Aviseringar
Rensa alla

Blev arg..


Ämnesstartare

Hej detta är inget speciellt blev bara så arg förut först gör en vis person i klassen krokben på mig visst jag klara mig men hur dum ser man ut liksom. Tänkte inte så mycket mer på det för den personen gör det på alla bara för att vara allmänt dum. Sedan på matten så retar samma person en anna i min klass och börjar liksom slå sin benk mot hennes stol typ tre gånger när hon sa sluta och jag sa inget för det gick ganska fort. Blev så arg från ingenstans innan är man så van att man inte hade märkt det men nu blev jag från ingen stans super arg och skakig och typ övervakade varenda rörelse för att han inte skulle göra något dumt igen. Känndes som jag typ hade skapat ett hat mot den personen och jag brukar aldrig hata någon..och jag känner typ inte henne som fick en benk i sig.Det är väldigt gruperat och det är många som beter sig som skit i klassen...hur vågar man stå upp för andra och sig själv?


   
Citera
Ämnesstartare

Jag vet vad ditt problem är.
Du blev besatt min vän, det är vanligare än du tror, det har hänt mig massor.
Nu ska jag berätta för dig.
När du grips av ilska så slutar delar av din hjärna fungera så som de ska, du blir alltså mycket mindre kapabel till att göra logiska val.
Vet du att som arg är det nästan omöjligt att köra bil?
Ilska är en demon, jag ska visa dig ORDET nu, eftersom bibeln säger att Guds ord är som ett brinnande svärd som delar ande och själ, rygg och märg.

Läs det här direkt ifrån Jesus själv.
(I betyder ni)

"  Var villig till snar förlikning med din motpart, medan du ännu är med honom på vägen, så att din motpart icke drager dig inför domaren, och domaren överlämnar dig åt rättstjänaren, och du bliver kastad i fängelse.
Sannerligen säger jag dig: Du skall icke slippa ut därifrån, förrän du har betalt den yttersta skärven."
Och*
"I haven hört att det är sagt: 'Du skall älska din nästa och hata din ovän.
Men jag säger eder: Älsken edra ovänner, och bedjen för dem som förfölja eder,
  och varen så eder himmelske Faders barn; han låter ju sin sol gå upp över både onda och goda och låter det regna över både rättfärdiga och orättfärdiga.
  Ty om I älsken dem som älska eder, vad lön kunnen I få därför? Göra icke publikanerna detsamma?
  Och om I visen vänlighet mot edra bröder allenast, vad synnerligt gören I därmed? Göra icke hedningarna detsamma?
Varen alltså I fullkomliga, såsom eder himmelske Fader är fullkomlig.»

JESUS råder alltså dig min bror, att BE för den du är arg på, betala inte ondska för ondska!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Avregistrerad:
Hej

Jag kan vidare förklara att ilska tillhör djävulens spel, om du nu vill övertyga dig själv om att det rätta är att hämnas, slåss, visa vem som bestämmer, håll då i åtanke att du kan inte avancera långt i djävulens rike, då det alltid finns en som är bättre än vad du själv är.
MEN om du förlitar dig på den auktoritet du har i Jesus Kristus så ska du trampa på ormens huvud, och dräpa draken!
Du ska krossa kedjor och beröra hjärtan!
Var IHÄRDIG, stå ut i dina prövningar!
För med din goda vilja, ska det vara för de orättfärdiga så som om du häller glödande het kol över deras huvuden!
Säg till denna killen, Gud välsigna dig.
Då kommer du att utlämna honom till djävulen och Gud, och dom kommer att ta hand om honom, inte du.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag respekterar dig som person men jag tror inte att be är en lösning..det räkte med att jag bara tog några djupa andetag i typ fem min så var det över detta har inte med demoner att göra. Förlåt om du tar det fel men nej...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BibelnMedJoel:
Jag vet vad ditt problem är.
Du blev besatt min vän, det är vanligare än du tror, det har hänt mig massor.
Nu ska jag berätta för dig.
När du grips av ilska så slutar delar av din hjärna fungera så som de ska, du blir alltså mycket mindre kapabel till att göra logiska val.
Vet du att som arg är det nästan omöjligt att köra bil?
Ilska är en demon, jag ska visa dig ORDET nu, eftersom bibeln säger att Guds ord är som ett brinnande svärd som delar ande och själ, rygg och märg.

