Aviseringar
Rensa alla

Black Friday


Alozi
Ämnesstartare

S:

Nej, för att företagen handlar med varandra på en global marknad.  

Aa de också, men vad skadar det? Black Friday är en dag i året.


   
SvaraCitera
Alozi
Ämnesstartare

Ice:

Har sett på vissa  Philips-tv som har de funktionerna, vet inte om det är ett bra märke. Kanske finns på andra märken med.

Kanske det, leta Blink


   
SvaraCitera

Alozi: vad skadar det?

Om något skadar det företagen som tvingas gå med lägre vinster -> lägre skatteintäkter -> påverkar samhället osv. Fast de kan tjäna på det också -> bra annonsering -> fler kunder -> intäkterna balanseras.. Det är min gissning, jag är inte företagare, ännu.  


   
SvaraCitera
Haien

S:

ännu.  

Mycket glad

S:

Fast de kan tjäna på det också -> bra annonsering -> fler kunder -> intäkterna balanseras.. Det är min gissning, jag är inte företagare, ännu.  

Det är väl klart. De sänker inte prisena så mycket som man kan tro, för de tjänar fortfarande mycket. Det skulle vara ganska idiotiskt att ha rea om man inte på nåt sätt tjänade på det.


   
SvaraCitera

Haien: Det skulle vara ganska idiotiskt att ha rea om man inte på nåt sätt tjänade på det.

Fast de som väljer att ställa sig utanför detta och inte konkurrera skjuter sig själva ganska hårt i foten.. Skulle inte förvåna mig om företag tar särskilda lån för att kunna finansiera rean!


   
SvaraCitera
Haien

S:

Fast de som väljer att ställa sig utanför detta och inte konkurrera skjuter sig själva ganska hårt i foten.. Skulle inte förvåna mig om företag tar särskilda lån för att kunna finansiera rean!

Vilken idiot är det då som anordnar såna dagar?


   
SvaraCitera

Haien:

Vilken idiot är det då som anordnar såna dagar?

Hehe, konsumenttryck worldwide. 


   
SvaraCitera

känner inte att ja behöver nåt nu så kommer nog inte köpa nåt. 


   
SvaraCitera

Tänkte först att jag skulle ta till mig den amerikanska traditionen och faktiskt ge mig ut och shoppa. Tyvärr är ju amerikanarna helt galna i den där fredagen så jag skippar nog 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Hade inte köpt något även om jag kunnat


   
SvaraCitera

Blir kläder
o proteinpulver


   
SvaraCitera