Aviseringar
Rensa alla

Bilder och historier kring era bodymods


magnet i fingret. varför?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

superpojken:
magnet i fingret. varför?

Se från 05:55 och fram till typ 07:30.


   
SvaraCitera

cyborg asshole v. 1.0 : DESTROY!! DESTROY!!:

!!!!

Ah, äntligen hittade du till tråden!

Jag gjorde det på en studio i Sthlm som heter CALM. Piercaren som gör det där har blivit tränad av Steve Haworth att göra magnetimplantat.

Kostade en del men kändes värt för att då blir det bra redan från början och känns sjyst att stötta folk som faktiskt är lite progressiva Party

"en del", vad innebär det, mer specifikt? och hur progressiv? jag har planer på implantat av ncf-chip i handen inom kort, är så jävla trött på att glömma kvar busskort på random ställen. ska bara göra lite fälttester och komma på vilket som är bästa sättet att biosäkra det, har kollat på några olika alternativ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

player one:

"en del", vad innebär det, mer specifikt? och hur progressiv? jag har planer på implantat av ncf-chip i handen inom kort, är så jävla trött på att glömma kvar busskort på random ställen. ska bara göra lite fälttester och komma på vilket som är bästa sättet att biosäkra det, har kollat på några olika alternativ.

3k. Han som gjorde det på mig är iaf rätt intresserad av hela biohack-grejen. De kanske kan göra ncf om du snackar med dem. Fast blir det inte potentiellt svårt med att implantera antennen? Standard för att implantera chip brukar ju vara att täcka dem i glas, men det blir nog rätt dyrt att göra med ett "custom"-chip. 


   
SvaraCitera

cyborg asshole v. 1.0 : DESTROY!! DESTROY!!:

3k. Han som gjorde det på mig är iaf rätt intresserad av hela biohack-grejen. De kanske kan göra ncf om du snackar med dem. Fast blir det inte potentiellt svårt med att implantera antennen? Standard för att implantera chip brukar ju vara att täcka dem i glas, men det blir nog rätt dyrt att göra med ett "custom"-chip. 

3k är ju relativt överkomligt. men å andra sidan kan man få mycket roligt för de pengarna.

har läst om en bioproofingmetod som går ut på att ha ett tunnt lager av något jag glömt vad det heter, sedan ett supertunnt lager av någon slags emalj ovanpå det, men den metoden får man ett mycket tunnare implantat än med silikon, och det ska även vara mer beständigt över tid. måste leta upp länken där jag läste om det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

player one:

3k är ju relativt överkomligt. men å andra sidan kan man få mycket roligt för de pengarna.

har läst om en bioproofingmetod som går ut på att ha ett tunnt lager av något jag glömt vad det heter, sedan ett supertunnt lager av någon slags emalj ovanpå det, men den metoden får man ett mycket tunnare implantat än med silikon, och det ska även vara mer beständigt över tid. måste leta upp länken där jag läste om det.

PTFE? Eller typ såhär:  http://augmentationlimitless.blogspot.se/2013/04/implanting-magnet-1-prosthesis-implants.html (står om bioproofmetoder rätt långt ner) 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cyborg asshole v. 1.0 : DESTROY!! DESTROY!!: r

gör det inte ont  när du tar emot magneter? 🙁 ser smärtsamt ut


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:

gör det inte ont  när du tar emot magneter? 🙁 ser smärtsamt ut

Nä, magneten är så pass svag att det inte är någon fara. Men helst ska man inte ha någonting magnetiskt emot magneten längre än någon timme i sträck (händer aldrig lol) för då blir huden klämd och ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cyborg asshole v. 1.0 : DESTROY!! DESTROY!!:

Nä, magneten är så pass svag att det inte är någon fara. Men helst ska man inte ha någonting magnetiskt emot magneten längre än någon timme i sträck (händer aldrig lol) för då blir huden klämd och ledsen

nice

du kan lura folk att du är gud


   
SvaraCitera

cyborg asshole v. 1.0 : DESTROY!! DESTROY!!:

PTFE? Eller typ såhär:  http://augmentationlimitless.blogspot.se/2013/04/implanting-magnet-1-prosthesis-implants.html (står om bioproofmetoder rätt långt ner) 

precis den tänkte jag på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det där ser coolt ut. säkert kul,, och lätt att ta bort om du tröttnar Mycket glad
saknar magnet-ringen jag hade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ska nog ta och peta in en stark magnet i hela vänster handen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FNÖ:
ska nog ta och peta in en stark magnet i hela vänster handen

nej gör det inte neeej *sagt i en monotonig röst*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min partner gaddade mig nyligen.

CqlH3ST.jpg

En liten bild som fungerar som symbol för bl.a. denna låt:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bilden är tagen efter ett par dygns vakenhet och partajande.
10374940_10203819840194570_4556268153394
Jag har:
- 20mm töjning i örat men skall töja det till 22mm i veckan.
- 2,2mm i septum, skall töja till 3,2mm i veckan.
- Vertikal labret 1,2mm, ska aldrig töja.

Ska göra denna (ungefär, tatueraren får konstnärlig frihet också, men den SKA vara oldschool för inget annat får vara på min kropp) så fort jag får en tid hos tatueraren, har snackat med honom och han använder vegananpassad färg samt stödjer ett djurhem.
swallow-bird-tattoo-design-on-hand_1.jpg


   
SvaraCitera