Aviseringar
Rensa alla

Blev kallad "pundare" idag hade hon rätt, eller är jag en livsnjutare?


Lurendrejeri:

Jag har faktiskt inte märkt av något sådant alls, än.

nä, man märker inte det om man inte röker mycket, då märker man till och med själv att man blir pantad

Lurendrejeri:

Rökte du varje dag? Mycket varje dag? Hur länge?

ett gram om dagen, ungefär tre spliffar med andra ord... eller rättare sagt 1 - 3 spliffar med typ 0,4 gram i varje
veckor i sträck, med pauser då och då, oftast inte längre paus än 5 dagar; och då tänkte man att man hade pausat lite mer än en vecka för tidsuppfattningen blev ock sargad av rökandet
sen emellanåt drack jag t.ex. alkohol som de flesta gör och raderade även där lite tidsuppfattning och minne
och som om inte det vore nog så testade jag annat knark emellanåt, tills jag landade i amfetaminträsket och började inse saker, tills jag även insåg att amfetaminet började ta fast mig... men sen sket det sig, amfetaminet, och jag vann hahah!


   
SvaraCitera

soundsystem:

Men det kommer man ändå ej minnas tydligen. Puffa på.

gillar den sensmoralen lite faktiskt
ska nog börja röka igen om några år... det är fett lajbans att vara pantad, ett tag iaf


   
SvaraCitera

Hänskapt:

nä, man märker inte det om man inte röker mycket, då märker man till och med själv att man blir pantad

Fast du vet ju inte hur mycket jag röker. Är dessutom på en tolerance break så har inte rökt på två veckor nu, märker ingen större skillnad på mig själv faktiskt, mitt humör är jävligt ostadigt just nu dock hehe.

Hänskapt:

ett gram om dagen, ungefär tre spliffar med andra ord... eller rättare sagt 1 - 3 spliffar med typ 0,4 gram i varje
veckor i sträck, med pauser då och då, oftast inte längre paus än 5 dagar; och då tänkte man att man hade pausat lite mer än en vecka för tidsuppfattningen blev ock sargad av rökandet

Hm okej då röker jag lite mindre än dig, eller rökte kanske, hade en period på ca 8-9 månader där jag rökte varje dag men nu har jag ändrat till bara på helger.

Hänskapt:

och som om inte det vore nog så testade jag annat knark emellanåt, tills jag landade i amfetaminträsket och började inse saker, tills jag även insåg att amfetaminet började ta fast mig... men sen sket det sig, amfetaminet, och jag vann hahah!

Ja svårt att ha ett kontrollerat bruk av tjack så det var väl skönt att du tog dig ur det. [no-no]


   
SvaraCitera

Lurendrejeri:

Fast du vet ju inte hur mycket jag röker.

spelar ingen roll... jag har inte pratat om dig

Lurendrejeri:

Är dessutom på en tolerance break så har inte rökt på två veckor nu,

fast de där två veckorna är nog bara 8 dagar egentligen, eller? 14 dagar är heller inte så mycket... det tar uppåt en månad innan man klarnar i skallen

Lurendrejeri:

märker ingen större skillnad på mig själv faktiskt, mitt humör är jävligt ostadigt just nu dock hehe.

sant, det är ingen skillnad... humöret är ostadigt när man röker och fortsätter att vara det ett bra tag efter man slutat andas bränd svett, skillnaden är väl i så fall att man bryr sig mer när man inte röker, eftersom man inte är omhuldad av smör

Lurendrejeri:

Hm okej då röker jag lite mindre än dig, eller rökte kanske, hade en period på ca 8-9 månader där jag rökte varje dag men nu har jag ändrat till bara på helger.

ok, testa ta ett uppehåll på 1 - 2 månader om du är mån om att bli vuxen

Lurendrejeri:

