Aviseringar
Rensa alla

Blackout på fyllan!


Ämnesstartare

Hej!
Antar att det är rätt ställe att göra inlägg på eftersom jag ser alkoholförtäring som ett missbruk och jag har en fråga angående när man druckit för mycket.

Det har nog hänt alla som druckit mer än man borde, när man kommer till en gräns så tappar man allt omdöme och fortsätter att dricka snabbare och snabbare som om alkoholen vore vatten. Detta leder ofta till sk blackouts. Jag hade en igår och därför känns kvällen så o-lyckad..

Det började med att jag blev bjuden på alkohol på en släktträff för att sedan dricka det jag hade till mig själv på en förfest. Lite senare så är det bara luckor.

Varför säger man saker som man verkligen inte menar, inte ens kan tänka tanken av när man är nykter? Folk tror ju att man visar sina "riktiga" känslor när man är full. Så är ju absolut inte fallet!

Jag hamnade i osämja med min bästa polare och hans flickvän igår. Jag har inte känt något emot dem alls och vi har alltid jättetrevligt. Det börjar med att jag har ett minne av att de är arga på mig och vill prata och påstår att jag sagt en sak till hans flickvän.
För det första mindes jag inte vad jag sagt så det fick hon förklara för mig, och sedan ska jag full som jag är försöka försvara mig mot något jag verkligen inte menar och kunde lika väl ha kommit ifrån någon annan. Ändå kan jag inte skylla ifrån mig, det är jag som har sagt något och måste försvara mig.

Jag känner mig så otroligt dum, även om de sade att det var lugnt och vi löste det så kan jag inte släppa denna tanken. Varför skulle jag vilja säga något dumt till henne? Jag har som sagt inget som jag hållt inne. Kan det vara så under en blackout att man får för sig att säga saker som är helt tagna ur luften, som man annars aldrig hade en tanke på att säga? För det är skitsnack att man säger allt vad man döljer när man blir tillräckligt full och jag är rädd att de kommer tro att jag har hållit detta inne.

Jag kan inte minnas vad jag hade sagt och jag vill inte minnas heller, men det var tillräckligt för att förstå att jag inte menade det eller vad jag fått det ifrån. Det var tillräckligt för att få min bästa kompis som jag aldrig tidigare i mitt liv varit ovän/bråkat med att bli riktigt sur på mig. Ändå måste jag hållas ansvarig för detta.. Så jobbigt..

Det är iallafall skönt att skriva av sig och om ni har några svar på mina luddiga frågor är jag jättetacksam, ni får också dela med er om liknande händelser för er själva.

Jag har iaf blivit rädd för alkohol på riktigt, tidigare när jag fått minnesluckor har jag bara varit full som vanligt men inte kommit ihåg det. Nu slutade det med att det var som om någon annan tog över mina tankar och ord :S Veckorna som kommer är det midsommar och festival.. Hoppas verkligen att jag slipper uppleva en sådan hemsk blackout igen, och hoppas ingen av er gör detsamma.

Ett råd att kunna begränsa sitt alkoholintag och öka sin självkontroll under kvällen så att man blir "lagom" full? ELler så pass full att man har minne av vad man gör hela kvällen? Jag kommer iaf ta det lugnare med alkohol i framtiden med tanke på vad som hänt.
[n][n]


   
Citera
Paseo

förlåt måste bara säga
torso


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bytt, omogen avatar jag vet..


   
SvaraCitera
höna

been thhere


   
SvaraCitera

Xendu:

jag ser alkoholförtäring som ett missbruk

Xendu:

Jag känner mig så otroligt dum


   
SvaraCitera
Paseo

Xendu:

Bytt, omogen avatar jag vet..

nej jag gillade den [sad][sad][sad]
byt tillbaka


   
SvaraCitera

Alltså lär dig hur mkt du kan dricka och håll dig till det om du onte vill bli dräggfull. Det är inte svårare än så, bara man har lite stake.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja jag ska verkligen tänka till. Men har ni inget knep på hur man ska stoppa flödet av alkohol? Kvittar om man köper lagom mycke, det sluter med att man får av andra när de ser att man har slut.

Brukar inte köra ölspel så ofta, men dricker väldigt snabbt och inser inte att jag är för full förräns det är för sent. För sent=dricker alkohol som om det vore vatten. Vinglas, öl och cider bara försvinner..

De bästa fyllorna är när man kommer ihåg hela kvällen och får en känsla av att man blir bättre på att visa sin personlighet, man vet vad man säger och man menar det också.

De sämsta fyllorna är när man är omedvetet dräggig, klängig, säger saker man inte menar, beter sig omoget och när man får blackouts.

Allt är beroende på hur mycket man dricker och det är en balansgång. De gånger man tycker man dricker för lite så är det oftast de gånger man blir perfekt full i efterhand. Och då menar jag inte 1-3 öl.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paseo:

nej jag gillade den byt tillbaka

[cool][blush]


   
SvaraCitera

Knepet du söker = skaffa atake. Finns inget annat. Förutom att gå hem när ens snålt tilltagna alkoholranson är slut, men det är ju inte så jävla kul


   
SvaraCitera

Xendu:

Antar att det är rätt ställe att göra inlägg på eftersom jag ser alkoholförtäring som ett missbruk

[tard]

orkade ej läsa mer efter d


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

orkade ej läsa mer efter d

Jag syftade mer på att tråden skulle passa in under denna kategorin. Tycker du jag verkade trög eller något när jag gjorde det uttalandet? Eller vad menade du med att du inte orkade läsa mer efter det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

Knepet du söker = skaffa atake. Finns inget annat. Förutom att gå hem när ens snålt tilltagna alkoholranson är slut, men det är ju inte så jävla kul

Skaffa stake? Alltså du menar bättre självkontroll? Typ att säga till sig själv när man bör sakta in lite i indrickandet antar jag?

3 frågetecken i rad [crazy][crazy]


   
SvaraCitera
Paseo

Xendu:

[cool][blush]

byt hhöhöhöhööhöh


   
SvaraCitera

Xendu:

Jag syftade mer på att tråden skulle passa in under denna kategorin. Tycker du jag verkade trög eller något när jag gjorde det uttalandet? Eller vad menade du med att du inte orkade läsa mer efter det?

oklart


   
SvaraCitera