Aviseringar
Rensa alla

bilsemester med polarna


Ämnesstartare

okej asså jag önskar att jag någon gån i mitt liv har en bil semester med med polare som jag förhoppningsvis kommer   skaffa genom gynasiet o lite sånt. asså om man åker 4 st då kan man ju dela på drivmedlet asså den som inte har körkort betalar bensinen låter de bra?


   
Citera

Alla delar på kostnaden ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:
Alla delar på kostnaden ja

jag hoppas jag hittar några polare så vi kan göra en roadtrip tsm!


   
SvaraCitera

IIGonnaKillYou99:

jag hoppas jag hittar några polare så vi kan göra en roadtrip tsm!

det gör du nog! men du har lång tid på dig om du bara är 17


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gjorde så för någon vecka sedan senast, för jävla kul är det! 

(P.S om du nojjar över körkort, så en som följde med hade det inte och det är inga problem om resterande i bilen har det, snarare fördel, då kan man sitta ibak och pimpla bärs istället!)

Plus att om någon har dåligt med pengar så kan man om man har resurser ställa upp att bjuda, eller åtminstone låna ut pengar. Sådant får man igen polare emellan på ett eller annat sätt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gruvansson:
Gjorde så för någon vecka sedan senast, för jävla kul är det! 

(P.S om du nojjar över körkort, så en som följde med hade det inte och det är inga problem om resterande i bilen har det, snarare fördel, då kan man sitta ibak och pimpla bärs istället!)

Plus att om någon har dåligt med pengar så kan man om man har resurser ställa upp att bjuda, eller åtminstone låna ut pengar. Sådant får man igen polare emellan på ett eller annat sätt. 

låter skoj  vilken ålder tycker du man ska göra denna resa?  vart åkte ni? 🙂 så om någon har dåligt med pengar så ska man betala för han eller låna från ens eget konto??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:

det gör du nog! men du har lång tid på dig om du bara är 17

aa vet men kanske när jag är 18 eller 20 vill göra de


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

IIGonnaKillYou99:

låter skoj  vilken ålder tycker du man ska göra denna resa?  vart åkte ni? 🙂 så om någon har dåligt med pengar så ska man betala för han eller låna från ens eget konto??

Ålder spelar ingen sol helst roll, myndig och att någon har jörkort är väl det enda kraven. 

Är 23 idag och var lika roligt nu som när jag var 18-19. 

Säger att är man polare på riktigt så hjälper man varandra!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gruvansson:

Ålder spelar ingen sol helst roll, myndig och att någon har jörkort är väl det enda kraven. 

Är 23 idag och var lika roligt nu som när jag var 18-19. 

Säger att är man polare på riktigt så hjälper man varandra!

hur träffades ni grabbarna?:)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gruvansson:

Ålder spelar ingen sol helst roll, myndig och att någon har jörkort är väl det enda kraven. 

Är 23 idag och var lika roligt nu som när jag var 18-19. 

Säger att är man polare på riktigt så hjälper man varandra!

när man är typ 20 eller nåt iallafall lite äldre än 17 då kan man väl hjälpa polarna för då är man myndig o förstår lite bättre typ än att man är 17 o ens föräldrar bestämmer över en


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

IIGonnaKillYou99:

hur träffades ni grabbarna?:)

Just dessa så gick jag i högstadiet med två av dem, sen den siste är min barndomsvän från jävligt tidiga år. 

Är uppvuxen på landet så vi delade högstadie med 5 andra småorter. Blev fin gemenskap!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gruvansson:

Just dessa så gick jag i högstadiet med två av dem, sen den siste är min barndomsvän från jävligt tidiga år. 

Är uppvuxen på landet så vi delade högstadie med 5 andra småorter. Blev fin gemenskap!

så tog du 2 av dina kompisar från skolan o så sen en barndomsvän men dina olika vänner känner väl inte varandra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min första roadtrip gjorde jag precis 18 år fyllda och med nytaget körkort och målet var Köpenhamn, Christiania och Roskildefestivalen. Efter att ha varit i Danmark en vecka tänkte vi... vi drar vidare så vi drog ner till Amsterdam. Sedan vidare till Paris. Sedan vidare ner till Medelhavet och vidare ner till södra Spanien till Benidorm. Efter att ha varit i Benidorm, Spanien i lite drygt två veckor så var det någon jävel som slog sönder samtliga rutor på bilen (en Cheva Van)   Arg   så med hjälp av mitt försäkringsbolag och SOS International i Köpenhamn så fick vi flygresor betalda hem till Sverige. Bilen däremot ersatte försäkringsbolaget mig med. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är man snäll o en sann vän om man betalar bensinen åt polaren som kör?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om man säger så här" om jag betalar bensinen så åker vi till t.e.x systembolaget efter jag har betalt o jag får köpa vad jag vill o du betalar för jag betalde bensinen åt dig" låter det bra förslag?


   
SvaraCitera