Aviseringar
Rensa alla

Birger lär sig spela gitarr (tips tack!)


Ämnesstartare

Bakric:

power chords

Är inte så intresserad av att spela rock. Men tack ändå [smile]

Förevig:

Du vet, jag började också HELT från noll [wink]

Jaja, det tar sig så småningom. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har någon några tips på enkla låtar med ackord förresten? [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag skulle också starta trådar om mig själv i tredje person om jag hette birger


   
SvaraCitera
zIGGE

Jävla tjöt om orelevant trams. Han ska lära sig, från grunden?

GÅ INTE DIREKT TILL ATT SPELA ACCORD/FÖRSÖKA IMITERA LÅTAR Du ska lära dig att spela från grunden innan du börjar med det, åtminstonde de grundläggande kunskaperna annars kommer du tröttna. Vänja dina händer att göra precis det du vill på en gitarr kräver träning. Många hoppar förbi, det slår dem oftast i käften. Ska du lära dig spela gitarr så lär dig på riktigt.

Jag skulle sökt en riktig gitarr lärare eller kört på någon bra L&M guitar guide med mycket videos och jam along cd's samt manual om jag var du.

Som:
http://bit.ly/aTvtcl

Hört mycket bra om den. Du kommer inom några dagar redan kunna läsa av noter och spela enkla låtar.


   
SvaraCitera

Aha. Du ska bli den söta killen som på fester raggar brudar genom att spela gitarr. Jag förstår. Jag skulle också också spela det kortet om jag var singel. Det ger massa ligg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Här har du en lämplig nybörjarkurs: http://www.justinguitar.com/

stereo total:

Aha. Du ska bli den söta killen som på fester raggar brudar genom att spela gitarr. Jag förstår. Jag skulle också också spela det kortet om jag var singel. Det ger massa ligg.

Spetsfundigt, komiskt, underhållande etc. m.m. osv..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zIGGE:

Hört mycket bra om den. Du kommer inom några dagar redan kunna läsa av noter och spela enkla låtar.

Har du använt den själv?

stereo total:

Du ska bli den söta killen som på fester raggar brudar genom att spela gitarr.

Haha, nej det var inte riktigt så jag hade tänkt. Vill bara lära mig något som jag kan vara stolt över.

Schism:

Här har du en lämplig nybörjarkurs: http://www.justinguitar.com/

Tack! [party]


   
SvaraCitera
zIGGE

Birger:

Har du använt den själv?

Nej


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Öh, nä. G-moll går inte på annat vis. Men man kan transponera låten till en annan tonart, så att du slipper spela just G-moll, och kanske kan spela A-moll istället, om du drager upp låten ett tonsteg.

Bifogar en bild på vad jag kallar fusk-f. Det heter säkerligen något annat egentligen.

Det här är bara ren och skär bullshit.
G-moll (precis som alla andra ackord) går att ta på hur många sätt som helst.

Och det är inget fusk-F. Ackordet du spelar innehåller alla toner som ett F ska innehålla alltså är det bara ett F och inget mer.

För att svara killen som behöver hjälp så skulle jag leta upp en/några låtar som jag ville spela och sedan lära mig dom ackorden.

Att lära dig teori med allt vad det innebär rekommenderas starkt. En del tycker det är tråkigt att lära sig, men när du kan det kommer det gå så sjukt mycket fortare att lära dig spela. Du kommer dessutom få lättare att transponera låtar till en tonart som passar din röst osv utan att bära med dig ett capo överallt.


   
SvaraCitera

bodyparts:

Det här är bara ren och skär bullshit.
G-moll (precis som alla andra ackord) går att ta på hur många sätt som helst.

Jag kan inget mer än vad jag fått mig sagt på högstadiet och mellanstadiet, samt uttrycker mig såsom min lärare uttryckte sig till mig då. Ursäktar. [crazy]


   
SvaraCitera