Läs det här direkt ifrån Jesus själv.
(I betyder ni)

"  Var villig till snar förlikning med din motpart, medan du ännu är med honom på vägen, så att din motpart icke drager dig inför domaren, och domaren överlämnar dig åt rättstjänaren, och du bliver kastad i fängelse.
Sannerligen säger jag dig: Du skall icke slippa ut därifrån, förrän du har betalt den yttersta skärven."
Och*
"I haven hört att det är sagt: 'Du skall älska din nästa och hata din ovän.
Men jag säger eder: Älsken edra ovänner, och bedjen för dem som förfölja eder,
  och varen så eder himmelske Faders barn; han låter ju sin sol gå upp över både onda och goda och låter det regna över både rättfärdiga och orättfärdiga.
  Ty om I älsken dem som älska eder, vad lön kunnen I få därför? Göra icke publikanerna detsamma?
  Och om I visen vänlighet mot edra bröder allenast, vad synnerligt gören I därmed? Göra icke hedningarna detsamma?
Varen alltså I fullkomliga, såsom eder himmelske Fader är fullkomlig.»

JESUS råder alltså dig min bror, att BE för den du är arg på, betala inte ondska för ondska!

Det jag menar är att jag kommer inte be. Ta inte illa upp men vi är olika men lika.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej, jag överlämnar dig till djävulen nu.
Gud välsigne dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BibelnMedJoel:
Okej, jag överlämnar dig till djävulen nu.
Gud välsigne dig.

Har en bra dag du med..och jag tänkte aldrig att jag skulle slå honom mer bara att säga till honom att det inte är okej att göra så min ilska blev mer att jag bara ville hjälpa min klass kamrat. Vad jag har fattat så vill inte demoner hjälpa andra.


   
SvaraCitera

BibelnMedJoel:
Okej, jag överlämnar dig till djävulen nu.
Gud välsigne dig.

Överlämnar till djävulen och gud välsignar en. Vilken ära!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marioswish:

Överlämnar till djävulen och gud välsignar en. Vilken ära!

Mario jag har inte överlämnat dig till djävulen än, för du har inte ännu nekat evangeliet.
Gud välsigne dig.


   
SvaraCitera

Avregistrerad:
Hej detta är inget speciellt blev bara så arg förut först gör en vis person i klassen krokben på mig visst jag klara mig men hur dum ser man ut liksom. Tänkte inte så mycket mer på det för den personen gör det på alla bara för att vara allmänt dum. Sedan på matten så retar samma person en anna i min klass och börjar liksom slå sin benk mot hennes stol typ tre gånger när hon sa sluta och jag sa inget för det gick ganska fort. Blev så arg från ingenstans innan är man så van att man inte hade märkt det men nu blev jag från ingen stans super arg och skakig och typ övervakade varenda rörelse för att han inte skulle göra något dumt igen. Känndes som jag typ hade skapat ett hat mot den personen och jag brukar aldrig hata någon..och jag känner typ inte henne som fick en benk i sig.Det är väldigt gruperat och det är många som beter sig som skit i klassen...hur vågar man stå upp för andra och sig själv?

Ett kok stryk skulle den ha. Vält bänken över den nästa matte lektion så får vi se vad den säger sen. Nån gång får det faktiskt vara nog. Försök gör krok ben på den personen när du får tillfälle och håll dig annars så långt ifrån denna så den inte tar energi från dig i onödan.


   
SvaraCitera

BibelnMedJoel:

Mario jag har inte överlämnat dig till djävulen än, för du har inte ännu nekat evangeliet.
Gud välsigne dig.

