Aviseringar
Rensa alla

bleka eller färga ?


Ämnesstartare

jag har nyss färgat håret - skulle bli blont men blev typ gulaktigt i hårbotten och samma färg som förut på resten av håret .
jag ville få riktigt blond , nästan platinablond - inte riktigt platina men nästan .
hur ska jag få de ?
ska man bleka ? eller räcker de med silver shampoo ?
eller om man färgar med platina blond hårfärg och sen tar silver shampoo ?
och ungefär hur mke kostar dom här sakerna haha som man behöver isf. 😀


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Enligt alla hårtidningar så går det inte at bli av med det gula när man väl har fått det, så länge man inte går till en frisör och gör en avfärgning.

Sen vet jag inte om de bara säger så för att frisörerna ska tjäna pengar.


   
SvaraCitera

För det första ska du alltid avfärga håret innan om du ska färga det ljusare än din nuvarande färg. Om du ska gå från brunhårig till så blond kommer du behöva bleka det vid minst två-tre tillfällen för att få den färg du vill ha. Man måste dock låta håret vila i en-två veckor mellan varje blekning, annars kan det bli riktigt otrevligt. Lättast är att bara gå till en frisör två gånger och låta dom fixa det så det ser naturligt ut. Men dyrt blir det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Enligt alla hårtidningar så går det inte at bli av med det gula när man väl har fått det, så länge man inte går till en frisör och gör en avfärgning.

Sen vet jag inte om de bara säger så för att frisörerna ska tjäna pengar.

okej tack så mke 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kagami:

För det första ska du alltid avfärga håret innan om du ska färga det ljusare än din nuvarande färg.

hur avfärgar man då ? haha 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

silver shampoo borde funka... eller kanske ännu en blondering.
Fast man kanske inte ska lyssna på mig som råkade bli rosahårig förut.. och lila-grön-gulhårig[party]
härliga tider[cute]


   
SvaraCitera

biiatchh:

hur ska jag få de ?

Du går tillfrisören. En bra frisör kan fixa det på en eller två gånger. Annars blir det bara slitet och fjortisgult.


   
SvaraCitera

biiatchh:

hur avfärgar man då ? haha 😀

Det finns avfärgningsmedel i butiker som har massa hårfärgningsmedel. Lättast är väl att gå på Kicks eller något och fråga personalen vilka produkter du bör använda. Hellst ska man väl inte blanda olika märken eftersom det är olika kemikalier som kan reagera olika. Därför blonderar jag aldrig längre, och skulle jag göra det så skulle jag hellre gå till en frisör två gånger så de kan göra det ordentligt så det dessutom ser bra ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Imoon:

silver shampoo borde funka... eller kanske ännu en blondering.
Fast man kanske inte ska lyssna på mig som råkade bli rosahårig förut.. och lila-grön-gulhårig
härliga tider

hehe okej men ska testa det iallafall 😀


   
SvaraCitera
Hando

Hårfärgning är avancerat [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hando:

Hårfärgning är avancerat

ajjamän de är de (;
men de kan ge fint resultat. [bigsmile]


   
SvaraCitera
Hando

biiatchh:

ajjamän de är de (;
men de kan ge fint resultat.

Jo, om man är redo att lägga ner all den tid det tar så [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Går nog inte att rädda själv om du inte vill slita sönder håret helt och hållet. [n]
Färga hos frisör + silvershampo.

BTW, Matrix - so silver är det bästa jag har testat iaf [y]


   
SvaraCitera

Ett tips : FRISÖR.
Det är dyrt men det är värt det.
Jag tappade håret när jag blekte och då var jag försiktig som fan, blekte med 3-4 veckors mellanrum, använde massa silverinpackningar n' shit!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kagami:

För det första ska du alltid avfärga håret innan om du ska färga det ljusare än din nuvarande färg.

FEEEL

Kagami:

Man måste dock låta håret vila i en-två veckor mellan varje blekning, annars kan det bli riktigt otrevligt

FEEEEL

Kagami:

Lättast är att bara gå till en frisör två gånger och låta dom fixa det så det ser naturligt ut.

FEEEEL

Kagami:

Men dyrt blir det.

FEEEEL

1. Blondera med Directions blondering några gånger, du behöver endast vänta 1-2 DAGAR emellan.

2. Använd Directions så kallade "White toner"

3. Använd isadoras silverschampoo

Blondering och toning hittar du på bl.a Shock

http://www.shock.se/system/search/product.asp?id=133178
http://www.shock.se/system/search/product.asp?id=397


   
SvaraCitera