Aviseringar
Rensa alla

Biverkningar direkt av p-piller?


Ämnesstartare

Nu har jag tagit steget och börjat knapra p-piller, har gjort det 3 dagar nu, och har inte känt av några biverkningar förutom lite huvudvärk och nära till gråt.
Brukar man känna av p-pillren direkt eller kommer det efterhand?
Vore ju fantastiskt om det inte blir värre än såhär.


   
Citera

Jag har aldrig ätit p-piller, men har däremot p-plåster. Jag började märka av biverkningar efter någon vecka, huvudvärk, magont och illamående. Det varierade lite hur kraftigt det var, och det gick över efter en månad eller så.
Tycker inte du ska hurra ännu. [zzz]


   
SvaraCitera

jag hade mest biverkningar på humöret dom första veckorna bara, sen gick det över. barnmorskorna vill ju helst att man håller ut dom där 3 prövomånaderna innan man ger upp, så håll ut och hoppas att det går över [smile] jag kan ju tillägga att jag har gått upp 5 kg sen jag började, märkte ingenting i början men nu passar inga jeans typ, haha, så idag bestämde jag mej för att sluta med dom och ska se om jag går tillbaka till min vanliga vikt 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pms och att kroppen sväller upp (men det är bara vätska, så det försvinner sedan om man inte föräter sig vill säga)


   
SvaraCitera
ziiesh

iversonn:

Brukar man känna av p-pillren direkt eller kommer det efterhand?

det är olika vid olika stadier i cykeln och du känner nog inte av det efter bara tre dagar. OM du skulle vara som jag och må sämst när du inte får dina hormoner, alltså i sockerpillerveckan där du har mens, så är det andra halvan av den veckan som är absolut värst. Men om du blir att må väldigt dåligt så kommer du få byta pillersort och kanske till och med börja med mini-piller. Det löser sig [y]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera