutar skicka/svara på sms, ringer inte, träffas mindre och mindre. Tillslut rinner allt ut i sanden och jag blir glad


   
SvaraCitera

1. Att få kontakt
Att prata och flörta är största steget. Får man positiv respons på det så är det första steget. Att bara vara sig själv räcker långt.

2. Förbjuden kärlek
Det finns inget som heter förbjuden kärlek. Man förälskar sig i den som man tycker om, det är bara så. Vad andra tycker ska man skita i.

3. Att kyssas
Att kyssa någon man verkligen älskar är det vackraste som finns. Men om man tror att man älskar någon men egentligen inte gör det, så är kyssen ett helvete.

4. Singelliv
Singelliv handlar om sig själv; Hur man ska klara av att leva livet ensam men samtidigt hålla uppe hoppet att någon gång hitta någon.

6. Svartsjuka och otrohet
Jag grät tre kvällar i sträck när min kompis skaffade sig en flickvän.

7. Hur håller man kvar kärleken
Sluta aldrig älska varandra. Håll erat förhållande aktivt! Exempel överraskningar, utflykter, utlandsresor eller bara vara ute en dag, bara du och jag.

8. Att göra slut
Säg som det är. LJUG ALDRIG! Sanningen kommer fram så småningom. Det händer att man slutar älska varandra.

P.S: Vill inte ha "ensistasång" som nick. Ta istället "Lovisa.s"


   
SvaraCitera

Erik Nahlén:

Hur håller man kvar kärleken

Försök bara inte att vara en idiot. Tänk alltid om två gånger innan du aggerar, men märk endast två gånger! Annars går det åt helvete Dold text: åtminstone för mig[cute]


   
SvaraCitera

4. Singelliv ~ Ensamt, ibland.


   
SvaraCitera

Det är lätt hänt att man skapar en vision av en person och blir kär i den istället. Fast det är inte alltid bra, försök inte tvinga fram kärleken och lär känna personen så att du blir kär i den och inte en frammålad bild som är löst baserad på personen men egentligen är det vem som helst som skulle kunna vara grunden för drömtjejen du precis målat fram.


   
SvaraCitera

Erik Nahlén:

Att kyssas

Tycker det är helt sjukt hur vissa inte förstår hur man kysser en männsika!


   
SvaraCitera

Erik Nahlén:

Att få kontakt

är enkelt om man är ute efter sex, men SKITSVÅRT om man vill skaffa vänner!


   
SvaraCitera

Det är ganska lätt att förväxla kärlek med att man gillar den uppmärksamhet man får, speciellt om man har varit ensam länge.


   
SvaraCitera