Aviseringar
Rensa alla

Biverkingar...


Ämnesstartare

Ungefär hur lång tid brukar det ta innan man får eventuella biverkningar av p-piller? Vet att det är individuellt, men ungefär..
Jag har märket Yaz och har ätit det i snart 4 veckor, men har inte märkt av några biverkningar än. Är ju inget jag längtar efter att få, men jag bara undrar [rolleyes]


   
Citera

alla får inte biverkningar...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

minimojen:

alla får inte biverkningar...

Nej jag vet..Men vet du hur lång tid det tar innan biverkningarna börjar..ja, verka [crazy] Om man nu får biverkningar då.


   
SvaraCitera

tame:

Nej jag vet..Men vet du hur lång tid det tar innan biverkningarna börjar..ja, verka [crazy] Om man nu får biverkningar då.

det är ju olika från olika personer.
När jag började med p-piller så fick jag biverkningar i form av huvudvärk bara efter några dagar.
Har för mig att det är under dom tre första månaderna man tar p-pillrerna man kan få biverkningar av dom, fast kan ju va olika från olika p-piller också ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

minimojen:

Har för mig att det är under dom tre första månaderna man tar p-pillrerna man kan få biverkningar av dom, fast kan ju va olika från olika p-piller också ^^

Jo har hört det med, jobbiga mellanblödningar osv. Men jag kanske slipper då [smile]
Och mina skulle tydligen ge så lite biverkningar som möjligt..


   
SvaraCitera

tame:

Jo har hört det med, jobbiga mellanblödningar osv. Men jag kanske slipper då [smile]
Och mina skulle tydligen ge så lite biverkningar som möjligt..

ok du kanske har mini-piller isf? dom ger ju inte lika mkt biverkningar [smile]

Jag fick aldrig några mellan blödningar, fick inte äns min mens (cerazette gör att man efter dom tre första månaderna inte får mens överhuvudtaget), bara första månaden när jag började, sen har den inte kommit mer [y] fast kan bero på undernäring dock ><


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

minimojen:

ok du kanske har mini-piller isf? dom ger ju inte lika mkt biverkningar

Nej det var kombinerade, eller vanliga. Men det är ganska nytt tror jag, ska tydligen inte ge så mycket biverkingar [y]

minimojen:

cerazette gör att man efter dom tre första månaderna inte får mens överhuvudtaget), bara första månaden när jag började, sen har den inte kommit mer

Woot? Lycka [bigsmile][crazy]


   
SvaraCitera

tame:

Woot? Lycka [bigsmile][crazy]

haha ja! slappt att slippa mensen helt sen [bigsmile]
dock så tror jag att dessa tre första månader utan mens beror på undernäring ><


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

minimojen:

dock så tror jag att dessa tre första månader utan mens beror på undernäring ><

Det kanske inte är lika mycket lycka. Varför är du undernärd då, om duinte tar illa upp av att jag frågar?


   
SvaraCitera

tame:

Det kanske inte är lika mycket lycka. Varför är du undernärd då, om duinte tar illa upp av att jag frågar?

det är lungt ^^ jag äter periodvis för lite o periodvis äter jag normalt/hetsar och gör då av med det jag äter. Min kropp får alltså för lite näring [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

minimojen:

det är lungt ^^ jag äter periodvis för lite o periodvis äter jag normalt/hetsar och gör då av med det jag äter. Min kropp får alltså för lite näring[n]

Vet hur det är..hetsåt väldigt mycket och ofta ett tag, för att sedan spy upp det (fick för mig att du gör det, förlåt om det är fel) men jag blev tydligen inte "beroende" på något sätt, jag bara bestämde mig för att sluta och så gjorde jag det! Är nog inte så lätt för många, det mesta sitter ju i hjärnan.. Jaja, känns som jag bara flummskriver nu ^^


   
SvaraCitera

tame:

hetsåt väldigt mycket och ofta ett tag, för att sedan spy upp det (fick för mig att du gör det, förlåt om det är fel) men jag blev tydligen inte "beroende" på något sätt,

ja jag spyr upp det. Har hållt på med detta i ungefär ett år nu, men har äntligen bett om hjälp för det [y]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera