Aviseringar
Rensa alla

Bilentusiaster


Storchen84:
Entusiast är jag definitivt inte. Men min drömbil äger jag sedan några år tillbaka då min drömbil var "billig" (några hundratusen istället för några mille). Den är dock desto dyrare i drift. Betalar exempelvis 20k i skatt + försäkring per år...
Gillar att du inte ens fick till stavningen på det som hade varit drömmen xDDDDDDDD

Hjärta

Ähhh inte så noga ;P


   
SvaraCitera

Poche elr Tesla blire 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SDniklas: Ähhh inte så noga ;P

ironin i det hela...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jocke/Kim: En Opel Commodore med svart läder inreding och bygga om med en Ls1 aka: v8 med aoutomat låda (ev manuell också) och sen göra alting custom mordent med fjädring och väghålning och bekvämare styrning med servopumpar och skivbromras runt och sänka den såklart med nå nice BBS fälgar

Jag är en bilentusiast och gillar de allra flesta lite äldre bilar. Så även Opel. Fördelen med Opel var bra motorer och hyfsat bra ihopmonterade bilar rent allmänt. Nackdelen med Opel var att de rostade. Det behöver man ju inte direkt kritisera Opel för utan mer skylla på väder och vind och vintertid det förbannade saltet. Men jag måste rätta dig på en sak - Opel Commodore hade aldrig någon V8 i sina modeller utan största motorn var en 145 hk 2,8 liters V6 (1967 - 1971) och en 160 hk 2,6 liters V6 (1972 - 1977). En väldigt tveksam att det ens går att klämma i en V8 i bilen. Motorfästena passar troligen inte.

Däremot hade Opel en V8 i sin "lyxbil" Opel Diplomat. Nämligen en Chevrolet byggd V8 283 cubic inch (4,6 liter) eller en 327 cubic inch (5,4 liter) motor. Opel Diplomat byggdes mellan 1964 - 1968. En jävligt snygg europabyggd Opel enl mig. Hjärta

Diplo_A_Coupe_Front.jpg
Diplo_A_Coupe_Heck.jpg


   
SvaraCitera

politisk realist:

Jag är en bilentusiast och gillar de allra flesta lite äldre bilar. Så även Opel. Fördelen med Opel var bra motorer och hyfsat bra ihopmonterade bilar rent allmänt. Nackdelen med Opel var att de rostade. Det behöver man ju inte direkt kritisera Opel för utan mer skylla på väder och vind och vintertid det förbannade saltet. Men jag måste rätta dig på en sak - Opel Commodore hade aldrig någon V8 i sina modeller utan största motorn var en 145 hk 2,8 liters V6 (1967 - 1971) och en 160 hk 2,6 liters V6 (1972 - 1977). En väldigt tveksam att det ens går att klämma i en V8 i bilen. Motorfästena passar troligen inte.

Däremot hade Opel en V8 i sin "lyxbil" Opel Diplomat. Nämligen en Chevrolet byggd V8 283 cubic inch (4,6 liter) eller en 327 cubic inch (5,4 liter) motor. Opel Diplomat byggdes mellan 1964 - 1968. En jävligt snygg europabyggd Opel enl mig. Hjärta

Diplo_A_Coupe_Front.jpg
Diplo_A_Coupe_Heck.jpg

Jag tar hellre den gula. Det ser ut som bumblebee (transformers) eller Naruto shippudden. Jag vill ha pjäxorna i Sälen som är svart orange bara för jag känner mig som Naruto i dem. Hehehe Hjärta har jag vart så intresserad av bilar? Förvirrad


   
SvaraCitera

Lav:
Entusiast är nog fel ord men jag älskar Dodge Viper.
Spelade det första Gran Turismo för en massa år sedan och det fanns med flera Vipers där.
Skrev sedan ett litet arbete om Viperns historia i skolan.
En av livets höjdpunkter var att sätta sig bakom ratten på en SRT-10 för några år sedan.
Trångt men magiskt!

Det skulle du skrivit i vad är livets höjdpunkt tråden Blink 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Drömbil och drömbil... Vi (jag och farsan) hade en Bmw 540i som gick fin fint. Kunde inte begära mer än så. 


   
SvaraCitera

politisk realist:

Jag är en bilentusiast och gillar de allra flesta lite äldre bilar. Så även Opel. Fördelen med Opel var bra motorer och hyfsat bra ihopmonterade bilar rent allmänt. Nackdelen med Opel var att de rostade. Det behöver man ju inte direkt kritisera Opel för utan mer skylla på väder och vind och vintertid det förbannade saltet. Men jag måste rätta dig på en sak - Opel Commodore hade aldrig någon V8 i sina modeller utan största motorn var en 145 hk 2,8 liters V6 (1967 - 1971) och en 160 hk 2,6 liters V6 (1972 - 1977). En väldigt tveksam att det ens går att klämma i en V8 i bilen. Motorfästena passar troligen inte.

Däremot hade Opel en V8 i sin "lyxbil" Opel Diplomat. Nämligen en Chevrolet byggd V8 283 cubic inch (4,6 liter) eller en 327 cubic inch (5,4 liter) motor. Opel Diplomat byggdes mellan 1964 - 1968. En jävligt snygg europabyggd Opel enl mig. Hjärta

Diplo_A_Coupe_Front.jpg
Diplo_A_Coupe_Heck.jpg

jag vet 🙂 men om ja minns rätt så va faktist en rak 6a med mekaniskt insprut? ächs rost eller inte man får leta upp ett fint exemplar och svetsa och rostskydda moderndt c;


   
SvaraCitera

jocke/Kim:

jag vet 🙂 men om ja minns rätt så va faktist en rak 6a med mekaniskt insprut? ächs rost eller inte man får leta upp ett fint exemplar och svetsa och rostskydda moderndt c;

Menade att ja tänkte att ja skulle swappa i en v8 från chevrolet! 🙂


   
SvaraCitera

Tomatmacka:
Drömbil och drömbil... Vi (jag och farsan) hade en Bmw 540i som gick fin fint. Kunde inte begära mer än så. 

min styrvmorsa har en 840i som går fintBlink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SkeletonGirl: Jag tar hellre den gula. Det ser ut som bumblebee (transformers) eller Naruto shippudden. Jag vill ha pjäxorna i Sälen som är svart orange bara för jag känner mig som Naruto i dem. Hehehe Hjärta har jag vart så intresserad av bilar? Förvirrad

Kul att du väljer bil efter färg och inte efter vad som finns under huven.  Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jocke/Kim: jag vet 🙂 men om ja minns rätt så va faktist en rak 6a med mekaniskt insprut?

Enl Wiki var det bara vissa modeller som hade insprutning. De flesta hade vanlig förgasare.

jocke/Kim: ächs rost eller inte man får leta upp ett fint exemplar och svetsa och rostskydda moderndt c;

Där är väl det stora problemet idag att det inte finns så många originalbilar (orenoverade) som är rostfria. Och ska man börja meka med rosten så kan man få hålla på i evigheter. Ska man däremot lämna det till verkstad så vill det till att ha ett rejält sparkonto på banken därför pengar lär det kosta.

jocke/Kim: Menade att ja tänkte att ja skulle swappa i en v8 från chevrolet! 🙂

Passar bara motorfästena så är det ju bara att byta. Ska man däremot börja meka med motorfästen eller kanske tom förlänga framvagnen så blir det ju tufft. Vet ju dom som lyckats trycka ner en V8 under huven på en Volvo Amazon. Mycket gladTumme upp


   
SvaraCitera

politisk realist:

Kul att du väljer bil efter färg och inte efter vad som finns under huven.  Mycket glad

En snygg förare som sjunger till anime ost och inte äter glass medan han kör??


   
SvaraCitera