Aviseringar
Rensa alla

Bilder och historier kring era bodymods


Ämnesstartare

Funderar på att försöka göra en töjning (typ 10-12 mm) i ena örsnibben. Har funderat i typ 4 år man har aldrig blivit av. Är det jobbigt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah: Är det jobbigt?


   
SvaraCitera

Buddah:
Funderar på att försöka göra en töjning (typ 10-12 mm) i ena örsnibben. Har funderat i typ 4 år man har aldrig blivit av. Är det jobbigt?

har gjort en ofrivillig en gång. satan vad ont det gör....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler: Nä

Hur försiktigt skall man töja om man vill att det skall läka bra? Har läst allt från 1-3 mm per månad. Är det bara att köra så mycket man kan åt gången utan att det gör ont?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan: har gjort en ofrivillig en gång. satan vad ont det gör....

Någon som krokat fast sig i ett örhänge?


   
SvaraCitera

Buddah:

Någon som krokat fast sig i ett örhänge?

nä, men skulle prova min mors 80-talsörhänge i plast, som hade mkt tjockare pinne än vanliga örhängen nowdays, det var riktigt onice i det örat jag lyckades få in den så gav upp det där. har också varit med om att hålen växt ihop lite och sen tryckt igenom ett örhänge. riktigt onice det med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ett av mina ex hade töjning, usch vad det stank ifrån den 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba: Ett av mina ex hade töjning, usch vad det stank ifrån den

Det stinker om dem om man ej tvättar dem, ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hade lite problem innan med att mina töjningar luktade illa trots att jag tvättade och höll på, men sen jag bytte till att använda träsmycken luktar det ingenting. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah: Hur försiktigt skall man töja om man vill att det skall läka bra? Har läst allt från 1-3 mm per månad. Är det bara att köra så mycket man kan åt gången utan att det gör ont?

Alltså, ca 1mm åt gången ja. Men när man kommer upp över 10mm (eller om det är 14mm) så töjer man 2mm åt gången. Det bästa är att köpa ett set med töjstickor (länkar ett exempel nedan) så töjer man ca en storlek i månaden.

Töj på morgonen efter en varm dusch, så fort det finns pluggar i din storlek så ska du sova med pluggar, INTE tapers.

http://www.ebay.co.uk/itm/23pcs-JOB-LOT-WHOLESALE-SET-TAPER-STRETCHING-EAR-PIERCING-PLUG-TUNNEL-BLACK-ST03-/261532517187?pt=UK_Pendants_Chains_Dog_Tags_SR&hash=item3ce48d8343


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är bättre att töja med naturliga material enligt vissa, men jag tycker det är dumt att töja med trä för att det kan fastna i örat och ben känns så jävla inhumant, har personligen alrig haft problem med plast. 

Ha vaselin på dina tapers när du töjer. Feel free att fråga om du får problem på vägen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten: Jag hade lite problem innan med att mina töjningar luktade illa trots att jag tvättade och höll på, men sen jag bytte till att använda träsmycken luktar det ingenting.

Ja, trä i redan läkta hål är ju det bästa, det "andas" och blir ej så instängt. Men trä i nytöjda hål kan liksom suga sig fast.


   
SvaraCitera