Aviseringar
Rensa alla

Bisexuell... ?


Experimentera dig fram 🙂 ?


   
SvaraCitera
Kimpas
Ämnesstartare

alexxiz:

Experimentera dig fram 🙂 ?

You bet I did 😉


   
SvaraCitera

Tror att jag är tvärtom. Men det har nog med min utvecklade asexuellitet att göra.

Kallar mig bi ändå. Så varför inte.


   
SvaraCitera

Ja.
Vill dock inte inse det.
Ibland tänder man på vissa grejer och ibland äcklas man av saker som man ibland finner sexigt...
Sjukt.

detberorpå:

Undrar dock hure är om man tänker på kuk & bröst men ej fitta.. Vad är man då?
Tycker sånt där är så djävla individuellt & svårt att avgöra.
Ganska värdelöst.


   
SvaraCitera

Kimpas:

Kan man räknas som bisexuell om man dras till båda könen sexuellt, men relationsmässigt så blir man bara kär i någon av motsatt kön/ vill ha

Själv trodde jag precis som du att jag inte kunde bli kär i någon av samma kön, men känna en sexuell dragning. Det visade sig fel för inte så länge sen. Men om man börja tänka efter är det inte väldigt väldigt löjligt att sätta folk i kategorier. Vilket syfte fyller det, jag tycker att man ska se folk för den man är och inte sätta folk i kategorier.


   
SvaraCitera
Kimpas
Ämnesstartare

nyfiken09:

Det visade sig fel för inte så länge sen. Men om man börja tänka efter är det inte väldigt väldigt löjligt att sätta folk i kategorier.

Nej jag har också märkt att det ändrat sig sen jag skrev det inlägget.. Är superkär i en kille just nu iaf [cute]

nyfiken09:

Vilket syfte fyller det, jag tycker att man ska se folk för den man är och inte sätta folk i kategorier.

Nej det är helt sant att man inte borde kategorisera för mycket iaf.. jag känner själv hur fånigt det egentligen är att sätta specialnamn på allt man nu kan vara.. Jag kan säga att jag är bi, vilka preferenser jag har sen blir för trassligt om man ska hålla på och bråka i


   
SvaraCitera

Kimpas:

Är superkär i en kille just nu iaf [cute]

åå lycka till [bigsmile]

Kimpas:

jag känner själv hur fånigt det egentligen är att sätta specialnamn på allt man nu kan vara.. Jag kan säga att jag är bi, vilka preferenser jag har sen blir för trassligt om man ska hålla på och bråka i

fast vår hjärna gillar att kategorisera 😛 och jag har inga problem med att bli satt i ett fack eller sätta mig själv för jag är säker på hur jag känner och vill ha det 😛


   
SvaraCitera
Kimpas
Ämnesstartare

qazedctgb:

åå lycka till [bigsmile]

Tack [bigsmile]

qazedctgb:

fast vår hjärna gillar att kategorisera 😛 och jag har inga problem med att bli satt i ett fack eller sätta mig själv för jag är säker på hur jag känner och vill ha det 😛

Mjoo det har du rätt i att den gillar [crazy] egentligen så klara jag väl ochså att sätta mig i fack.. men jag orkar inte gå längre än till bi 😛


   
SvaraCitera

Kimpas:

egentligen så klara jag väl ochså att sätta mig i fack.. men jag orkar inte gå längre än till bi 😛

nej det är ju upp till dig så klart det är ju du som får bestämma jag kan ju inte veta vad du känner men från min synvinkel är ju det som räknas att du har samma preferenser som jag om du sedan har preferenser åt andra hållet med borde jag ju inte bry mig om 🙂


   
SvaraCitera
Kimpas
Ämnesstartare

qazedctgb:

det som räknas att du har samma preferenser som jag om du sedan har preferenser åt andra hållet med borde jag ju inte bry mig om 🙂

Nej det är ju väldigt individuellt hur man känner, sen så får man hitta de orden som man bäst tycker beskriver det. Om inte för sin egen skull så kanske för andra så att de enklare kan förstå [crazy] skulle väl egentligen inte vilja kalla mig bi, snarare kanske typ mer frisexuell... tycker om en person för den som den är, inte vad för kön den har [smile]


   
SvaraCitera

nyfiken09:

Vilket syfte fyller det, jag tycker att man ska se folk för den man är och inte sätta folk i kategorier.

Då förstår du nog dig inte på hur människan och inte minst hjärnan fungerar. Det är ju ett hjälpmedel som från början var till för att inte göra om samma misstag.
Typ som att om man bränner sig på en platta så kommer man därefter undvika att sätta sin hand på en platta igen.

Tycker heller inte att det är min uppgift att vara öppen till människor.
Det är deras uppgift att bevisa för mig att de inte är samma svin/idioter eller vad det nu jag har fördomar av.


   
SvaraCitera