Aviseringar
Rensa alla

Blev gravid som 15 åring, men gjorde abort.


Ämnesstartare

Saaajmon:

Men eftersom en smart kvinna tänker så, så blir aldrig livet som har tänkt sig.

Nej det blir aldrig som man tänkt sig. Men om man iallafall försöker ha de bästa förutsättningarna för ett barn så är det inte dåligt.

Saaajmon:

Jag gjorde abort för att jag ville utbilda mig först och jobba några år och sedan skaffa barn.

Så lät det inte i trådstarten. Då handlade det enbart att det var pga vad alla andra ville medans du bölade om att du behållit barnet om du hade vart där igen.

Saaajmon:

Man kan bara hoppas på att man har bostad, bra inkomst och en bra förhållande.

Nej vadå hoppas? Har man den inställningen så kan du lika gärna sitta hemma och vänta på att få en jobb. Vänta att få en bra kille. Vänta att få en bostad. Nej livet funkar inte så. Du måste vara aktiv och hela tiden jobba för saker och ting.

Saaajmon:

Men det var bara ett exempel från min sida att man kan tänkas ha ett barn just då!

Nej för du säger själv att du:

Saaajmon:

Jag försöker leva varje dag som det kommer.

Sedan verkar du tro att när du är 21-23 år gammal att det är lagom tid. Ditt liv har knappt börjat i den åldern.

Saaajmon:

Kan jag tala om att jag fick ta hela smällen själv.

Bra då kanske du fick dig en tankeställare.

Saaajmon:

Den jag var tillsammans med brydde sig bara i stunden och sen sket han bara i det.

Men vad förväntar du dig? Dessutom reagerar folk olika. Han kanske helt enkelt inte klarade av pressen. Kanske fick ta skit av föräldrar eller kompisar.

Saaajmon:

Han brydde sig inte så mycket om hur jag mådde och bara levde sitt liv som han gjorde innan.

Ja men brydde du dig om honom? Ni får sluta tänka att det är bara ni i det här. Du måste dessutom lära dig att många killar inte visar känslor och detta kan vara ett tydligt exempel på detta, men du sätter dig inte i hans situation utan ebart hur du själv mår.

Saaajmon:

Det är så mycket som ingen förstår om de aldrig har gått igenom abort.

Nej förvisso och jag kommer aldrig få uppleva det på samma sätt heller. Grejen är dock att jag tror du själv har gjort detta till en stor grej. Men du gråter inte vid varje missfall du haft (8 av 10 graviditer slutar vid missfall. Ägget sköljs bort precis som vid vanlig mens) så du kan säkert ha varit gravid flera gånger utan att veta om det.
Det är livet och är helt naturligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det kanske låter större när jag skriver så här på nätet. Men jag har inte sagt så mycket till folk i verkligeheten. Jag skrev bara ner vad jag kände.

Killen, han berättade ingenting för sina föräldrar eller för sina vänner. Så ingen press kunde han har känt.

Sedan tycker inte jag att du ska skriva hur folk ska leva eller tänka. Man lever och tänker på sitt egna sätt.

I dagens läge är man tvungen att tänka 3-4 år framåt av sitt liv. Vad man vill utbilda sig till, vad man verkligen vill med livet!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hatar att vi tjejer få skylla oss själva om vi blir på smällen. Men man är 2 om saken. Barn kommer väl inte med storken heller?


   
SvaraCitera

Då vet vi. [y][y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Saaajmon:

Killen, han berättade ingenting för sina föräldrar eller för sina vänner. Så ingen press kunde han har känt.

Du vet fortfarande inte vad han kände om saken. Att som man få ett barn, plus något man själv inte får välja är ganska stort.

Saaajmon:

Sedan tycker inte jag att du ska skriva hur folk ska leva eller tänka.

Tja det här är ett öppet diskussionsforum. Om du hade förväntat dig klapp på axeln och några tårar så har du kommit fel.

Saaajmon:

I dagens läge är man tvungen att tänka 3-4 år framåt av sitt liv.

Nej man ska nog snarare tänka en 10-15 år i förväg.

Saaajmon:

Jag hatar att vi tjejer få skylla oss själva om vi blir på smällen. Men man är 2 om saken.

Inte sagt att ni får skylla er själva. Ni bär båda på ansvaret och skyldigheten inför detta. Skillnaden här är att bara DU har rättigheten att välja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

Tja det här är ett öppet diskussionsforum. Om du hade förväntat dig klapp på axeln och några tårar så har du kommit fel.

Nja inte direkt. Jag tycker det är bara kul och veta vad folk tycker när man skriver så öppet om sitt liv.

Jag vet att man får ta smällen när man skriver på på ett öppet forum.

jag kan ta kritik. Detta är ingenting jämfört vad jag har fått höra i mitt liv.

Jag tycker det är bara att människor har sina åsikter om vad dom tycker, för det ligger något i det att man kan lära sig av vad andra har att säga.

Sedan är jag ung och tror att jag vet vad jag vill och tror att jag är vuxen, men det är jag inte! Jag har många år kvar och få en efarenhet!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Saaajmon:

Jag tycker det är bara kul och veta vad folk tycker när man skriver så öppet om sitt liv.

Tydligen inte eftersom du sätter dig i försvar istället för att försöka ta åt dig i vad jag säger.

Saaajmon:

jag kan ta kritik. Detta är ingenting jämfört vad jag har fått höra i mitt liv.

Ändå är du så dålig på att ta kritiken. Syftet är att jag vill få dig att tänka utanför den lilla lådan du skapat kring det här ämnet.
Det finns bara en väg och det är rakt fram. Ingen återvändo, ingen ånger.

Saaajmon:

Jag tycker det är bara att människor har sina åsikter om vad dom tycker, för det ligger något i det att man kan lära sig av vad andra har att säga.

Dock verkar jag vara fel person på att svara på dina frågor bara för att jag är hård? Livet är hårt och jag bara förbereder dig inför det.

Saaajmon:

Sedan är jag ung och tror att jag vet vad jag vill och tror att jag är vuxen, men det är jag inte! Jag har många år kvar och få en efarenhet!

Det här är lite problemet jag har med dig. Ibland svarar du moget och ibland svarar du omoget, vilket gör det svårt för mig att avgöra vilket du är.

Ta bara inte den här jäkla barngrejen för hårt. Du har gjort det bästa för alla. Inte minst det barnet som riskerade att komma till en värld som inte var redo för den.


   
SvaraCitera

Saaajmon:

Jag hatar att vi tjejer få skylla oss själva om vi blir på smällen. Men man är 2 om saken. Barn kommer väl inte med storken heller?

men alltså, det är ju både ditt och hans ansvar. [shake]
och om man inte äter piller eller annat "osynligt" skydd så har man kondom när man har sex, det är din skyldighet mot dig själv om du inte vill bli gravid. Hallå.


   
SvaraCitera