Aviseringar
Rensa alla

Blev ni nollade i gymnasiet?


Nej, det blev jag inte.


   
SvaraCitera

Naaw, trodde att titeln/tråden skulle handla om i lågstadiet när man blev etta och två, då dessa årskurser kallade nollorna för Nollaklabbare. Men jaja. Nej inte blivit nollad, aldrig hört det förut.


   
SvaraCitera

Året innan min årskull skulle ha nollning så var nollningen spårad, det stod om den i tidningarna, tror till och med på nyheterna. Så när tiden kom för oss att ha nollning så fick vi inte göra så mycket. Det blev liksom väldigt "barnvänligt". Inte för att jag ville ha något så galet som dom hade året innan då folk hamnade på sjukhus men något som pirrade till lite. Vi fick typ springa med ägg o grejer, not so fun!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, skulle inte ha tolererat det om så skedde heller


   
SvaraCitera

Har inte själv blivit nollad, dock en äldre kompis till mig. 
Han och hans klasskompisar fick gå runt i de andra klasserna, ha på sig sopsäckar och sjunga gamla sommarplågor och julsånger Galen


   
SvaraCitera

Nollning ordet få en renessans tror det är dags efter peak pk 


   
SvaraCitera
Sarita

Vi hade det, bara att de inte fick kalla det för nollning. Det var jättekul, man skulle bland annat äta ett rått egg, fria till en av dem i elevkåren och dansa små grodorna på torget. 


   
SvaraCitera

nä                           


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, inte på gymnasiet.

Men.. Jag har hört att det var två som gjorde det mot en annan elev i min förra skola, en så kallad toa doppning.. Riktigt sjukt och förövarna blev bara avstängda från skolan i 2 veckor.. Arg


   
SvaraCitera

Jag vet inte i vilken kontext du undrar över, ska du själv ha det? Jag var med i en nollning här i Göteborg. Det var bland det bästa på hela året och om du inte är rädd för att bli skitig och göra pinsamma saker är det väldigt roligt. På min skola var det definitivt inget tvång och man kunde gå in för det så hårt som man själv vill. 

Saker som hände under nollningen 
Rap-battle 
Såpa brottning 
Massivt vattenkrig 
mm 


   
SvaraCitera

Nix, min gymnaiseskola tillät det inte.


   
SvaraCitera