Aviseringar
Rensa alla

Bittertråden


Ämnesstartare

Buddah: Regelbunden sömn är en av grundpelarna till allmänt välmående.

gäller att kunna sova också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: uh vad svarade du på det?

såg det på apotekets hemsida (mina recept). hon tar beslut utan att prata med mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hur byter man psykläkare btw?


   
SvaraCitera

isola: jag har en outtömlig källa av frätande bitterhet etc atm och jag spyr gärna upp lite så att ni får bada för så snäll är jag

Dålig dag? eller dålig period kanske är mer korrekt? 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism: gäller att kunna sova också.

Ja det är ju klart, men har man sömnproblem så är det nog en god idé att ta tag i dessa. Hjälper inget så får man i värsta fall använda sömntabletter, för sova behöver man. 


   
SvaraCitera
Kudhos

BITTER


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:
hur byter man psykläkare btw?

ringer växeln så får man en kallelse till ny om allt vill sig väl men det kan ju ta ett tag.  be att få en telefontid till henne först så kanske hon har någon förklaring. dock brukar man ju få telefontider typ efter två månader, vilket ju är jäkligt kul.
ringde igår till vårdis för att lämna ett meddelande till min läkare men människan vägrade och ville ge mig en telefontid i mitten av november och jag ba nej hälsa bara detta det har alltid gått bra och hon ba nej jag bokar in en telefontid för han vill ha det så och jag ba nej det är han som sagt att vi ska göra såhär och han är ju ändå din överordnade så du kan kolla detta med honom istället för att hitta på egna grejer oki. det slutade med att hon skulle prata med honom iaf. jäkla människa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pappbox:

Dålig dag? eller dålig period kanske är mer korrekt? 🙂

dåligt liv är nog ännu mer korrekt är jag rädd


   
SvaraCitera

isola: dåligt liv är nog ännu mer korrekt är jag rädd

Låter ju verkligen inte bra, vill inte låta doucheig men vad sätter käppar i hjulen för dig?


   
SvaraCitera

bra initiativ behöver detta
f1 bitter senaste dagarna. mest på att en asjobbig "vän" skriver x antal fb-meddelanden till mig vare sig jag svarar eller ej. vill vara ifred, vill ej vara ngn relationsexpert åt henom. vår relation handlar bara om hen och henoms problem. orkar ej med men vet ej vad jag ska göra annat än att svara sparsamt. hen är dock fucking trög och fattar inte att det kan vara ett tecken på att det är för mycket info om henom hela tiden........ åååååååhhhhhh
tycker det är stressande att få en massa meddelanden hela tiden. igåt t ex skickade hen en film skrev "kollar på den sen" hen orkar vänta typ 4 h innan hen skriver "har du sett den än?" menförhelveteslutabetedigsomen5-årigsöndercurladunge aaaaaaaaah

är också trött på kursansvarig som lägger föreläsning när det är tentavecka och man ska vara ledig med undantag från tentor. jävla skitgubbe. man har inte fucking obligatoriska föreläsningar på högskola om det inte är själva examinationen. i den här jävla bajskursen kan man lätt få högsta betyg utan att delta på skitföreläsningarna dessutom (det är med andra ord väldigt lätt att ta igen dem). är trött å arg på gubbjäveln. förklartade att jag ligge rpå gränsen för komplettering och att han lagt den jävla föreläsningen när jag egentligen bokat in att åka bort (föreläsningen är flyttad och vi fick reda på det i förrgår)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pappbox:

Låter ju verkligen inte bra, vill inte låta doucheig men vad sätter käppar i hjulen för dig?

vad gör det inte?

Blivande_japan:
bra initiativ behöver detta
f1 bitter senaste dagarna. mest på att en asjobbig "vän" skriver x antal fb-meddelanden till mig vare sig jag svarar eller ej. vill vara ifred, vill ej vara ngn relationsexpert åt henom. vår relation handlar bara om hen och henoms problem. orkar ej med men vet ej vad jag ska göra annat än att svara sparsamt. hen är dock fucking trög och fattar inte att det kan vara ett tecken på att det är för mycket info om henom hela tiden........ åååååååhhhhhh
tycker det är stressande att få en massa meddelanden hela tiden. igåt t ex skickade hen en film skrev "kollar på den sen" hen orkar vänta typ 4 h innan hen skriver "har du sett den än?" menförhelveteslutabetedigsomen5-årigsöndercurladunge aaaaaaaaah

är också trött på kursansvarig som lägger föreläsning när det är tentavecka och man ska vara ledig med undantag från tentor. jävla skitgubbe. man har inte fucking obligatoriska föreläsningar på högskola om det inte är själva examinationen. i den här jävla bajskursen kan man lätt få högsta betyg utan att delta på skitföreläsningarna dessutom (det är med andra ord väldigt lätt att ta igen dem). är trött å arg på gubbjäveln. förklartade att jag ligge rpå gränsen för komplettering och att han lagt den jävla föreläsningen när jag egentligen bokat in att åka bort (föreläsningen är flyttad och vi fick reda på det i förrgår)

värre kan du!!!


   
SvaraCitera

isola:

värre kan du!!!

ah kan säga att min föreläsare är en kuk och att min "kompis" inte bara beter sig som en söndercurlad 5-åring utan dessutom är fucking söndercurlad 


   
SvaraCitera

isola: vad gör det inte?

Choklad sätter inte gränser, ställer inga krav och dömer inte
Choklad förstår dig <3
Nej men jag förstår vart du kommer ifrån, livet är jävligt tufft när det är motigt och vissa perioder av motighet varar ta mig fan för evigt
Viktigt dock att inte bli bitter, blir du bitter kan du inte njuta av det goda och uppskatta det fina i livet som ändå finns kvar.
Man skulle kunna tro att det dåliga ger det bra sin glans och att ljus i mörker skiner starkare men så är det inte tyvärr utan du måste snarare fokusera för att se de ytterst få ljusglimtar som finns och finna hopp i det.

Kan lämna dig med ett citat (kanske inte exakt korrekt för det är från minne) från min favoritfilm som känns passande för mig när jag har det extra kasst
He has been through more pain and suffering than any person i have ever witnessed, and he still has hell to look forward to
Du får en kaka om du vet vilket film det är


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pappbox: He has been through more pain and suffering than any person i have ever witnessed, and he still has hell to look forward to

detta var inte så uppmuntrande
får nog ingen kaka tyvärr men det är ju inget nytt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan: utan dessutom är fucking söndercurlad

curlad har en annan betydelse i mina kretsar. Låter så kulMycket glad

Mvh nörd


   
SvaraCitera