Forumet - Bilentusiaster

Bilentusiaster

564 1 27

Spana också in:


Lav: Entusiast är nog fel ord men jag älskar Dodge Viper.
Spelade det första Gran Turismo för en massa år sedan och det fanns med flera Vipers där.
Skrev sedan ett litet arbete om Viperns historia i skolan.
En av livets höjdpunkter var att sätta sig bakom ratten på en SRT-10 för några år sedan.
Trångt men magiskt!
Ja dom ser riktigt bra ut och den enorma V10:an låter inte illa heller, lite synd att de produceras inte längre dock :/
Entusiast är jag definitivt inte. Men min drömbil äger jag sedan några år tillbaka då min drömbil var "billig" (några hundratusen istället för några mille). Den är dock desto dyrare i drift. Betalar exempelvis 20k i skatt + försäkring per år...
SDniklas: Köningsegg hade varit drömmen.
Gillar att du inte ens fick till stavningen på det som hade varit drömmen xDDDDDDDD


Hjärta

jocke/Kim: En Opel Commodore med svart läder inreding och bygga om med en Ls1 aka: v8 med aoutomat låda (ev manuell också) och sen göra alting custom mordent med fjädring och väghålning och bekvämare styrning med servopumpar och skivbromras runt och sänka den såklart med nå nice BBS fälgar
Jag är en bilentusiast och gillar de allra flesta lite äldre bilar. Så även Opel. Fördelen med Opel var bra motorer och hyfsat bra ihopmonterade bilar rent allmänt. Nackdelen med Opel var att de rostade. Det behöver man ju inte direkt kritisera Opel för utan mer skylla på väder och vind och vintertid det förbannade saltet. Men jag måste rätta dig på en sak - Opel Commodore hade aldrig någon V8 i sina modeller utan största motorn var en 145 hk 2,8 liters V6 (1967 - 1971) och en 160 hk 2,6 liters V6 (1972 - 1977). En väldigt tveksam att det ens går att klämma i en V8 i bilen. Motorfästena passar troligen inte.

Däremot hade Opel en V8 i sin "lyxbil" Opel Diplomat. Nämligen en Chevrolet byggd V8 283 cubic inch (4,6 liter) eller en 327 cubic inch (5,4 liter) motor. Opel Diplomat byggdes mellan 1964 - 1968. En jävligt snygg europabyggd Opel enl mig. Hjärta

Diplo_A_Coupe_Front.jpg
Diplo_A_Coupe_Heck.jpg


politisk realist:
Jag är en bilentusiast och gillar de allra flesta lite äldre bilar. Så även Opel. Fördelen med Opel var bra motorer och hyfsat bra ihopmonterade bilar rent allmänt. Nackdelen med Opel var att de rostade. Det behöver man ju inte direkt kritisera Opel för utan mer skylla på väder och vind och vintertid det förbannade saltet. Men jag måste rätta dig på en sak - Opel Commodore hade aldrig någon V8 i sina modeller utan största motorn var en 145 hk 2,8 liters V6 (1967 - 1971) och en 160 hk 2,6 liters V6 (1972 - 1977). En väldigt tveksam att det ens går att klämma i en V8 i bilen. Motorfästena passar troligen inte.

Däremot hade Opel en V8 i sin "lyxbil" Opel Diplomat. Nämligen en Chevrolet byggd V8 283 cubic inch (4,6 liter) eller en 327 cubic inch (5,4 liter) motor. Opel Diplomat byggdes mellan 1964 - 1968. En jävligt snygg europabyggd Opel enl mig. Hjärta

Diplo_A_Coupe_Front.jpg
Diplo_A_Coupe_Heck.jpg

Jag tar hellre den gula. Det ser ut som bumblebee (transformers) eller Naruto shippudden. Jag vill ha pjäxorna i Sälen som är svart orange bara för jag känner mig som Naruto i dem. Hehehe Hjärta har jag vart så intresserad av bilar? Förvirrad

Lav: Entusiast är nog fel ord men jag älskar Dodge Viper.
Spelade det första Gran Turismo för en massa år sedan och det fanns med flera Vipers där.
Skrev sedan ett litet arbete om Viperns historia i skolan.
En av livets höjdpunkter var att sätta sig bakom ratten på en SRT-10 för några år sedan.
Trångt men magiskt!
Det skulle du skrivit i vad är livets höjdpunkt tråden Blink