Aviseringar
Rensa alla

bleka självskade ärr


Ämnesstartare

För tre år sedan började jag självskada, under en period av 2 år. Ingen, förutom min bästa kompis, har sett ärren, och jag börjar bli trött på att gömma dem. Har inte visat mina armar på tre år. Har inte badat bland folk på tre år. Och jag orkar inte! Ärren måste bort! Dom är lila, utåtstående, och breda. Vad kan jag göra för att bleka dom? Jag vill inget hellre än att kunna bada med mina kompisar på stranden, och att kunna ligga och sola på min egen tomt. Kan man bleka med citron? Aceton? Klorin? Eller måste jag få något recept på någon dyr kräm? Ge gärna tips på någon billig kur så jag slipper svettas i mina tjocktröjor under sommaren.

Tack på förhand [wink]


   
Citera

eyjayy:

Kan man bleka med citron? Aceton? Klorin?

Kör hårt.


   
SvaraCitera

Eller så struntar du i vad folk tycker? Även om det är svårt[cry]


   
SvaraCitera

Säg att det är krigsskador från din tripp ner till Irak [cool]


   
SvaraCitera

eyjayy:

Kan man bleka med citron? Aceton? Klorin?

Enligt wikipedia är aceton ett väldigt bra lösningsmedel med förmåga att lösa plast, fett, olja och diverse organiska föreningar. Däribland hud, misstänker jag. Det känns som att ärren kommer bytas ut mot hål om du smetar på aceton. Klorin har jag för mig torkar ut huden så in i helvete när det är rejält utblandat, och koncentrerat skrynklar det nog ihop huden till en papperstuss. "Låt bli" med stora bokstäver.

Men varsågod att prova med citron. Det borde i alla fall blöta ner ärren lite.

eyjayy:

Ge gärna tips på någon billig kur så jag slipper svettas i mina tjocktröjor under sommaren.

En väldigt billig och effektiv metod är att helt enkelt skita i det.


   
SvaraCitera

eyjayy:

Vad kan jag göra för att bleka dom?

Finns tydligen en bra men dyr kräm som är receptfri på apoteket. Sen bleker persiljevatten en smula, annars kan du göra som många andra (inkl mig själv) skit i vad andra tycker. Det är sällan någon kommer ge dig kommentarer, jag tror jag har fått fem st allt som allt, bättre det än att svettas.


   
SvaraCitera

om du har åldern inne kan du ju alltid tatuera dej! så gömmer du dom under tattoos hade jag gjort


   
SvaraCitera

YaBasta:

om du har åldern inne kan du ju alltid tatuera dej! så gömmer du dom under tattoos hade jag gjort

Det blir inte snyggt om ärren är för stora och upphöjda, dessutom blir ev färg fel om ärren fortfarande är lilafärgade. Sen verkar vältatuerade armar stöta mer folk än ärriga armar har jag märkt.


   
SvaraCitera

bara acceptera konsekvensen av ditt handlande och skit i vad andra tycker


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

eyjayy:

Kan man bleka med citron? Aceton? Klorin?

Nejnejnej!!!!!

Basket_Case:

Sen bleker persiljevatten en smula

Låter som skrock, funkar det verkligen? [confused]


   
SvaraCitera

Basket_Case:

Sen verkar vältatuerade armar stöta mer folk än ärriga armar har jag märkt.

det är ju halva nöjet med att tatuera sej tycker jag!


   
SvaraCitera

orka.


   
SvaraCitera

Strunta i vad andra tycker. Det känns inte vidare trevligt att ha långärmat resten av livet. Dessutom brukar ärr blekna med tiden, även om dom alltid kommer synas. Men ärr är bara ärr, det är bara hud fast av lite annan sort. Människor du känner kommer reagera och kanske titta i början, men dom vänjer sej och tänker till slut inte på det.


   
SvaraCitera

eyjayy:

Dom är lila, utåtstående, och breda

Är det som du säger kan inget annat än plastikkirurgi rädda dig från ärren. Jag har själv kraftig sådan ärrbildning och mina ärr ser olika ut i olika ljus. I fönsterljus och ute är de lila, i solen är de silvriga... Ärren kommer aldrig anta övriga hudens färg och den hårda vävnaden kommer aldrig återgå till vanlig hud. Detta har en kirurg förklarat för mig.

Tillägg: då jag haft mitt elände på armen i 3 år nu säger kirurgen att ärrens utseende nått sin toppform och de kommer inte att förändras mer.

Hur breda är dina ärr?


   
SvaraCitera