Aviseringar
Rensa alla

Biverkningar av p-piller


Ämnesstartare

Jag började äta min p-piller för cirka tre dagar sen och har mått extremt illa under nätterna. Kan inte sova p.g.a illamående. Men tog tempen idag och hade lite feber. Hon på ungdomsmottagningen som jag pratade med sa att man kunde få biverkningar utav p-pillerna under de första veckorna. Någon annan som känner igen sig i det jag säger eller beror det bara på att jag eventuellt är sjuk?


   
Citera

du får inte ha sex.. du är inte byxmyndig [no-no]

det är fult att bryta mot lag/regler


   
SvaraCitera

Vincenco:

du får inte ha sex..

Det får hon ju, det är den andre parten som inte får ha det med henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den lagen är ändå bara till för att skydda minderåriga från att inte bli sexuellt utnyttjade. Och det kanske min partner visst får eftersom du inte vet hur gammal han är ? :p


   
SvaraCitera

Srbija:

Det får hon ju, det är den andre parten som inte får ha det med henne.

ahh juste ja ... det är så det är.

hultgrens:

eftersom du inte vet hur gammal han är ? :p

du har rätt. förlåt [sad]


   
SvaraCitera

hultgrens:

Och det kanske min partner visst får eftersom du inte vet hur gammal han är ? :p

Hans ålder spelar ingen roll.

Vincenco:

ahh juste ja ... det är så det är.

Jag chansade .. [blush]


   
SvaraCitera
KSENIA

min biverkning är mitt JÄVLA HUMÖR SOM GÅR ÅT HELVETE VISSA STUNDER AV MÅNADEN. Men nej... Illamående är inget jag känner igen ;(


   
SvaraCitera

jag får fetma och godisbegär...


   
SvaraCitera

nåt som jag har hört men vet inte om det är sant..

men blir man inte tjock av p-piller ?


   
SvaraCitera

har bara gått upp ett par kg av mina, pga ökad aptit..
suger apa

men jo, vissa sorter kan man känna sig sjuk av den första tiden
det är nog därför man får 3 kartor att börja med, för att sen se om man behöver byta sort lr ej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack så mycket för svaren men jag mår mycket bättre nu. Det var antagligen bara någon tillfällig förkylning eller liknande som fick mig att må dåligt. (:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Srbija:

Hans ålder spelar ingen roll.

klart hans ålder spelar roll eftersom han inte "bryter mot lagen" om han inte är byxmynig? :p


   
SvaraCitera

hultgrens:

klart hans ålder spelar roll eftersom han inte "bryter mot lagen" om han inte är byxmynig? :p

Man har en byxmyndighetsålder för att lättare döma om man ska döma denne för våldtäkt på ett barn eller ej, komplicera det inte herregud ...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Srbija:

Man har en byxmyndighetsålder för att lättare döma om man ska döma denne för våldtäkt på ett barn eller ej, komplicera det inte herregud ...

ja men du sa att hans ålder inte spelar någon roll men det är klart den gör.. -.-


   
SvaraCitera

hultgrens:

ja men du sa att hans ålder inte spelar någon roll men det är klart den gör.. -.-

Det gör det ju inte, han blir fortfarande dömd.


   
SvaraCitera