Aviseringar
Rensa alla

Blev osams med en polare och nu vill jag bli vän med han, men hur?


Ämnesstartare

Ska beskriva kort allt som hänt:
Jag och min kompis X är arbetslösa under sommaren. Jag vill hitta på massa saker men han väljer att sitta inne framför datorn. Vi bråkar mycket och alltid är det jag som ber om ursäkt även om det är han som varit idioten. Han väljer datorn istället för att hänga med oss ute. På midsommar valde han datorn framför fest.

Så vid sista veckorna innan skolan började så skulle jag + 2 andra dra på bio. Jag frågade X men han ville inte hänga med utan ville sitta inne och spela. Då lackade jag, skrev att han är pinsam, att han blivit en nörd och kan inte förstå hur han kan välja att sitta framför datorn hela sommaren istället för att vara ute med oss. Sen så drar jag för ska till bion.

Sen när jag kommer hem har han då blockat mig på msn, tagit bort mig på skype och så. Efter några veckor så hade vi korpen match och efter de unblockade han mig.

Under denna tid har han varit ute mycket och han har haft fester hos sig. Jag vill bli vän med han och ångrar att jag sa de jag sa. Samtidigt känner jag att det alltid varit jag som bett ursäkt, även om det är han som gjort något dumt. Sen så vet jag inte heller hur jag ska be om ursäkt. Jag har snackat med han så där lagom ibland, t ex i onsdags snackade vi typ 1 timme på msn om korpen och fotboll. Känns inte som han är sur på mig men jag vill ändå fråga om det verkligen är lungt mellan oss så att säga.

Så ska jag bara börja snacka med han som jag redan gjort och sen typ bara säga 'fan tråkigt att de blev som de blev mellan oss två, kan vi bli polare igen eller?'. Eller bjuda med han på bio?


   
Citera

Ruze:

även om det är han som gjort något dumt.

Det är inte ditt liv, vill han hellre sitta vid datan är det hans ensak.


   
SvaraCitera

Kompisar kommer kompisar går, så är de här i livet tyvärr.


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera

Du är som en tjej[shake]


   
SvaraCitera

Ja ta mej faen, du har faktist rätt. De låter som en liten tjej.


   
SvaraCitera

Asså gör vanliga saker ni brukar göra och kolla av läget, lite dumt att ta upp det om det känns bra. Om det känns som om det är nåt skumt mellan er kan du ju ta upp det.


   
SvaraCitera

Ruze:

Då lackade jag, skrev att han är pinsam, att han blivit en nörd och kan inte förstå hur han kan välja att sitta framför datorn hela sommaren istället för att vara ute med oss.

Ruze:

Under denna tid har han varit ute mycket och han har haft fester hos sig.

Ruze:

Jag vill bli vän med han och ångrar att jag sa de jag sa.

Lol, tönt du är.


   
SvaraCitera

Han verkar inte vara någonting att hänga i granen.


   
SvaraCitera