Aviseringar
Rensa alla

blanka


Ämnesstartare

vill passa på att hajpa blanka. det är ett av få svenska band som konsekvent släppt bra grejer, och aldrig släppt någon skit. de hade sin storhetsperiod under typ ett halvår under slutet av 90-talet, men de förtjänar mer. så mycket mer. således, lyssna på dem. ett av de de bästa svenska banden någonsin. seriöst.

låten är mer punk än blanka vanligtvis är, men lev med det, drygjävlar.det är den de blev halvkända för. ändå något av det bästa de gjort. eller ja, minus deras fullängsade, men den gör sig bara riktigt bra som en helhet. så, ja. här är hela deras album, paloma blanka, deras ep är inte så svårt att hitta. lyssna, eller dö i skärselden som de syndare ni är.

http://open.spotify.com/album/4RM0fKPgkp4BT0KTWpGdO4

nu har ni inte längre någon ursäkt.


   
Citera
Ämnesstartare

och ja, jag är skitseriös. jag kommer fördöma er alla till att spendera evigheten i helvetets eldar om ni inte ens försöker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trodde det skulle handla om Street Fighter[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ambivalent:

Trodde det skulle handla om Street Fighter[sad]

brinn i helvetet, syndare, och lyssna på albumet. då kanske du blir förlåten. dock tveksamt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hennes röst passar inte in till musiken what so ever.
Kan man stänga av henne? [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapetta:

Hennes röst passar inte in till musiken what so ever.

det gör den. det kan jag intyga, har lyssnat på och älskat blanka i en halv evighet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

det gör den. det kan jag intyga, har lyssnat på och älskat blanka i en halv evighet.

Ska ge albumet en chans när jag vaknat. Hoppas du har rätt då musiken lät bra [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapetta:

Ska ge albumet en chans när jag vaknat. Hoppas du har rätt då musiken lät bra [cute]

som sagt, mer punk än albumet. men albumet är ett av de bästa svenska albumen någonsin. skulle lätt säga topp fem. eller, kanske inte lätt, men förmodligen. minst topp tio. inte helt sällan första plats, men det beror på när man frågar mig. definitivt det mest underskattade albumet någonsin som spelats in i sverige.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har en känsla av att jag kommer däcka i min stol, men då däckar jag i alla fall till paloma blanka. det är värt det.

heeeeeeere comes that sound again, baby settle down.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

how you seem a little restless, how you seem a little hopeless, baby, now, you seem a little hopeless, baby, now, again.

the sound in your heart, it reminds me of something, it went straight to my heart, now i dare close it in me.

antar jag. är mer än måttligt full. jävla shoegaze, otydliga texter och skit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låten var faktiskt helt okej, riktigt bra t.o.m. Blir bara bättre ju mer man lyssnar på den.

Ska lyssna på resten av albumet när jag nickar till imorgon.


   
SvaraCitera

Tiger Lou

Bästa svenska underhypen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skivan var grym! Vissa låtar fick mig att dö lite [love][love]


   
SvaraCitera

Lyssnade, gillade, läste sedan din tillhörande text och blev opepp på vidare lyssning.

Du är dålig på att pitcha [sad]


   
SvaraCitera
KSENIA

LILJA 4-EVER!


   
SvaraCitera