Aviseringar
Rensa alla

Biverkningar


Ämnesstartare

Maks:

har nedsatt libido också (KAN INTE FÅ ORGASM) shit yeah it's cool.

Drabbades av detta också av sertralin, var ganska frusterande faktiskt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har fått biverkingar två gånger. först på atarax, kändes tungt i bröstet och blev helt sinnesjukst trött. men kunde inte sova. och när jag tog omeprazol så fick jag ont i nake, hals, arm, hjärta, bröst samtidigt, det var en isande känsla, gjorde så jävla ont att jag ville kasta ut mig från balkongen. och denna medicin ska jag alltså äta i 4 veckor snart. fyfan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

får magkramper, yrsel, ökade blödningar, minskad fertilitet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ocksåå 150 mg sertralin, lider av dessa mest:

Maks: svettningar, yrsel

men i början vare mer, blåmärken på benen hela tiden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Får inga biverkningar 

Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svefnpurka:
Galen

det är pga jesus.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag _fattar_ verkligen inte varför ssri används i annat fall än för att avbryta en snedtripp på paniksyndrom. helt värdelös mot depression vid effektiv dos, och alldeles för kraftiga biverkningar vid densamma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

*tar 111:e och sista tuggan från tallriken*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

misstänker att min medicin gör mig dum i huvudet. trögfattad, får svårare att förstå vad folk säger, känner ingenting.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tar inte mediciner alls.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maks: 8 månader ungefär

Hmm, då handlar det inte om insättningsbesvär. Är det värt att försöka byta till någon annan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi: misstänker att min medicin gör mig dum i huvudet. trögfattad, får svårare att förstå vad folk säger, känner ingenting.

Är det också någon SSRI variant?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det enda jag har som ger mig biverkningar är Gabapentin, och de biverkningarna är rätt trevliga, som att vara salongsbersuad typ

Eller ja, har lergigan med som jag knappt aldrig använder för att man blir trög och zombieliknande.

FruLiten: Imovane
Extremt beroendeframkallade

Långt ifrån "extremt", lite lätt tillvänjning om man har otur


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

the_fat_one: och när jag tog omeprazol så fick jag ont i nake, hals, arm, hjärta, bröst samtidigt, det var en isande känsla, gjorde så jävla ont att jag ville kasta ut mig från balkongen. och denna medicin ska jag alltså äta i 4 veckor snart. fyfan.

Omeprazol är väl den mot halsbränna? Om du har de problemen du beskrev bör du sluta direkt! Då är det förmodligen någon annan typ av magproblem. Förmodligen kramp p.g.a. ångest som sen pressar upp magsyran. Får man såna kramper är det fel medicin. Jag fick en gång också svåra kramper, hade väldigt svårt att andas och det var för att halsbrännan berodde på en redan hård krampaktig mage, sen blev det bara ännu värre när medicinen ytterligare la till mer kramp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Omeprazol är väl den mot halsbränna? Om du har de problemen du beskrev bör du sluta direkt! Då är det förmodligen någon annan typ av magproblem. Förmodligen kramp p.g.a. ångest som sen pressar upp magsyran. Får man såna kramper är det fel medicin. Jag fick en gång också svåra kramper, hade väldigt svårt att andas och det var för att halsbrännan berodde på en redan hård krampaktig mage, sen blev det bara ännu värre när medicinen ytterligare la till mer kramp.

men doktorn går inte att övertyga. han var helt stensäker. gå till annan doktor funkar inte heller, dom hänvisar mig till han. jag är "fast".  har tänk på att inte ta medicinen alls. och istället leva som jag gör idag tills magsåret blir cancer och jag dör. undrar hur lång tid det tar? man ska ju ändå dö av nåt.


   
SvaraCitera