Aviseringar
Rensa alla

Billig kamera?


Ämnesstartare

Tänkte köpa en begagnad systemkamera. Canon 1000D verkar helt ok och billig på blocket. Någon som har något bättre tips?


   
Citera

Vad har du för budget?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:
Vad har du för budget?

Är mest ute för "best bang for the buck". En canon 1000d verkar ju kosta ca 1500, men om man får en mycket bättre kamera för 2000 kan jag ju köpa den istället.


   
SvaraCitera

Har en Nikon D3200 och är mycket nöjd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan inte canons utbud så bra men på nikon sidan är det nog nikon d3100 som gäller. Men för den pengen får du inte en jätte bra kamera. Och d3100 har några år på naken. Själv har jag en nikon d5300 med ett 18-140mm objektiv. Är mer än nöjd med den!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq: Men för den pengen får du inte en jätte bra kamera. 

'äsh har inte så jättehöga krav. är inte ens hobbyfotograf eller nåt men vill kunna spara några minnen på bild


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hade Canon EOS 550D förut, tror ej den säljs längre utan att det finns en nyare modell av den som heter Canon EOS 600D. Oavsett så är det en asbra nybörjarkamera om du ej fotat tidigare och den är inte särskilt dyr för det man får.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba:
Hade Canon EOS 550D förut, tror ej den säljs längre utan att det finns en nyare modell av den som heter Canon EOS 600D. Oavsett så är det en asbra nybörjarkamera om du ej fotat tidigare och den är inte särskilt dyr för det man får.

vad kostar den? vill köpa begagnad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exodus:

vad kostar den? vill köpa begagnad

Alltså vet ej hur mycket den kostar som begagnad men jag köpte min 550D för fem år sen och då kostade den ca 4000kr. Tror 600D ligger där nånstans med, max 5000kr. Köper du begagnat lär det ju vara mycket billigare.


   
SvaraCitera

Jag har en Canon 600D och har testat ett par stycken olika Canon.
Jag är riktigt nöjd med min Canon 600D, vill dock utveckla den nu när jag börjar känna mig ganska trygg i fotografering. Det är en superbra kamera! Speciellt för nybörjare. En Canon 600D går på 3500kr NY och du får den säkert betydligt billigare begagnad:)
Hur pass bra är du på fotografera? 
Jag skulle rekommendera Canon 600D mer än att du köper en 1000D, men det är väl en smaksak. 1000D har ingen HDvideo, inget högt ISOtal, exponeringen är sämre och displayen är mindre. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exodus: Billig kamera?

Tänkte köpa en begagnad systemkamera. Canon 1000D verkar helt ok och billig på blocket. Någon som har något bättre tips?

Jag antar att du vill kunna videofilma i Full HD 1080p med kameran!??

Fyra förslag... det lite billigare...

Canon EOS 550D
Nikon D3100

...o det lite dyrare...

Canon EOS 600D
Nikon D5100

Om det bara är en jävligt bra stillbildskamera du är ute efter och skiter i filmmöjligheten i Full HD 1080p så skulle jag rekomendera en Nikon D90 som kostade 9.000 kronor ny när den kom... en sk semi professionell kamera dvs så nära en proffskamera man kan komma men det går bara att filma i HD Ready 720p med den. Och kanske ännu viktigare... till skillnad mot rena proffskameror så är den INTE vattentät. Dvs du kan inte gå ut i fullt hällregn eller full snöstorm med kameran. Tumme ned

Långt ner på den här sidan ser du en sådan Nikon D90: http://bockenbruse.com


   
SvaraCitera