Aviseringar
Rensa alla

Blazer?


Ämnesstartare

Tja. Jo jag planerade att skaffa mig en blazer. Har typ alltid varit sjukt inne på att skaffa mig en. Men har två frågor.

Jag är 16, vad anses om att ha en blazer i skolan? Främst till tjejer då jag skiter i vad killar tycker. Jag menar då en "ledig" blazer.

Var kan man köpa en snygg blazer? Och om man köper på nätet, hur ska man tänka på storlekar? Jag har t.ex M när det gäller t-shirtar, gäller M på blazern då också?

Är sjukt kass på mode, kläder osv så lite tips och så är välkommet.


   
Citera

ett vad är problemet med att säga kavaj? två klart du kan ha det i skolan on den inte är för dressig och du viker upp ärmarna... tre prova så vet du...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blazer är inte riktigt kavaj. Blazer är ju mer av en kavaj som ser mer ledig ut och är dubbelknäppt.
Jojo men jag bor i en by och det blir ganska svårt att prova runt.


   
SvaraCitera

Daedalus:

Blazer är inte riktigt kavaj. Blazer är ju mer av en kavaj som ser mer ledig ut och är dubbelknäppt.
Jojo men jag bor i en by och det blir ganska svårt att prova runt.

inte alltid när man bildgooglar...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Njae men det är för att blazer oftast misstas för att vara en vanlig kavaj. Men planerar att ha den öppen liksom, ser mer ledigt ut liksom.


   
SvaraCitera

ja det funkar nog om du hittar en snygg akta sig för att det ska se ut som skoluniform bara...


   
SvaraCitera

Tjejer bryr sig i allmänhet mer om utifall du trivs i dig själv än vad du har på dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Tjejer bryr sig i allmänhet mer om utifall du trivs i dig själv än vad du har på dig.

Jojo sant. Är inte den som tror allt för mycket på det yttre. Men jag tar hårdare när tjejer ger kritik än killar. Och man vill ju inte se ut som ett miffo heller.


   
SvaraCitera

Daedalus:

Jojo sant. Är inte den som tror allt för mycket på det yttre. Men jag tar hårdare när tjejer ger kritik än killar. Och man vill ju inte se ut som ett miffo heller.

Varför bry dig om någon annan åsikt än din egen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Varför bry dig om någon annan åsikt än din egen?

Att se socialt acceptabel ut är inte att vara slav under andras åsikter, utan snarare att man anpassar sig.


   
SvaraCitera

Daedalus:

Att se socialt acceptabel ut är inte att vara slav under andras åsikter, utan snarare att man anpassar sig.

Jag ser inte skillnaden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Jag ser inte skillnaden.

Så du tycker inte om att se snygg ut då både du och andra tycker det?


   
SvaraCitera

Daedalus:

Så du tycker inte om att se snygg ut då både du och andra tycker det?

Jag värderar att tycka jag själv är snygg högt. Sannolikheten är då hög att någon håller med en. Man kan inte behaga alla och hålla mig i bakgrunden är inte min grej.


   
SvaraCitera

tror du kommer se ut som en wannabe-stekare typ[sad]


   
SvaraCitera

Storlek 48-50


   
SvaraCitera