Aviseringar
Rensa alla

billiga biljetter?


Ämnesstartare

framtidstron lever:

Köp en månad i förväg så hittar du bra priser på SJ.

Fast det är sådana priser jag kostade och de kostade runt 300 kr, vilket var för dyrt för TS [blush] Fast ja, kollade nog mer tre månader i förväg.

framtidstron lever:

Sista minuten med tåg på tradera är sällan så billigt.

Inte jämfört med att boka i god tid, men ofta billigare att boka "vanligt" tätt inpå restillfället. I alla fall om man åker långt, ska åka till min hemort så kostar det kanske bara 400-500 med sista minuten istället för 800-1000 kr (om jag bokar biljett dagen innan avresa osv).

Men ja, långt i förväg planerade resor = billigast [blush]

Dold text: vet inte ens varför jag svarade på det här [sad] Försöker nog bara att fly min hemtenta


   
SvaraCitera

upponer:

vart kan man hitta billiga biljetter till Göteborg? jag bor i Västervik och brukar åka med Swebus, men tycker att det blir ganska dyrt med 600kr( med retur) eftersom har inte nått jobb än, men har sökt massa. Är det någon som vet hur man kan få tag i billigare biljetter?

Av min erfarenhet så är det oftast dyrare att åka med Swebus än att åka med SJ, men allt handlar om hur tidigt du bokar egentligen. Om du bokar långt i förväg så blir det nästan alltid billigare än om du bokar sent, men det kan också fungera att boka sista minuten biljetter, alltså boka dagen innan du åker. Tänk också på att vara noga med att fylla i din ålder, för om du är under 20 t. ex. så kan du få det lite billigare än vuxenpriset.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Di har så rätt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

vet inte ens varför jag svarade på det här Försöker nog bara att fly min hemtenta

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

västervik känns så himla dåligt om man ska åka någonstans med tåg. Åt vilka håll går det tåg från västervik förutom Linköping?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

västervik känns så himla dåligt om man ska åka någonstans med tåg. Åt vilka håll går det tåg från västervik förutom Linköping?

ärligt så har faktiskt ingen koll på vart tåget går mer än till linköping eftersom jag nästan aldrig åker tåg. Men tror att de bara går till Linköping, så jag föredrar helst buss


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

västervik känns så himla dåligt om man ska åka någonstans med tåg. Åt vilka håll går det tåg från västervik förutom Linköping?

Går ju att boka buss via sj så att man kommer dit man kan ta ett tåg ifrån!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Går ju att boka buss via sj så att man kommer dit man kan ta ett tåg ifrån!

ja precis men men 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nian3:

Av min erfarenhet så är det oftast dyrare att åka med Swebus

jaa, jag har alltid bokat via swebus, men tycker att de blir lite dyrt men det finns nog inget som är billigare

Nian3:

Om du bokar långt i förväg så blir det nästan alltid billigare än om du bokar sent

asså man boka hur långt i förväg för det har oftast inte kommit upp nått om den bokningen då. Men man kan ju boka en månad innan i alla fall


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

upponer:

Men man kan ju boka en månad innan i alla fall

kollade på swebus nu och tänkte jag skulle boka den 2-6 juni ca en månad innan, men det går på runt 680 kr men men 😛


   
SvaraCitera

upponer:

jaa, jag har alltid bokat via swebus, men tycker att de blir lite dyrt men det finns nog inget som är billigare

Det handlar nog mycket om tur med att man lyckas boka precis när det är som billigast. Det kan även bli billigare att boka varje resa var för sig och sen lägga ihop det själv, men då krävs det ju att du vet exakt vart du ska göra bytena och så. När hade du tänkt åka?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nian3:

När hade du tänkt åka?

hade tänkt åka den 2-6 juni det är ju kristihimmelsfärdsdag ( vet inte hur man stavar[blush]) men det är ju ett tag ditt men ändå så går det på 680 kr retur


   
SvaraCitera

upponer:

hade tänkt åka den 2-6 juni det är ju kristihimmelsfärdsdag ( vet inte hur man stavar) men det är ju ett tag ditt men ändå så går det på 680 kr retur

Okej det låter väldigt mycket faktiskt. Vart har du tittat då?


   
SvaraCitera

Låter dyrt*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nian3:

Okej det låter väldigt mycket faktiskt. Vart har du tittat då?

swebus


   
SvaraCitera