Aviseringar
Rensa alla

Big Bang-myten vederläggs och krossas härmed slutgiltigt i 11 punkter...


Ojojoj... här började jag skriva svar till alla påståenden, men vet ni vad? Jag ORKAR inte och Dödsguden förtjänar det inte! För oavsett vad jag eller någon annan skriver så lär han bara förvränga det så det blir helt obegripligt för någon annan än han själv.

Han får helt enkelt ta och leva i sin egen lilla värld tills han en morgon stiger upp och tittar sig i spegeln, i vilken han ser den halgubbe han blivit.


   
SvaraCitera
leafar

MrKimm:

Han får helt enkelt ta och leva i sin egen lilla värld tills han en morgon stiger upp och tittar sig i spegeln, i vilken han ser den halgubbe han blivit.

jepp... som Nithon sa här ovan:

Nithon:

DON'T FEED THE TROLL!!!


   
SvaraCitera
leafar

mörknäs:

vad skulle forumets största troll annars leva på? tänk dig det hela hur trollets perspektiv, och visa lite barmhärtighet! det är så uppenbart att han inte har något liv, så han borde få iallafall lite småseriösa svar då och då, för att känna sig uppskattad.

Han har fått helseriösa svar i evigheter. Men inte inser han något. Låt honom förgås...


   
SvaraCitera

Dödsguden:

ntelligent verkan (Universum) KRÄVER intelligent Orsak (Intelligent Designer)!

LOL: Universum är inte perfekt, människan är verkligen inte perfekt, penicillin uppkom av en ren slump etc.

Jag köper det inte.

[love]


   
SvaraCitera

leafar:

Han har fått helseriösa svar i evigheter. Men inte inser han något. Låt honom förgås...

du bryr dig ju inte om dina medvarelser! [no-no]

(jag vill inte kalla honom för människa. något sorts mongo, kanske. eller en immigrerad norrman)


   
SvaraCitera
leafar

mörknäs:

du bryr dig ju inte om dina medvarelser!

...jo. Dödsguden är inte en av mina medvarelser. Han är ett av mina nöjen... är man uttråkad kan man alltid gå in och läsa ett par av dödsgudens inlägg. Man skrattar varje gång... det slår aldrig fel. men man tröttnar på de flesta nöjen om man utnyttjar dem för ofta.

mörknäs:

(jag vill inte kalla honom för människa. något sorts mongo, kanske. eller en immigrerad norrman)

äh... han är en människa. Dock en människa med förnuft som en daggmask. (inte hans fel att världen inte ser ut som han vill att den ska se ut)


   
SvaraCitera

Dödsguden:

7) Den motsäger termodynamikens andra lag om entropin. Utan någon inbyggd information som skulle kunna styra utvecklingen, så borde oordningen efter explosionen bara öka, och inte som myten förtäljer, att materian helt utan information började organisera sig själv till mer och mer komplexa system.

korvar:

Har du hört talas om något som kallas för gravitation någon gång?

Ok... jag kan inte hjälpa det.
Citat: "i vissa speciella fall innebär ökad entropi att ordning och komplexitet kan uppkomma ur oordning."

Over and out.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jonta:

Den sk "fiktiva singulariteten" hade också alltid existerat då.

Den uppdiktade singulariteten är inte andlig och därmed inte evig... [cool]


   
SvaraCitera

leafar:

äh... han är en människa. Dock en människa med förnuft som en daggmask. (inte hans fel att världen inte ser ut som han vill att den ska se ut)

FÖROLÄMPA INTE DAGGMASKARNA!!! De har också känslor...


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Den uppdiktade singulariteten är inte andlig och därmed inte evig... [cool]

Gud bestämmer att han är andlig för att han är andlig. Moment 22 [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jonta:

Gud bestämmer att han är andlig för att han är andlig. Moment 22

Gud har i all evighet varit andlig!! [y]


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Gud har i all evighet varit andlig!! [y]

Varför?


   
SvaraCitera

Btw, hur gammal är du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wickerchair:

Varför?

För att om Han varit materiell, så hade Han inte varit Gud, eftersom materian är skapad...[cool]

Wickerchair:

Btw, hur gammal är du?

Finns ingen ålder på jaget, själen... [cool]

Själen är evigt ung!

Varför?

För att själen vare sig åldras eller dör... [y]


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Finns ingen ålder på jaget, själen... [cool]

Men din fysiska kropp då? Jag gissar på 35 år.


   
SvaraCitera