Aviseringar
Rensa alla

Blånagel


vafaen
Ämnesstartare

Finns det något sätt som man kan "bota" en blånagel med?

Fick en hemsk i början på förra sommarlovet och vi visste inte vad vi kunde göra, så det var bara att vänta.

Men som sagt, finns det något sätt? [smile]


   
Citera

Det är ju en blödning under nageln, så den går nog inte att "bota" på något annat sätt än att vänta.


   
SvaraCitera
vafaen
Ämnesstartare

Jag har hört att man kan typ borra i nageln för att dämpa trycket? [shake][smile]

Har en bild på hur fingret såg ut. [smile]

30087_1462665294690_1475210650_1135436_5894798_n.jpg


   
SvaraCitera

mNAhaaaaaaahhhhh, ser ut som kallbrand..,.,..,...


   
SvaraCitera

sarkofag:

mNAhaaaaaaahhhhh


   
SvaraCitera
vafaen
Ämnesstartare

Det gjorde extremt ont och jag kunde inte röra fingret, för det gjorde för ont! [crazy] Det var typ det värsta jag varit med om. [tard]

Nageln såg helt störd ut sen när den växte ut, men nu ser den normal ut! [bigsmile]


   
SvaraCitera
vafaen
Ämnesstartare

Så såg den ut efter jag tappade den.

fingret.jpg


   
SvaraCitera

Blir inget runkade för mig idag [cry][sad]


   
SvaraCitera

sarkofag:

mNAhaaaaaaahhhhh, ser ut som kallbrand..,.,..,...

[love]


   
SvaraCitera

Måste ha gjort hemskt ont [cry]


   
SvaraCitera
vafaen
Ämnesstartare

Yes, men som sagt, går det att borra för att lätta på trycket? [smile]


   
SvaraCitera

tyvärr finns det inte så mycket att göra. När den är så där blodfylld som den var i början får man sticka hål med en nål och få ur all vätska. Sen ska man låta den gamla nageln sitta kvar tills den i princip ramlar av sig själv. Men sen tar det hundra år innan nageln ser bra ut.

Jag tappade en toalett (ja det låter lite konstigt) på min stortå när jag bara hade par slita gamla vans-skor på mig. Nageln blev helt pajjad.
Sen var jag lite snabb att dra av nageln så det var som ett öppet sår på sån [sad][cry] Det var för lite mer än ett år sen och det ser fortfarande skumt ut[sad]

Har dock ingen aning om hur man får det att se bra ut igen[sad]


   
SvaraCitera