Aviseringar
Rensa alla

Bisexuell


Ämnesstartare

Fick nyss höra / se en grej på youtube som gjorde mig riktigt arg ![mad]
Det va en gubbe som sa '' homosexuella / bisexuella och transor , är helt fel man ska inte vara det , det är en skam ''
Det är fan inte fel att vara det !
eller?
jag är bisexuell , och det är inge fel på det..
nån som tycker som jag eller nåt annat?[confused]


   
Citera

Tönt


   
SvaraCitera

men det är bara vad jag tyckrr


   
SvaraCitera

men för fan, var det verkligen första gången du hörde någon tycka det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Tönt

tack , kul att höra från din synvinkel


   
SvaraCitera

Tycker att det är så jävla onödigt att sätta folk i olika fack, vill ej definiera mig som någonting av det. Jag ligger med folk jag känner att jag vill ligga med, behöver inget namn för det.


   
SvaraCitera

ZN3LHEST:

tack , kul att höra från din synvinkel

loveu


   
SvaraCitera

skamligt eller ej, man får väl göra vad fan man vill så länge man trivs och inte fördärvar för andra...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ZN3LHEST:

jag är bisexuell , och det är inge fel på det..

Definera vad som är rätt eller fel. Jag förstår dock inte riktigt grejen av att attraheras av samma kön som en själv.

Men sedan är du väl en sån som inte kan bli kär i en tjej utan enbart av sexuell anledning? [tard]

[bigcheers]


   
SvaraCitera

FreeWay89:

Men sedan är du väl en sån som inte kan bli kär i en tjej utan enbart av sexuell anledning? [tard]

Kär i någon av sexuell anledning wat


   
SvaraCitera

Det kommer alltid att finnas folk som tycker illa om homosexuella, bisexuella, transor, invandrare, folk med blåa strumpor, folk utan strumpor, folk utan fötter etc. Bara att vänja sig och leva sitt eget liv såsom man finner bäst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EVIL_GENIUS_IS_BACK:

Kär i någon av sexuell anledning wat

Jasså, vad jag fått intrycket av de flesta bisexuella så skijer de på könen.

De brukar oftast handlar om att de enbart kan bli kära och ha ett förhållande med det motsatta könet medans de har personer av samma kön enbart för sex.

Känner många bisexuella personer men när jag tänker efter så har de enbart varit ihop med personer av motsatt kön.
Kanske hela ''Jag är bisexuell'' snacket mest om att de förvirrat sexuell öppenhet med ren sexualitet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Bara att vänja sig och leva sitt eget liv såsom man finner bäst.

Faktiskt det mest kloka du sagt (som jag sett) på um.


   
SvaraCitera

FreeWay89:

De brukar oftast handlar om att de enbart kan bli kära och ha ett förhållande med det motsatta könet medans de har personer av samma kön enbart för sex.

FreeWay89:

Känner många bisexuella personer men när jag tänker efter så har de enbart varit ihop med personer av motsatt kön.

Om du tror att du kan göra någon slags empirisk generalisering utifrån de 2-3 personerna i din närhet (som du tydligen själv känner så bra att du vet exakt vad de går utefter när de söker en partner) så borde du tänka om.

Man kan veta om att man är bisexuell eller homosexuell utan att hitta den "rätta" personen för det. Bara för att några enstaka personer i ens närhet är gemensamt homo- eller bisexuella betyder det inte att de automatiskt kommer att klicka mellan dem för det.

Anledningen till varför jag citerade dig var för att ditt ordval var lite konstigt. Om man bara är ute efter sex med en person är man inte "kär" i dem. Intresserad möjligtvis, men inte kär.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EVIL_GENIUS_IS_BACK:

Om du tror att du kan göra någon slags empirisk generalisering utifrån de 2-3 personerna i din närhet (som du tydligen själv känner så bra att du vet exakt vad de går utefter när de söker en partner) så borde du tänka om.

Ironiskt. Du klagar på min generalisering och generaliserar sedan själv [tard]

Jag är mycket väl medveten om att jag generaliserade och behöver inte vara absolut sanning. Om du noterar så sa jag ''vad jag fått intrycket av'' så läs vad jag skrev innan du kastar skit på folk. [rolleyes]

EVIL_GENIUS_IS_BACK:

Man kan veta om att man är bisexuell eller homosexuell utan att hitta den "rätta" personen för det.

Nu handlade vad jag sa inte om det. Jag har fått intrycket av att många skiljer lite på det. Jag känner ett runt 10 nära personer som anser sig som bisexuella, sedan ett 10-tal till som är av en mer ytlig vänskap. Jag håller givetvis inte koll på exakt vad de gör eller vad de tycker, men många av dom har själva noterat att tex en bisexuell tjej aldrig skulle kunna tänka sig att bli ihop med en tjej och tvärt om för killarna då. Så vad jag har fått intrycket av så verkar ganska många ha liknande åsikter.

Sedan har jag ju sett rent yttre att ingen av dom har ialla fall uppvisat något samkönat förhållande, och genom det har jag dragit min slutsats, som givetvis inte behöver gälla samhället i stort.

Det jag sa var mer för att starta en diskussion än att komma med konkret fakta om att ''så här är det och jag vet det''.

EVIL_GENIUS_IS_BACK:

Anledningen till varför jag citerade dig var för att ditt ordval var lite konstigt.

Ja det vet jag själv. Därför jag försökte förklara om mig.


   
SvaraCitera