Ja svårt att ha ett kontrollerat bruk av tjack så det var väl skönt att du tog dig ur det. [no-no]

mm, jag fastnade direkt av första linan... kanske för att jag fick en stadig kran också
men jag tycker att cannabis också är väldigt beroendeframkallande så det är mest en fråga om vad som är mest värt att hålla på med och då tycker jag man har bra mycket vettigare saker för sig på tjack än när man degar med holken framme hela tiden, sen blir man så jävla trött efter ett tag av att ta tjack så man slutar av sig själv, men sen (beroende på vilken personlighet man har, såklart) så vill man komma igång ganska snabbt igen och tiden står i princip stilla när man inte har tjack
väldigt skönt att vara fri från det, men jag vet att jag kommer dra på igen, någon gång


   
SvaraCitera

Hänskapt:

spelar ingen roll... jag har inte pratat om dig

Du skrev "man"

Hänskapt:

fast de där två veckorna är nog bara 8 dagar egentligen, eller? 14 dagar är heller inte så mycket... det tar uppåt en månad innan man klarnar i skallen

Exakt 14 dagar idag, ska hålla mig till nästa helg har jag tänkt. Lite av en milstolpe idag/igår, känner ingen direkt saknad som jag gjort innan.

Hänskapt:

ok, testa ta ett uppehåll på 1 - 2 månader om du är mån om att bli vuxen

Jag går i skolan, jobbar och tränar 4ggr i veckan för tillfället, fungerar bra, tänker inte gå tillbaka till att röka varje dag igen iaf. [y] Så länge man inte röker istället för att göra saker man måste och sparar det till tid då man ändå får dega känns som framgångsreceptet.

Hänskapt:

väldigt skönt att vara fri från det, men jag vet att jag kommer dra på igen, någon gång

Av vad jag vet så är tjack mycket mer beroendeframkallande än cannabis, tror inte att man skulle kunna gå på det i flera månader och sen bara sluta med enda biverkning att det är lite svårt att somna första/andra kvällen. Sen skadar tjack ju kroppen betydligt mer också. Har testat några gånger när jag var yngre och det var helt awesome men känns för destruktivt i längden.


   
SvaraCitera

Pundare är sånt där amfetaminslödder, bli inte sådan.


   
SvaraCitera

Det handlar inte om missbruk, bara om saker man råkar älska mer än livet självt.


   
SvaraCitera

Du är en blivande pundare. Jag var 15 för 7 år sedan och några av mina kompisar då tänkte som du nu. Det finns två olika saker som hänt i deras liv nu 7 år senare. De flesta har blivit pundare och de andra har pundare klart efter som de är döda


   
SvaraCitera

dazed:

Det handlar inte om missbruk, bara om saker man råkar älska mer än livet självt.

+++++


   
SvaraCitera

får extrema töntvibbar.


   
SvaraCitera

stereo total:

får extrema töntvibbar.

true shit


   
SvaraCitera

tycker att man blir en "pundare" när drogbruket blir en stor del i ens liv eller identitet. att gilla att experimentera lite gör en inte till pundare.

däremot tycker jag att du är aldeles för ung för att hålla på med droger[n]


   
SvaraCitera

Lurendrejeri:

Av vad jag vet så är tjack mycket mer beroendeframkallande än cannabis, tror inte att man skulle kunna gå på det i flera månader och sen bara sluta med enda biverkning att det är lite svårt att somna första/andra kvällen. Sen skadar tjack ju kroppen betydligt mer också. Har testat några gånger när jag var yngre och det var helt awesome men känns för destruktivt i längden.

-.-


   
SvaraCitera

Hänskapt:

-.-

har du fått så mycket kroniska hjärnskader av ditt haschberoende elr så du ej kan skriva elr? [crazy][crazy][crazy]

Vad vill du ha sagt? Vad menar du är fel?


   
SvaraCitera

känns som att du googlat upp en lista på google och kryssat för samtliga och typ "DESSA har jag provat"

intressant att du tagit extasy. Det tycker jag verkligen.
Intressant substans som sägs vara svår att helt få tag på. Men du som femtonåring har givetvis dessa kontakter och dylikt 🙂


   
SvaraCitera