Aviseringar
Rensa alla

bleka slingat hår ? hjälp !


Ämnesstartare

hade tänkt bleka mitt naturligt bruna hår som är slingat i platinblonda slingor, lite beigeblonda, lite mer gulaktiga och sånt.. hur skulle det bli om jag blekte hela skallen ? skulle dom ljusa slingorna gå av ? skulle det bli orange ? mitt hår är tjockt enligt min frissa, friskt & tjockt. men jag tycker mer att min hår är mellantjockt och något utslitet efter alla slingor... [blush]

så vad händer nu då om jag bleker det ? [smile]


   
Citera

Du ska absolut inte bleka hår som redan är blekt platinablont heller [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Du ska absolut inte bleka hår som redan är blekt platinablont heller

blekte ett stort "fält" som blev orangegult som jag sedan använde silvershampoo i så det blev riktigt ljust. är dock inte så mycket kvar av den " slingan "


   
SvaraCitera

natashaa:

blekte ett stort "fält" som blev orangegult som jag sedan använde silvershampoo i så det blev riktigt ljust. är dock inte så mycket kvar av den " slingan "

Blek inte den. Väldigt dålig idé att bleka hår som redan är blekt, väldigt stor risk för att få "tuggummihår".


   
SvaraCitera

Dra fler slingor istället. Slutresultatet blir snyggare och ser mer naturligt ut.
Detta gäller dock endast om man KAN se naturlig ut i blondt hår. Om du är mörkhårig och allt annat hår är mörkt kommer det se onaturligt ut med blont hår.


   
SvaraCitera

sötnos:

Om du är mörkhårig och allt annat hår är mörkt kommer det se onaturligt ut med blont hår.

Man kan bleka allt hår!!!


   
SvaraCitera

isola:

Man kan bleka allt hår!!!

OHMIGOSH, WHAT IS THAT!?


   
SvaraCitera

sötnos:

OHMIGOSH, WHAT IS THAT!?

Det är Jennys mamma som vill se henne gå in i väggen!
Tycker att vi kan starta en insamling så att hon kan köpa vaxremsor.


   
SvaraCitera

isola:

Det är Jennys mamma som vill se henne gå in i väggen!
Tycker att vi kan starta en insamling så att hon kan köpa vaxremsor.

Hittar inte ord för min förvirring och fasa!
Liksom. Hallå. Hon måste ju ha målat dit den. Helt övertygad.
Men.... varför säger ingen annan det?
Är. Det. Möjligt?


   
SvaraCitera

sötnos:

Hittar inte ord för min förvirring och fasa!
Liksom. Hallå. Hon måste ju ha målat dit den. Helt övertygad.

Nej, man såg den inzoomad vid ett tillfälle i avsnittet [cry]
Hela min "Arga snickaren"-stund blev förstörd av den där mustaschen [sad]


   
SvaraCitera

isola:

Nej, man såg den inzoomad vid ett tillfälle i avsnittet
Hela min "Arga snickaren"-stund blev förstörd av den där mustaschen

[sad][sad][sad][sad][sad][sad][sad][sad][sad][sad][sad][sad][sad][sad][sad][sad][sad][sad][sad][sad][sad][sad][sad]

Visste inte att detta var möjligt..... Min världsbild har förändrats. För all framtid. Hua!


   
SvaraCitera

sötnos:

Visste inte att detta var möjligt..... Min världsbild har förändrats. För all framtid. Hua!

Mm, känns så lagom kul att åldras nu. [sad]


   
SvaraCitera

isola:

Mm, känns så lagom kul att åldras nu.

Shit. Tänkte inte på det. Ska börja bleka allt ansiktshår dagen jag fyller 20. [chocked] Förebyggande så man slipper hamna i mardrömmen!


   
SvaraCitera

sötnos:

Shit. Tänkte inte på det. Ska börja bleka allt ansiktshår dagen jag fyller 20. [chocked] Förebyggande så man slipper hamna i mardrömmen!

Blir faktiskt lite deppad när jag ser nakna tanter i omklädningsrummet. [blush][sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

"tuggummihår"

Snorhår heter det!


   
SvaraCitera