Aviseringar
Rensa alla

Bila i USA


Ämnesstartare

Tjena, efter sommaren har jag och en polare tänkt att bila i USA. L.A- Las Vegas - San Francisco är det tänkt.

Det vi inte har någon koll på är hur biluthyrningen går till där. Om det exempelvis går att hyra bilen på ett ställe och sedan lämna den på ett annat ställe. Även kostnad och försäkring?

Så finns det någon härinne om bilat där och vet lite hur det funkar?

Vi va inne på Swansons men de tar ju hutlösa priser för att hjälpa till så vi vill helst fixa det själva.


   
Citera
Ämnesstartare

Stephen:

att hyra bilen på ett ställe och sedan lämna den på ett annat ställe

mkt vanligt

Stephen:

Så finns det någon härinne om bilat där och vet lite hur det funkar?

har bilat flera gånger, dock med familjen[n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Billigt blir det nog inte iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

billig sopa är det ju iaf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

mkt vanligt

värdeuppgift:

har bilat flera gånger, dock med familjen[n]

tips på bra firmor som hyr ut?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stephen:

tips på bra firmor som hyr ut?

om du planerar att lämna i annan ort så måste du ta en större firma (typ hertz eller avis) dock så är det i regel rätt dyrt att lämna på annan ort. i regel så finns även mindre företag ¨lokalt¨, du bör kolla vad dom olika företagen erbjuder, vissa ger att man får åka x antal miles gratis men att efter det blir det pålägg per mile, andra kör att du får hur många miles du vill i själva hyrningen, tänk oxå på att kolla försäkring, vad som ingår osv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

om du planerar att lämna i annan ort så måste du ta en större firma (typ hertz eller avis) dock så är det i regel rätt dyrt att lämna på annan ort. i regel så finns även mindre företag ¨lokalt¨,

Haft tankar på Hertz, hellre betala lite mer för att lita på det seriösa liksom. Ah försäkring är väl det jag tänkt mest på. Thanks


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stephen:

hellre betala lite mer för att lita på det seriösa liksom

ja, tänk även på tider osv, när jag åkte genom nevada så var det rätt dött [crazy]
är en bit till las vegas tror jag, ge er inte iväg utan att veta vad ni ger er in på. i övrigt så tar det c:a 5-6 timmar mellan San fransicso så kan vara en ide att åka vägen ner oxå, bra motorväg (Interstate 5)

skulle dock rekommendera att åka kustvägen istället, längre men mkt att se[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

ja, tänk även på tider osv, när jag åkte genom nevada så var det rätt dött [crazy]
är en bit till las vegas tror jag, ge er inte iväg utan att veta vad ni ger er in på. i övrigt så tar det c:a 5-6 timmar mellan San fransicso så kan vara en ide att åka vägen ner oxå, bra motorväg (Interstate 5)

värdeuppgift:

skulle dock rekommendera att åka kustvägen istället, längre men mkt att se[y]

Vi har tänkt att slököra, stanna till rätt mkt för o se saker =) Ta senvägar haha. Kustväg låter inte alltför dumt! Finns det många småstäder lr sköna hak på vägarna?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stephen:

Finns det många småstäder

skit många, Carmel är en charmig stad bland annat (clint eastwood var borgmästare där [cool])

men finns många städer av den typen, tkr ni det är skit så finns alltid många vägar som leder till Interstate 5 så ni snabbt kan komma fram [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

skit många, Carmel är en charmig stad bland annat (clint eastwood var borgmästare där [cool])

men finns många städer av den typen, tkr ni det är skit så finns alltid många vägar som leder till Interstate 5 så ni snabbt kan komma fram [smile]

clintan-fan som man är borde man spana in den då [bigsmile] men det är perfekt, man vill ju se de inavlade tjockisarna haha. Interstate 5 ska jag komma ihåg!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stephen:

man vill ju se de inavlade tjockisarna haha

var sj där i somras, men jag är en såndär tönt som gillar att fotografera naturen o annat skit så jag åkte på en lite längre turne i somras [blush]
fina bilder blev det dock:
http://addendum.blogg.se/2008/july/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kan googla:
california state route 1
&
california pacific highway


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

var sj där i somras, men jag är en såndär tönt som gillar att fotografera naturen o annat skit så jag åkte på en lite längre turne i somras [blush]
fina bilder blev det dock:
http://addendum.blogg.se/2008/july/

Men sånt är ju trevligt =) härliga bilder! Man blir ju mer taggad på att åka nu [bigsmile] är det Grand Canyon?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stephen:

är det Grand Canyon?

näh, bryce canyon heter stället, dock varit i grand canyon oxå, men gillar bryce mer, grand canyon måste man nästan åka helikopter för att kunna få bra sikt[smile]


   
SvaraCitera