Aviseringar
Rensa alla

Blåsor på fingrar av gitarr! Hjälp!


Ämnesstartare

Hej! Har nyss börjat spela gitarr och älskar det!!! vill bara spela hela dagarna men jag har nu fått en eländig blåsa på pekfingret.... gör lite ont när jag spelar, eller ja, väldigt ont. min fråga är nu: kan man spela fast man har blåsor?? jag menar, jag vill ju att skiten ska läka, borde jag villa och inte spela eller spelar det ingen roll!? tack på förhand [wink]


   
Citera

spela med de andra fingrarna bara da? eller vinkla det så du inte trycker på blåsan.

eller passa på att bara spela massa snygga licks lr solos som man klarar med bara typ två eller tre fingrar tills den försvunnit[cute] om det blir svårt att spela accord.


   
SvaraCitera

spela förfan. om man inte blöder någon gång i början av sin bana som gitarrist så gör man fel.


   
SvaraCitera

Det kan väl bli så i början om man är ovan så att säga?


   
SvaraCitera
Noak_

Spela inte för hårt. Det är inte nödvändigt.


   
SvaraCitera

Ville tipsa om en mkt bra sida för nybörjare på gitarr

Gitarrkurser.net

hoppas det går bra=)


   
SvaraCitera

Standard med blåsor i början


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

symbolsim:

Ville tipsa om en mkt bra sida för nybörjare på gitarrhoppas det går bra=)

Tack himla mycket för tipset! 🙂


   
SvaraCitera
Yaren

Stå ut. Du får hård hud. Samma sak med barreakord. Gjorde så ont i början men nu är det som en barnlek 🙂


   
SvaraCitera

Kör på! Om du kan spela utan att det gör speciellt ont ser jag ingen anledning att sluta, blåsor försvinner ju ändå rätt snabbt [smile]


   
SvaraCitera

NÖRDFITTOR!1111*1!!!


   
SvaraCitera

Herregud, det är ju fan tjusningen med gitarren i början. SÅ var det för mig iaf. Satt hemma i mitt rum o lira på elguran tills fingrarna fick blåsor, fortsatte lira tills blåsorna gick upp och fick rulla runt med plåster på fingrarna. Det är så du bygger upp en starkare hud så du klarar av det senare.

Citerar Bryan Adams
"I got my first real six-string
Bought it at the five-and-dime
Played it till my fingers bled
Was the summer of '69"


   
SvaraCitera

UngeHerrAnarki:

Citerar Bryan Adams
"I got my first real six-string
Bought it at the five-and-dime
Played it till my fingers bled
Was the summer of '69"

[bigcheers][bigcheers][bigcheers]


   
SvaraCitera

Ja fortsätt bara, snart får man förhårdnader och då gör ingeting ont längre. 🙂


   
SvaraCitera