Må gud förakta dig, amen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ralbihn:

Ett kok stryk skulle den ha. Vält bänken över den nästa matte lektion så får vi se vad den säger sen. Nån gång får det faktiskt vara nog. Försök gör krok ben på den personen när du får tillfälle och håll dig annars så långt ifrån denna så den inte tar energi från dig i onödan.

Jajo men jag vill inte skada någon..istället pratar jag om det.


   
SvaraCitera

Avregistrerad:
Hej detta är inget speciellt blev bara så arg förut först gör en vis person i klassen krokben på mig visst jag klara mig men hur dum ser man ut liksom. Tänkte inte så mycket mer på det för den personen gör det på alla bara för att vara allmänt dum. Sedan på matten så retar samma person en anna i min klass och börjar liksom slå sin benk mot hennes stol typ tre gånger när hon sa sluta och jag sa inget för det gick ganska fort. Blev så arg från ingenstans innan är man så van att man inte hade märkt det men nu blev jag från ingen stans super arg och skakig och typ övervakade varenda rörelse för att han inte skulle göra något dumt igen. Känndes som jag typ hade skapat ett hat mot den personen och jag brukar aldrig hata någon..och jag känner typ inte henne som fick en benk i sig.Det är väldigt gruperat och det är många som beter sig som skit i klassen...hur vågar man stå upp för andra och sig själv?

Av erfarenhet så vet jag att det är enorm orättvisa i klasserna, speciellt i grundskolan. Idioterna som jävlas mest har oftast inte själv problem med det, dvs att dom inte vet hur det känns att få uppleva det. Ofta handlar det om enkel psykologi. Man gör det för att inte betraktas som svag, en skrämseltaktik. Speciellt när man är ung och dum, så finns det väldigt få moraler, rätt och fel i det man gör. Sen gör man kanske det också när man är kär eller intresserad av någon, speciellt killar så vitt jag vet.

Jag vill gärna säga att du ska ge en fet höger till personen nästa gång du upplever samma skit igen, för att visa att du har stake och att man ska passa sig för dig. Då vaknar många idioter upp och fattar att det man gjorde var fel, seg som vissa är i skallen.

Dock så kan du väl försöka så mycket du kan att säga till lärare/rektor eller någon sorts personal vad som försiggår om du inte redan har gjort det. Om du har gång på gång tjatat och pappskallarna fortfarande inte lyssnar eller tar dig på allvar så rekommenderar jag om du känner dig tuff och våghalsig att verkligen bokstavligen slå tillbaka. Det är stor chans att det blir ett halvt bråk men ibland så krävs det de för att något ska hända. Fast då är det verkligen sista valet. Öga för öga. Räcker med en bestämd örfil/handflata på ansiktet så får du se att saker kommer hända.

Ju äldre du blir desto mindre ska du vända dig till våld. T.ex, du kan inte slå någon på gymnasiet så som du kunde göra på grundskolan.

Edit: Har du snackat med hen som håller på så? Glömde nämna det, bra att ta det också före allt annat. Se vad för ursäkter det finns.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marioswish:

Må gud förakta dig, amen.

Skulle Gud förakta det han själv skapat?
Bibeln säger
"Innan jag utformade dig i moderlivet utvalde jag dig, och innan du kom fram ur moderskötet helgade jag dig."
Och -
"Gud såg på allt som han hade gjort, och se, det var mycket gott."
Gud föraktar dock synden, men det han skapat är gott, och han skapade människan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BibelnMedJoel:

Skulle Gud förakta det han själv skapat?
Bibeln säger
"Innan jag utformade dig i moderlivet utvalde jag dig, och innan du kom fram ur moderskötet helgade jag dig."
Och -
"Gud såg på allt som han hade gjort, och se, det var mycket gott."
Gud föraktar dock synden, men det han skapat är gott, och han skapade människan.

Men släpp det.


   
SvaraCitera