Aviseringar
Rensa alla

Blekt sönder mitt hår.


Ämnesstartare

Hej! Har lite problem här. Har gått mellan svart/rött/mörkbrunt och ljusbrunt hår i många års tid. Jag är naturligt platinablond, och bestämde mig för några månader sen att jag skulle avfärga och bleka bort hårfärgen jag hade då (rött) och gå tillbaka till min naturliga hårfärg. Har gjort ett par blekningar under drygt 2 månaders tid, och la i en depend blondering idag, för ljusbrunt hår. Då jag hade mörkare partier i håret.

Hade i färgen i drygt 30 min, och när jag sköljde ur den så märkte jag hur jag började tappa stora mängder hår. Detta har bara fortsatt under hela dagen, och nu sitter jag här med en fruktansvärt snygg färg i håret, men halva mitt hår är borta.. Bokstavligen. Min långa snelugg som var drygt ner till brösten är ungefär i samma höjd med mina öron, har säkert förlorat en 7-8 cm på på längderna samt att det är mycket kortare i princip överallt, förutom på ett ställe på vänstra sidan av huvudet där jag har en tjock, väldigt tjock slinga som är "normallång"

Ska sjunga på ett bröllop på lördag, och har lite smått panikångest inför detta. Ska hoppa in till en drop-in salong imorgon och klippa av resten av håret.. Har liksom inget annat val.

Undrar bara vad ni hade gjort? Och vad tycker ni att jag ska göra?

Skickar med en bild på hur jag hade tänkt klippa mig imorgon. Puss.

653674154140523.jpg


   
Citera

klippa. finns nog inget annat val


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känner så jag också, tyvärr..


   
SvaraCitera

Jadu de kunde vara förstört mycket längre upp. Min kompis fick i princip raka av håret längst bak för att hon färgat så mycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hade ju varit det värsta tänkbara för mig, då jag har ganska "runt" ansikte.. Hade sett ut som en skallig bebis om jag var tvungen att raka. Kort hår för mig känns ändå inte så farligt.. Så får nog bli en rejäl klippning imorgon


   
SvaraCitera

Det blir nog fint. Du skulle kunna ha rak lugg också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Funderar på det! Ska kolla runt lite på typ frilla.se och se om jag kan hitta något som passar mig ännu mer :)!


   
SvaraCitera

sixxed:

Undrar bara vad ni hade gjort? Och vad tycker ni att jag ska göra?

Jag skulle aldrig blonderat mitt hår några gånger under 2 månader då jag vet vad det gör med håret. Jag tycker du ska klippa en kort och söt frisyr. Puss.


   
SvaraCitera

Jag hade helt klart legat med dig med den bifogade bildfrisyren!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har klippt mig själv några gånger innan, så tog tag i saxen inatt/igårkväll och "fixade till" det lite grann. Ska till en frisör idag och få resten fixat, ser nästan ut som på bilden nu, bara lite ljusare. Får se hur det blir idag, hoppas på det bästa 🙂


   
SvaraCitera

Raka av allt hår och låt håret växa ut igen och anse att du är en erfarenhet rikare. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Raka är nog fan inget alternativ 🙁 buh :<


   
SvaraCitera